Gå til innhold

For sent med fritidsaktiviteter?

AnOnYm jEnTe.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 20 år gammel og jeg ønsker gjerne å starte på en fritidsaktivitet... tenker da organisrte ting som idrett eller kor eller lignende...

Jeg kjenner så godt som ingen på stedet jeg har flyttet til og har ikke holdt på med noe særlig fritidsaktiviteter på den måten før... har ikke talent for noe særlig heller, men har veldig lyst.

Er det for sent, eller er det mulig?

Endret av AnOnYm jEnTe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med 'for sent'? At du er blitt for gammel? Den tanken kan du i så fall slå fra deg med en gang - faren min var langt over 60 da han ble med i et kor for første gang :)

Men det kan være at de fleste aktiviteter/tilbud alt er starta opp denne høsten. En begynner gjerne halvåret ca ved skolestart. Men ikke la det stoppe deg! De tingene jeg har vært med på tok gjerne inn nye løpende gjennom året :)

Et tips - søk på facebook, mange aktiviteter/tilbud bruker enten sider eller åpne grupper på facebook som info-kanal. Der finner du gjerne også kontaktperson du kan ringe.

Danseskolen her vet jeg har egen klasse for voksne som ikke har danset før, f.eks. Husflidlaget arrangerer tilbud som er mer kursbasert, men likevel god anledning til å snakke med andre, når en lærer og lager noe sammen. Vært med på såpekoking f.eks. Orienteringsklubben her pleier å ha intro-opplegg for nye i alle aldre.

Ellers så har kommunen her organisert gå-turer i lokalområdet, hvor det er en vert og folk møter opp og går tur sammen :) sånt tror jeg er noe mange kommuner har fått midler for å ha?

Anonymkode: 23278...726

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sint når jeg leser slikt. Du er 20 år. Du har såvidt kommet deg fra puberteten og du har levd 1/5 av livet ditt. Klart du ikke er for gammel. Herregud. Om du vil kan du til og med bli ol-utøver i turn. 

Anonymkode: 90460...1f5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon. Bor nærme hovedstaden. Noen tips til organiserte idrett?

Anonymkode: 11dfa...2dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å trene kampsport da jeg var 30 og begynte å ta ridetimer da jeg var 38 ( hadde bare ridd i uorganiserte former gjennom barndommen/ temårene og såvidt litt i voksenlivet) . 

Det er ikke for sent, før du ikke lenger er i fysisk stand til å komme deg på aktiviteten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme situasjon. Bor nærme hovedstaden. Noen tips til organiserte idrett?

Du må selv finne ut av hva du har lyst til. Ta det som er av prøvetimer på alt av ridning, klatring, turn, tennis og fotball og alt annet i mellom. Hva liker du? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må selv finne ut av hva du har lyst til. Ta det som er av prøvetimer på alt av ridning, klatring, turn, tennis og fotball og alt annet i mellom. Hva liker du? 

Problemet mitt er motivasjonen, klarer ikke å holde med fysisk aktiv. Nettopp fordi jeg kjeder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet mitt er motivasjonen, klarer ikke å holde med fysisk aktiv. Nettopp fordi jeg kjeder meg.

Det sitter kun oppi hodet ditt. Det er kun en tanke. Ikke noe som er skrevet i sten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva høres spennende ut for deg? Korps, DNT turer, dansekurs, språkkurs, røde kors, dyrebeskyttelsen, besøksvenn, kampsport...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å spille fiolin da jeg var 24 år gammel. Det var ikke for sent. Nå er jeg 40, og spiller i orkester. Det er altså IKKE for sent, omtrent uansett hva du vil gjøre. :)

Kor er veldig OK, krever lite av deg, og du kommer kjapt inn i et miljø. Ulempen er kanskje at mange kor har gjennomsnittsalder på ca 80 år :)

Anonymkode: 4d5a9...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med ulike foreninger. Idrett kan være sjakk, pistol-eller bueskyting for den del. 

Anonymkode: ba3e7...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2019 den 1.50, AnonymBruker skrev:

Ikke direkte idrett, kanskje, men hva med dans? Kom og Dans har kurs i swing, linedance, salsa og tango. I Oslo tror jeg de har egne "ungswing-kurs" for dem opp til 34-35 år. Og det jeg liker med kursene der, er at man bytter partner underveis i kurset. Da er man ikke avhengig av å få med seg noen. Og er det for mange kvinner/menn til at det går opp, vil man pga byttingen aldri måtte stå over særlig lenge. Og etter kurset er det også ofte dansekveld. Det er en fin anledning til å øve ekstra på det du har lært, både med andre nybegynnere og de som har danset i årevis. (Jeg bor på Vestlandet selv, men har vært i Oslo på større Kom og Dans-arrangement, og ellers vært med i det lokale miljøet. Jeg har mange fine minner fra den tiden!) Det er vel gjerne for sent å bli med på kurs akkurat nå, men det kan man sjekke på komogdans.no :)

Anonymkode: d0aae...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...