Gå til innhold

Forferdelige ryggsmerter på høyre side...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Lurer på litt råd/om noen har opplevd liknende... 

Jeg er i uke 25 og plutselig her en kveld så fikk jeg noe grusomme smerter i øvre del av ryggen, på høyre side rett under bh stroppen.. 

Disse smertene har nå vært tilstede hver kveld- etter en dag med diverse aktiviteter, alt fra lite aktivitet til mye. 

Det føles ut som om jeg har en kniv stående inn i ryggen der, ingen smertestillende (Paracet) hjelper, jeg tøyer og bøyer .. ja prøver alt... ingenting hjelper annet enn en natts søvn. 

Så fortsetter det på kvelden igjen.. 

Noen som har hatt liknende? Fått hjelp av fysio e.l? Noe som har fungert? 😅 jeg blir helt handikap på kveldene og må ligge på ryggen, veldig slitsomt 👀

Alle råd tas imot med takk 😊

Anonymkode: cffd7...18c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Lurer på litt råd/om noen har opplevd liknende... 

Jeg er i uke 25 og plutselig her en kveld så fikk jeg noe grusomme smerter i øvre del av ryggen, på høyre side rett under bh stroppen.. 

Disse smertene har nå vært tilstede hver kveld- etter en dag med diverse aktiviteter, alt fra lite aktivitet til mye. 

Det føles ut som om jeg har en kniv stående inn i ryggen der, ingen smertestillende (Paracet) hjelper, jeg tøyer og bøyer .. ja prøver alt... ingenting hjelper annet enn en natts søvn. 

Så fortsetter det på kvelden igjen.. 

Noen som har hatt liknende? Fått hjelp av fysio e.l? Noe som har fungert? 😅 jeg blir helt handikap på kveldene og må ligge på ryggen, veldig slitsomt 👀

Alle råd tas imot med takk 😊

Anonymkode: cffd7...18c

Oh yes! Går til kiropraktor nå. Og hun sa det var ene og alene svangerskapsrelatert. Det sitter fra hårfestet nedover ryggen, langs bekkenet og ned i venstre hel/akilles. Fryktelig vondt...

Anonymkode: c10ac...d01

Skrevet

Jeg er uke 24 og har akkurat det samme! Lol trodde det bare var meg???? 😅 Det er fryktelig vondt, og alt som hjelper er å ligge på ryggen. Det er akkurat på samme sted som du forklarer, av og til kan jeg merke det på den andre siden og. Jeg går på skole og den sittinga dreper meg, det eneste som lindrer smertene er å ligge på ryggen helt rett helst uten pute... Paracet hjelper ikke en dritt. Går litt til kiropraktor, men de sa aldri noe om at det var svangerskapsrelatert, men jeg har jo mine mistanker da det plutselig er blitt så jævlig imens jeg er gravid da så 😅

Jeg har bekkenløsning, ikke voldsomt nå som jeg er sykemeldt, men det henger vel kanskje litt sammen? Har du bekkenplager?  

Anonymkode: f5763...8ca

Skrevet

For å svare litt bedre på spørsmålet så har ikke kiropraktor timene hjulpet noe særlig på ryggen (tror jeg), jeg har fortsatt vondt på samme sted og det kan komme i god styrke... Det kan godt hende det har hjulpet litt, for jeg vet ikke om det hadde vært verre uten timene. Hun sa i hvert fall til meg at jeg måtte gjøre «gravid styrkeøvelser», det skal visst hjelpe i lengda hehe... Jeg sa noe slikt «hvem skulle tro at trening kunne hjelpe».. 🤣 Jeg er ikke flink til å trene styrke.

Meen, prøv å finn noen øvelser allerede nå også ville jeg anbefalt å ta en tur om det blir for ille, de viser deg noe du kan gjøre hjemme i tillegg til at de knekker deg opp litt. Det hjalp veldig på hodepinen min om ikke, hadde konstant hodepine som kom fra stram nakke og de knakk meg i to og tre timer senere forsvant den kroniske hodepinen som jeg har hatt i mange uker. Bare et lite bevis på at mye av det de gjør fungerer😁🙏🏻 

Anonymkode: f5763...8ca

Skrevet

Gå til lege og spør. 

Anonymkode: 44ff6...84d

Skrevet

Prøv å ligg med en varmeflaske mot det vonde området. Det kan hjelpe å løsne en veldig anspent muskelknute? Når du har varmer opp knuten litt kan du få noen til å massere deg forsiktig i det området?

Anonymkode: 1ce60...ee6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...