Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit å ikke nevne jobber, kurs og utdanninger man har tatt for å få krympet cv ned til èn side? Kutter selvfølgelig ikke ut relevant erfaring, men eventuell fjerning av punkter vil gi noen store hull.

Anonymkode: fa73a...3f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullførte utdanninger ville jeg definitivt inkludert i CV-en. Jeg unnlot å liste opp en god del irrelevant arbeidserfaring, og det gikk helt fint. Fikk ingen spørsmål om "hull", men var forberedt på å besvare dem.

Anonymkode: 0b863...7d6

Skrevet

Jeg har ikke deltidsjobber ved siden av fulltidsjobber. Men fjerner ingenting så det blir hull. Nå blir man stort sett headhunta i min bransje da.

Hadde jeg kuttet bort irrelevant erfaring slik at det ble hull hadde jeg skrevet noen ord om det i søknadsteksten. Jeg har f.eks 1 år "arbeidshull", hvor jeg reiste. Men det står i CV

Skrevet
2 minutter siden, Jodaneida skrev:

Jeg har ikke deltidsjobber ved siden av fulltidsjobber. Men fjerner ingenting så det blir hull. Nå blir man stort sett headhunta i min bransje da.

Hadde jeg kuttet bort irrelevant erfaring slik at det ble hull hadde jeg skrevet noen ord om det i søknadsteksten. Jeg har f.eks 1 år "arbeidshull", hvor jeg reiste. Men det står i CV

Hvilken bransje er du i?

Anonymkode: 06f4f...fa9

Skrevet

CV kan være opp til 2 sider. Men de fleste blir best på 1 side, med mindre du har gjort veldig mye relevant i karrieren din. CV blir bedre når du kutter ut alle småtingene som ikke er relevant. Da er det lettere å få raskt oversikt over det som er relevant. 

Anonymkode: 34539...fce

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bransje er du i?

Markedsføring og PR. 

Skrevet
1 minutt siden, Jodaneida skrev:

Markedsføring og PR. 

Så spennende, er det stor mangel? Hvilken utdanning har du?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så spennende, er det stor mangel? Hvilken utdanning har du?

Nei det er ganske mange om beinet, faktisk! Har ingen formell utdanning, er stort sett selvlært og lært igjennom jobb. Portefølje og arbeidserfaring er mye viktigere enn utdanning. Ting endrer seg i en rasende fart, så det man lærer på skolen blir fort utdatert. Man må skille seg litt ut for å bli lagt merke til. Og gjerne kunne både grafisk design og markedsføring. Det gir store fordeler. Pluss på filmredigering og foto i tillegg så er det enkelt å få jobb :) jo mer en person kan gjøre, jo billigere er det for bedriften du jobber for. Evnt for kundene dine om du freelancer. Jeg har fast jobb i et firma og freelancer om jeg kommer over morsomme prosjekter. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har utelatt all irrelevant erfaring fra min CV. Har tatt vekk mesteparten av utdannelsen(e) også.

• Liker 1
Skrevet

Spurte fordi jeg er  litt usikker på hvor mye det er smart å kutte ut og for hver ting man kutter ut så sier det litt mindre om en som person og hva man kan tilby bedriften man søker jobb hos. Ønsker for tiden å holde meg innen bransjen jeg er i og vurderer å kutte ut alt som ikke er relevant i forhold til den.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spurte fordi jeg er  litt usikker på hvor mye det er smart å kutte ut og for hver ting man kutter ut så sier det litt mindre om en som person og hva man kan tilby bedriften man søker jobb hos. Ønsker for tiden å holde meg innen bransjen jeg er i og vurderer å kutte ut alt som ikke er relevant i forhold til den.

De som ansetter er ikke nødvendigvis kun ute etter relevant erfaring for faget. Men om du holder jobbene lengere enn noen mnd f. eks. Og det er mye arbeidserfaring som kan være relevant på tvers av yrker selvom det ikke er samme jobb. Selvom du selv ikke føler det er relevant. CV og type jobb kan si mye om din arbeidsmoral. Det kommer egentlig helt annpå hva du skal søke og hva du har gjort tidligere. Det viktigste er ikke CV. Den bør fange interessen, gjerne ha et oppsett som skiller seg litt ut. Søknadsteksten også. Den bør skrives direkte til firmaet du søker hos. Ikke skriv det samme til Shell som til DNB liksom. Og finn bedre formuleringer enn "utadvent, jobber bra i team, selvgående osv. Alle skriver det. Og da mener jeg alle 😂

Skrevet

Jeg ville ikke fjernet noe så det ble hull, men i de periodene du har hatt mindre relevante jobber kan du jo skrive "diverse deltidsjobber/kurs" eller noe sånt

Anonymkode: 8e1f8...a44

Skrevet

Dersom du f.eks. hadde syv år med diverse jobber i butikk, og så fullførte utdannelse og har hatt relevante jobber siden, kan du skrive "2000–2007: Diverse butikkjobber" e.l.

Anonymkode: 2d9f4...16a

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også lang CV. 
Jeg bruker kun årstall, ikke måned, og har da kuttet ut en del urelevant erfaring uten at det fremstår som hull i cv. 
De periodene hvor jeg har hatt både fulltidsjobb og deltidsjobb, så har jeg kuttet deltidsjobbene om de ikke er relevant. 
Begynte jobbe på ungdomskolen, og har slått sammen alle deltidsjobber til "2001-2005: Deltidsjobber i kafe, butikk og restaurant ved siden av skole" 

Men jeg har også en komplett CV på to sider, som jeg tar med på intervju, i tilfelle dem spør mer :) 

Anonymkode: 37fc4...f59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...