Gå til innhold

klage på barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

for en måned si fikk jeg brev angående underholdnings bidrag som jeg skal få betalt og jeg har allerede betalt de 1150kr og ikke fått enda , så i dag fikk jeg brev i posten barnefar som sendte in klage til nav pga underholdnings bidrag ( barnefaren jobber ikke..) og da er det nav som betaler.. andre opplevd noe lignende? 

Anonymkode: 90f1a...528

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du? Nav forskutterer ikke selve bidraget så om han ikke betaler får du ingenting.  De kan dog betale ut et bidragsforskudd etter faste satser, men det må du søke om.  Husk at bidragspliktige får regningen selv om han klager på saken... 

Anonymkode: df249...37f

Skrevet

Ja, klagen gikk ikke gjennom. Men bf betalte fra første regningen, så jeg har hele tiden fått bidrag selv om han mener han ikke skal betale fordi han kjøper klær som barna har der.

Anonymkode: 6a732...921

Skrevet

Dersom far ikke har jobb, er han gjerne ikke bidragsdyktig. I så fall skal han ikke betale noe. Da må du søke nav om bidragsforskudd. Hvor mye dette er på avhenger av din inntekt.

Anonymkode: f36ef...7ae

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Nav forskutterer ikke selve bidraget så om han ikke betaler får du ingenting.  De kan dog betale ut et bidragsforskudd etter faste satser, men det må du søke om.  Husk at bidragspliktige får regningen selv om han klager på saken... 

Anonymkode: df249...37f

jaa skal få bidragsforskudd søkte det

Anonymkode: 90f1a...528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...