Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi de er ekstremt sexfikserte og tror at bare å vise litt hår gjør enhver mann steinkåte

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er vel at for en stor del, så er det IKKE deres valgt. 

Er det mulig å være så jævla naiv og kunnskapsløs at man ikke vet hva som foregår i de landene?!? 

Anonymkode: 5c0fc...379

For en stor del? Ok

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Jeg respekterer så mange mennesker på min vei. Jeg beklager at du er ikke er en av dem;)

Hvorfor beklager du? Det går da ikke ut over meg på noen måte. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var heller ikke et valg, nei. 

Hvis kvinner i norge ikke gikk med skaut, ble de sett på som skjøger, urene og ugifte. Kvinner av lav rang. 

Akkurat som i Allahland.

Ok, men tvang var det fortsatt ikke. De kunne gå uten og trengte de ikke bekymre seg for straff. Akkurat som muslimene heller ikke trenger.

Anonymkode: 3b97c...417

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var heller ikke et valg, nei. 

Hvis kvinner i norge ikke gikk med skaut, ble de sett på som skjøger, urene og ugifte. Kvinner av lav rang. 

Akkurat som i Allahland.

Hehe, når var dette? Jeg har familiebilder helt fra slutten av 1800-tallet. Kan ikke se et eneste skaut... ?

Anonymkode: 45672...180

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette! Jeg bruker også hijab av hel samme grunn som deg!

Helt enig! Alle skal få kunne bestemme over seg selv selv jeg er stolt praktiserende muslim og jeg er stolt over og bære hijab!

Dette jeg er helt enig!

Anonymkode: 62a83...9b1

Bruker hijab fordi Allah sier det? Hopper du ned fra en bru fordi allah sier det også? Er det ingen av dere som klarer å stille noen kritiske spørsmål til hvorfor koranen har så mange mannsjåvinistiske tekster? 

• Liker 3
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Er det mulig å være så jævla naiv og kunnskapsløs at man ikke vet hva som foregår i de landene?!? 

Du er tydelighvis veldig kunndkapsløs! Ja det finnes folk som blir tvingt til og bruke hijab men det finnes også folk som blir tvingt til ogbikke bruke det! Du synes det er greit og komme med påstander om at majoroiteten blir tvungt til og bruke hijab men sier ingenting om at det finnes folk som også blir presset til og ikke bruke hijab! Hva synes du er best bli tvingt til og bruke hijab eller bli tvingt til og ikke bruke det? Eller synes du at hver og en skal få bestemme selv? Du er jo ikke noe bedre en menneskene som tvinger andre til og bruke hijab når du gjør det samme ved og snakke ned andre som helt frivelig velger det selv!

Hilsen stolt muslimsk kvinne som bruker hijab og som har valgt det selv!

5 hours ago, SoWhat? said:

Og de to i tråden som bruker hijab her, blir ikke hørt. For klart det, at nordmenn vet best. Ser dere ikke hvor latterlig det er? Dessuten er det kun nedrakking og fordommer her. Inntar ett svar som faktisk var saklig. 

Takk for støtten. Ser en tråder om at norske kvinner bruker alt for lite klær så går verden under men og snakke ned kvinner som bruker hijab og velger det selv er helt greit. Utrolig barnslig og umodent. La folk få bestemme hvordan de ønsker og kle seg selv. 

5 hours ago, AnonymBruker said:

Mennene som har skrevet koranen har bestemt at kvinner og småjenter skal dekke seg til så de ikke frister menn seksuelt.

Anonymkode: 10683...4fb

Og hva er problemet ditt egenklig? At enkelte velger og bruke hijab? Jeg synes du heller bør passe dine egene saker!

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det begynte som et plagg av tvang.  Å hevde noe annet er historieløst. 

Du er tydelighvis veldig kunnskapsløs hijab har aldri vært tvang ikke i norge! Og de fleste kvinner velger faktisk og bruke det selv!;-) pass på deg selv!

4 hours ago, AnonymBruker said:

Problemet er at veldig mange ikke kan respektere religionsfriheten vi har og som spytter og overgriper hverandre paga religion og etnisitet. Hvorfår kan ikke alle respektere hverandre og la hverandre velge selv. Det er masse klesstiler og livsstiler jeg også ikke liker men det betyr ikke at jeg skal oppføre meg som en bitch.

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, Heisann1234 said:

Bruker hijab fordi Allah sier det? Hopper du ned fra en bru fordi allah sier det også? Er det ingen av dere som klarer å stille noen kritiske spørsmål til hvorfor koranen har så mange mannsjåvinistiske tekster? 

Hvor er det det står at allah sier at jeg skal joppe ned fra en bru? Jeg velger selv hvordan jeg kler meg takk! Hadde du likt om jeg hadde tvingt deg til og kle deg i noe du ikke liker? Eller tatt av deg ett klesplagg du likte veldig godt? Jeg bestemmer over meg selv også bestemmer du over deg selv!

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, wintergirl said:

Fordi de er ekstremt sexfikserte og tror at bare å vise litt hår gjør enhver mann steinkåte

Men i all verden jeg har sett tråder tidligere

hvor du sier at du ikke snakker ned muslimske kvinner med hijab men her er det jo veldig tydelig at du gjør det stilk motsatte av hva du skivde i mange andre tråder her inne på KG!

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det det står at allah sier at jeg skal joppe ned fra en bru? Jeg velger selv hvordan jeg kler meg takk! Hadde du likt om jeg hadde tvingt deg til og kle deg i noe du ikke liker? Eller tatt av deg ett klesplagg du likte veldig godt? Jeg bestemmer over meg selv også bestemmer du over deg selv!

Du bestemmer ikke over deg selv. Du lar tydeligvis en altfor gammeldags bok skrevet av menn diktere ditt liv. 

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en muslimsk venninne som velger å ikke bruke hijab, men har brukt tidligere. Mannen hennes vil ikke at hun skal bruke den, da han ikke har lyst at folk skal tro at han tvinger henne, så han ser helst at hun går uten - men det er selvfølgelig opp til henne. Hun har da sammen med mannen sin altså valgt å ikke bruke den lenger, men har fortalt meg at det er visse ting hun savner ved å bruke den, og at det er å slippe alt den uønskede oppmerksomheten man får fra menn. Hun er en nydelig jente, og hun sa at når hun brukte hijab så kunne hun lettere gli inn i mengden, selv om det høres rart ut. Hun mente at hun kunne stå på butikken eller på buss-stopp, hva som helst, uten å føle at menn "stirret" på henne. Uten hijab merker hun at hun oftere blir offer for uønsket oppmerksomhet, og at hun følte seg mer respektert med hijaben på

Anonymkode: a0753...d8c

Dette er hele problemet med hijaben. Og grunnen til at den er en manifestasjon på uønskede verdier. Må man bruke hijab for å bli respektert, er det noe alvorlig galt med samfunnet. Et samfunn vi ikke vil ha, men dessverre er på vei mot.

Alle med hijab - blir respektert

Alle uten hijab - blir ikke respektert

Er det virkelig et slikt samfunn vi vil ha? Var det nordmen som "fant opp" denne problemstillingen? Eller kom dette problemet med innvandring?

Hva tror dere Helsesista om noen år kommer til å råde den 14 år gamle norske jenta som skriver til henne og spør hva hun skal gjøre for å få slutt på at hun trakassert på skolen?  - Ta på deg hijab, så blir du respektert og de lar deg være i fred.

Drømmesamfunn.

Anonymkode: 5f2e2...f7d

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er hele problemet med hijaben. Og grunnen til at den er en manifestasjon på uønskede verdier. Må man bruke hijab for å bli respektert, er det noe alvorlig galt med samfunnet. Et samfunn vi ikke vil ha, men dessverre er på vei mot.

Alle med hijab - blir respektert

Alle uten hijab - blir ikke respektert

Er det virkelig et slikt samfunn vi vil ha? Var det nordmen som "fant opp" denne problemstillingen? Eller kom dette problemet med innvandring?

Hva tror dere Helsesista om noen år kommer til å råde den 14 år gamle norske jenta som skriver til henne og spør hva hun skal gjøre for å få slutt på at hun trakassert på skolen?  - Ta på deg hijab, så blir du respektert og de lar deg være i fred.

Drømmesamfunn.

Denne tråden er jo ett godt exempel på at det faktisk er motsatt av det du sier alle med hijab- blir diskriminert og ikke hørt alle uten hijab blir respektert og snakker ned de som bruker det. Hvorfår ikke la alle få bestemme selv om de vil gå med hijab eller ikke. Og isteden la allmektig allah få bestemme selv hvem som skal dømmes? Respekt går begge veier! 

• Liker 1
Skrevet

Det jeg synes er rart med hijaben er at kvinnene mener at de blir mer ''respektert''  i samfunnet og viser at de er troende muslimer. Men hvorfor bruker de da så jævla mye sminke? Damer fra Midtøsten bruker så himla mye sminke, opererer nesen sin, og er generelt ekstremt opptatt av utseendet sitt. Skulle ikke hijaben ''avsexifisere'', eller har jeg misforstått? Hvis noen muslimer svarer meg med at de må få følge motebildet til tross for at håret må skjules, så må jeg le.

Anonymkode: d3f7e...887

Skrevet
4 hours ago, wintergirl said:

Og du kaller deg selv for kristen? Jeg trodde det sto at en alle kristene skal vise nøstekjærlighet for hverandre i bibelen jeg?  og at fordommer også er uakseptabelt i følge bibelen! Her gjør du jo det stikk motsatte ved og komme med fordommer og usanne påstander om islam. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Greia for meg med hijab er at den går hånd i hånd med islam både kulturelt og politisk samt at det er et symbol for din religion som kommer først i ditt verdi hierarki. du kan på en måte tenke på det som - først allah/gud og min religion + verdisett, og deretter samfunnet rundt meg . I et samfunn der man har klart det nesten umulige fra et historisk perspektiv, nemlig det å skille religion fra stat, så blir hijaben en del av flere variabler som faktisk vil forene privatsak med det offentlige. Hijab skal på i det offentlige og kulturen vi har fått må tilpasse seg krav fra religion som utgangspunkt. Dette mener jeg er helt galt. om du er religiøs, så burde dette være en sak mellom deg og gud - ikke i andre sammenhenger. 

Det å bruke hijab i Norge som er et sekulært land og å begrunne det ut fra valgfrihet i et individ-perspektiv er legitimt isolert sett, men hva tenker man da om de som må gå med hijab etter lov i land der muslimene er majoriteten i samfunnet, og lovene kommer fra islam og de hellige tekstene koranen, hadithene og siraen. Her har kvinnene ikke noe valg. hvordan rettferdiggjør de som bruker hijaben dette for seg selv? Ser man ikke den åpenbare kognitive dissonansen i dette? Dette kan trekkes ut til straff for å forlate islam, straff for å være homofil mm. 

Når du opphøyer koranen og allah's ord utenfor din egen realitet som individ blir du en marionett for de som blir autoritære figurer innenfor islam til å påvirke hva du selv tenker. f.eks etter at man går til moskeer og en imam lærer deg hva som er det sanne og det rette. 

Endret av megda
  • Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Det jeg synes er rart med hijaben er at kvinnene mener at de blir mer ''respektert''  i samfunnet og viser at de er troende muslimer. Men hvorfor bruker de da så jævla mye sminke? Damer fra Midtøsten bruker så himla mye sminke, opererer nesen sin, og er generelt ekstremt opptatt av utseendet sitt. Skulle ikke hijaben ''avsexifisere'', eller har jeg misforstått? Hvis noen muslimer svarer meg med at de må få følge motebildet til tross for at håret må skjules, så må jeg le.

Anonymkode: d3f7e...887

Så muslimer skal ikke få lov og gå i fargerile hijaber eller fine muslimske klær? Og bruke sminke om de ønsker der? Alle muslimer er forskjellige akkurat som alle andre noen bruker sminke og noen ikke. Har du problemer med det? Hvorfår bruker andre sminke da? Alle har rett til og gå slik de selv ønsker.

• Liker 1
Skrevet

Det er rart at de som forsvarer hijaben ikke klarer å se at det ikke handler om religiøse symboler. Men verdier.

Se på sikhene. De bruker turban både på Stortinget, i politiet, i domstolene, på skolen og overalt. Og ingen har noen problemer med det. Ingen hever engang et øyenbryn?

Så hvorfor er turban ikke noe problem, mens hijab får folk til å steile? Tenk litt på det. Stikkord: verdier og normer.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en muslimsk venninne som velger å ikke bruke hijab, men har brukt tidligere. Mannen hennes vil ikke at hun skal bruke den, da han ikke har lyst at folk skal tro at han tvinger henne, så han ser helst at hun går uten - men det er selvfølgelig opp til henne. Hun har da sammen med mannen sin altså valgt å ikke bruke den lenger, men har fortalt meg at det er visse ting hun savner ved å bruke den, og at det er å slippe alt den uønskede oppmerksomheten man får fra menn. Hun er en nydelig jente, og hun sa at når hun brukte hijab så kunne hun lettere gli inn i mengden, selv om det høres rart ut. Hun mente at hun kunne stå på butikken eller på buss-stopp, hva som helst, uten å føle at menn "stirret" på henne. Uten hijab merker hun at hun oftere blir offer for uønsket oppmerksomhet, og at hun følte seg mer respektert med hijaben på. 

Anonymkode: a0753...d8c

Regner med at det ikke er Ola Nordmann som gir henne uønsket oppmerksomhet hvis hun går uten hijab, det er vel heller menn som som har en religiøs og kulturell bakgrunn der de er opplært til å tro at kvinner som ikke dekker seg til er løsslupne og ikke dekker seg til fordi de ønsker oppmerksomhet. Kvinner med innvandrerbakgrunn er vel spesielt utsatt for dette.

Hvis kvinner som bruker hijab blir respektert betyr det da at kvinner som ikke bruker hijab ikke er respektable i enkeltes øyne?, sånn holdninger kan vi ikke akseptere og det er et bra eksempel på hvorfor integreringen ikke fungerer.

En god del innvandrere lever i et parallellsamfunn der de tviholder på kulturen og de religiøse lovene fra hjemlandet sitt og de insisterer på at de står ovenfor den Norske loven og kulturen, det er ingen med vettet i behold som med hånden på hjertet kan si at dette er helt greit.

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Regner med at det ikke er Ola Nordmann som gir henne uønsket oppmerksomhet hvis hun går uten hijab, det er vel heller menn som som har en religiøs og kulturell bakgrunn der de er opplært til å tro at kvinner som ikke dekker seg til er løsslupne og ikke dekker seg til fordi de ønsker oppmerksomhet. Kvinner med innvandrerbakgrunn er vel spesielt utsatt for dette.

Hvis kvinner som bruker hijab blir respektert betyr det da at kvinner som ikke bruker hijab ikke er respektable i enkeltes øyne?, sånn holdninger kan vi ikke akseptere og det er et bra eksempel på hvorfor integreringen ikke fungerer.

En god del innvandrere lever i et parallellsamfunn der de tviholder på kulturen og de religiøse lovene fra hjemlandet sitt og de insisterer på at de står ovenfor den Norske loven og kulturen, det er ingen med vettet i behold som med hånden på hjertet kan si at dette er helt greit.

Ja fordi ola normann er perfekt siden han ikke er religiøs ikke sant? Men de er de religiøse som vil gi oppmerksomheten? Er du serriøs? Eller er dette trolling? Hvis ikke så er du ihvertfall veldig generalliserende. Og det finnes mange ikke religiøse griser for og si det sånn.

• Liker 1
Skrevet
On 9/20/2019 at 10:44 PM, AnonymBruker said:

Men hvorfor velger noen kvinner å gå med hijab hvis de ikke blir tvunget?

Ikke ta spørsmålet mitt rasistisk... Jeg er bare nysgjerrig!

Anonymkode: 865d4...e94

Det er ganske uforståelig, egentlig. Jeg mener det sier svært mye om personene rundt en kvinne om hun blir pressa eller tvunget til å bruke hijab. Likeledes mener jeg det sier like mye om en kvinne som selv velger å bruke plagget. Plagget er og blir et symbol på kjønnssegregering, patriarkat, undertrykking og politisk islam. En kvinne i Norge som frivillig bruker plagget anser jeg som enten historieløs, empatifattig, ufattelig naiv, provokatør eller islamist.

Den ekstreme økninga i bruken av plagget de siste åra som merkelig nok ikke har blitt diskutert offentlig (så vidt jeg har fått med meg) tyder på at noe har gått galt mtp. integrering. Hijab var ikke et spesielt vanlig skue for ikke så altfor lenge siden, mens nå bruker nesten samtlige muslimske kvinner det særlig i enkelte bydeler i Oslo. Bruken blant barn og unge er også sterkt økende, faktisk såpass mye at jeg ikke kan huske sist gang jeg så en venninnegjeng med unge muslimer på toget der så mye som én ikke hadde hijab.

Anonymkode: a5c83...db4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...