Snørtesnella Skrevet 20. september 2019 #1 Skrevet 20. september 2019 Vi trenger et alternativ, vil ikke ha kirkebryllup eller bryllupsfest, men vi vil gifte oss, bare oss to til stede. Utlandet er et alternativ men ikke et must, da det er litt mer «styr» med det formelle. Vi er godt voksne. Tinghuset er uaktuelt, for upersonlig! Vi har tenkt på vielse ute, på et sted som betyr mye for oss men hvem kan da vie oss? Har noen tips å komme med? Alternativ til prest i en kirke, eller et oppmøte i tinghuset?
Teyla Skrevet 20. september 2019 #2 Skrevet 20. september 2019 Sjekk ut humanistforbundet. (Ikke det samme som human etisk forbund.) De kan omtrent lage alt hva dere ønsker. Noe koster nok mer enn annet, men dere kan få med alle mulige religiøse tradisjoner, eller ingen, dere bestemmer 😊 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #3 Skrevet 21. september 2019 Dere kan sikkert få en prest til å vie dere utendørs. Bare dere to er vel ikke mulig siden dere må ha minst to vitner? Finn ut hvem som kan vie folk og ta direkte kontakt med dem. De fleste er litt fleksible Anonymkode: b641b...455
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #4 Skrevet 21. september 2019 Vi ble viet ute på fjellet i går av ordføreren her. Fantastisk nydelig vielse med bare meg og han, ordføreren, og to vitner. Jeg likte spesielt godt teksten ordføreren leste opp. Anbefales! Anonymkode: 229bc...c17
Snørtesnella Skrevet 21. september 2019 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi ble viet ute på fjellet i går av ordføreren her. Fantastisk nydelig vielse med bare meg og han, ordføreren, og to vitner. Jeg likte spesielt godt teksten ordføreren leste opp. Anbefales! Anonymkode: 229bc...c17 Oi, takk for tips! Gratulerer!!! Var vitnene noen dere hadde med eller kunne kommunen ordne med dette?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #6 Skrevet 21. september 2019 Takk ☺️ Vitnene våre var fotografen og ei fra kafeen hvor vi fikk maten servert etterpå. Vet ikke om kommunen kan stille med vitner når man ikke gjør det på kontoret. Men det er jo bare å høre. Eller plukke med seg noen random personer på gata ☺️ Anonymkode: 229bc...c17
Snørtesnella Skrevet 21. september 2019 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk ☺️ Vitnene våre var fotografen og ei fra kafeen hvor vi fikk maten servert etterpå. Vet ikke om kommunen kan stille med vitner når man ikke gjør det på kontoret. Men det er jo bare å høre. Eller plukke med seg noen random personer på gata ☺️ Anonymkode: 229bc...c17 Takk, dette er akkurat hva vi ønsker 😄 kan jeg spørre hvordan dere feiret resten av dagen?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #8 Skrevet 21. september 2019 Vi hadde med sorenskriver på fjellet. Presten fikk vi ikke med. Anonymkode: 9c861...162
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #9 Skrevet 21. september 2019 1 time siden, Snørtesnella skrev: Takk, dette er akkurat hva vi ønsker 😄 kan jeg spørre hvordan dere feiret resten av dagen? Det var bare oss to, hvor vi leide en en liten hytte/stabbur som var tilknyttet kafeen som lagde maten, som vi hadde helt for oss selv. Så satt vi der å spiste, og jeg leste talen min for mannen min. Med levende lys og romantisk musikk ble det helt fantastisk. Når vi var ferdig med maten så dro vi hjem, og hadde en veldig hyggelig kveld i sofaen med dyra våre. Dagen var perfekt for oss og veldig oss ❤️ Rolig og avslappet. Hadde vi hatt noen som kunne kommet å passet hunden så hadde vi kanskje tatt en natt på hotell, med en eller annen aktivitet. Men det fikk vi ikke til. Det får komme i løpet av høsten når vi får dyrepass ☺️ Det var omstendigheter som gjorde at vi ville bli viet alene med ordføreren. Vi skal ha fest med alle venner og familie neste år. Men veldig glad for denne dagen alene med mannen min, for det er oss to den dagen handler om🥰 Anonymkode: 229bc...c17
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #10 Skrevet 21. september 2019 16 timer siden, Snørtesnella skrev: Vi trenger et alternativ, vil ikke ha kirkebryllup eller bryllupsfest, men vi vil gifte oss, bare oss to til stede. Utlandet er et alternativ men ikke et must, da det er litt mer «styr» med det formelle. Vi er godt voksne. Tinghuset er uaktuelt, for upersonlig! Vi har tenkt på vielse ute, på et sted som betyr mye for oss men hvem kan da vie oss? Har noen tips å komme med? Alternativ til prest i en kirke, eller et oppmøte i tinghuset? Tinghuset har ikke vigsler lenger. Anonymkode: caca3...184
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #11 Skrevet 21. september 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Tinghuset har ikke vigsler lenger. Anonymkode: caca3...184 Men rådhuset har Anonymkode: 29422...c3a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #12 Skrevet 25. september 2019 De fleste ordførere vier også ute. Så kontakt kommunen Anonymkode: be000...a23
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #13 Skrevet 25. september 2019 On 9/21/2019 at 10:57 PM, AnonymBruker said: Men rådhuset har Anonymkode: 29422...c3a Ikke overalt. Kommunen er pliktig til å ha et vielses-lokale, men det er ikke noe krav om at det er på rådhuset. Her i kommunen er dette lokalet på eldresentret. Anonymkode: be000...a23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå