AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #1 Skrevet 20. september 2019 Har en venninne som er veldig pen, det er ikke jeg. Om jeg av og til kommenterer det så sier hun, ja det vet jeg at jeg er, også ser hun på meg og sier, men noen må være mindre pene også. Hun virker så overfladisk og fjortis at jeg vurderer å kutte henne ut, hun bryr seg ikke om dypere ting. Eller overreagerer jeg? Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om å se perfekt ut, det er jo ingen. men blir såret av sånne kommentarer som hun gir. Vi er i 20 årene og jeg trodde vel egentlig at man var over fjortisstadiet da. Anonymkode: 30452...12f
ikkevoksen Skrevet 20. september 2019 #2 Skrevet 20. september 2019 Sikker på at hun ikke bare mener det sarkastisk? Spør henne heller om kommentaren enn å kutte henne ut uten å kommunisere hva problemet er. Er det DET som er fjortis å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #3 Skrevet 20. september 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en venninne som er veldig pen, det er ikke jeg. Om jeg av og til kommenterer det så sier hun, ja det vet jeg at jeg er, også ser hun på meg og sier, men noen må være mindre pene også. Hun virker så overfladisk og fjortis at jeg vurderer å kutte henne ut, hun bryr seg ikke om dypere ting. Eller overreagerer jeg? Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om å se perfekt ut, det er jo ingen. men blir såret av sånne kommentarer som hun gir. Vi er i 20 årene og jeg trodde vel egentlig at man var over fjortisstadiet da. Anonymkode: 30452...12f Så du sier «du er så utrolig pen og jeg er ikke det» og forventer, helt oppriktig, at folk skal ta deg på alvor? Hva mener du et oppegående menneske skal svare på det? Et konfronterende menneske ville sagt «slutt å fiske etter bekreftelse». Et sarkastisk menneske ville svart som din venninne. Jeg ville endret tema (og trolig kuttet kontakten om du ikke sluttet være ubehagelig). Folk, Ts, responderer ulikt og som oftest dårlig på manglende folkeskikk. Men du blir fort venneløs om du skal kutte kontakten med dem av den grunn. Jeg anbefaler heller at du slutter å kommentere at du ikke synes at du er pen. Ok. Du blir kanskje aldri miss univerce. Med mindre du drømte om å leve av utseendet ditt er det helt uvesentlig. Anonymkode: 6a8d5...f03 7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #4 Skrevet 20. september 2019 Jeg pleier aldri å si til henne at jeg ikke synes jeg er pen nei. Det er noe jeg tenker, men men., da må jo hun synes det samme. Jeg syns faktisk det er bedre å være mindre pen for da slipper jeg å bli sjekket opp av menn på byen stort sett. Vil være singel. Anonymkode: 30452...12f
ikkevoksen Skrevet 20. september 2019 #5 Skrevet 20. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier aldri å si til henne at jeg ikke synes jeg er pen nei. Det er noe jeg tenker, men men., da må jo hun synes det samme. Jeg syns faktisk det er bedre å være mindre pen for da slipper jeg å bli sjekket opp av menn på byen stort sett. Vil være singel. Anonymkode: 30452...12f Det høres ut som at du er veldig sjalu og lar din dårlige selvfølelse lure deg til å tro at det er hennes "skyld" at du føler det slik. By the Way, så er det fullt mulig å bi sjekket opp på byen OG være singel. Det er litt av morroa med å være attraktiv 🙂 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #6 Skrevet 20. september 2019 Hehe, nei. Aldri i livet. Hun kan jo ikke noe for utseendet sitt. Hun har også sagt at jeg har vel ikke råd til klær så ofte, det vet hun da ingenting om. Jeg prioriterer bare ikke det, men det handler vel ikke om dette. joa, er sikkert litt slitsom også😊 Men unner så klart henne og andre det da, og om de syns det er fint så er jo det bra 😊 Men jeg er glad jeg ikke blir skjekket opp så ofte. Anonymkode: 30452...12f
exictence Skrevet 20. september 2019 #7 Skrevet 20. september 2019 Du trenger da ikke bokstavelig talt kutte henne ut. Du kan ta mindre kontakt, så er det vel ingen problem.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #8 Skrevet 20. september 2019 Tror du misforstår henne. Hun virker heller svært lite opptattt av at hun en pen. "Ja, jeg vet det, kan vi gå videre?". Bare fordi hun er klar over at hun har utseendet med seg, gjør henne ikke til en dust. De aller fleste som er pen: er utmerket godt klar over det, men mange velger å kokketere i stedet. Anonymkode: e2d76...727 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #9 Skrevet 20. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror du misforstår henne. Hun virker heller svært lite opptattt av at hun en pen. "Ja, jeg vet det, kan vi gå videre?". Bare fordi hun er klar over at hun har utseendet med seg, gjør henne ikke til en dust. De aller fleste som er pen: er utmerket godt klar over det, men mange velger å kokketere i stedet. Anonymkode: e2d76...727 Ok. Kanskje det. Hun er ingen dust. Anonymkode: 30452...12f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #10 Skrevet 21. september 2019 Jeg synes det høres ut som at du har litt dårlig selvtillit ? Viss du snur litt på det : ville du sammenlignet 2 venner med hverandre ? Alle er jo forskjellige Har jeg vært deg ville jeg heller hatt fokus på egenpleie, og gjort hyggelige ting som bygger opp selvtillit. Anonymkode: 4f3f8...c16 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #11 Skrevet 21. september 2019 Høres mer ut som du burde jobbe med selvfølelsen enn at hun er fjortis. Hvis det plager deg sånn at hun er penere enn deg, så er det jo bare å ikke ha så mye kontakt med henne Anonymkode: 569cb...d35
Gjest Lienna Skrevet 21. september 2019 #12 Skrevet 21. september 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en venninne som er veldig pen, det er ikke jeg. Om jeg av og til kommenterer det så sier hun, ja det vet jeg at jeg er, også ser hun på meg og sier, men noen må være mindre pene også. Hun virker så overfladisk og fjortis at jeg vurderer å kutte henne ut, hun bryr seg ikke om dypere ting. Eller overreagerer jeg? Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om å se perfekt ut, det er jo ingen. men blir såret av sånne kommentarer som hun gir. Vi er i 20 årene og jeg trodde vel egentlig at man var over fjortisstadiet da. Anonymkode: 30452...12f Om du ikke ønsker å få det svaret hun gav deg, bør du slutte å si slike ting om deg selv til henne 😉
jordbær86 Skrevet 21. september 2019 #13 Skrevet 21. september 2019 Jeg lurer på hvorfor det er sånn at hvis man ikke bryr seg så mye om utseendet sitt så blir man beskyldt for å ha dårlig selvtillit? Er nok dere som misforstår Ts her. Er det ikke lov å være glad for den man er? Kan jo hende hun ikke har dårlig selvtillit, men bare selv mener hun ikke er pen, men at hun egentlig ikke bryr seg. Kanskje hun bare av og til prøver å være hyggelig mot veninnen med sånne komplimenter når det passer inn i settingen, men veninnen gir sånne svar. Det er lov å være fornøyd med seg selv uansett hvordan man ser ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå