Gå til innhold

Hvilket forhold har du til hjemstedet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du en av dem som flyttet bort fra stedet du vokste opp, og aldri så deg tilbake?

Eller er du hjemmekjær og har blitt værende/flyttet tilbake?

Hvilket forhold har du til ditt hjemsted? :) Skriv gjerne om det er en storby, småby eller bygd.

Anonymkode: 39a08...831

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er fra bygd, bor i by nå og kommer ikke til å flytte tilbake. Har mistet kontakt med de fleste fra skole-tiden og trives bedre med å bo sentralt, i tillegg til at forholdet med familien er bedre med litt avstand. 

Anonymkode: 45650...29c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vokst opp på flere steder, så ingen steder er mitt hjemsted. Det har vært småsteder på 4k til by på 150k. 

Jeg bor ikke på noen av de stedene nå, og er meget sjeldt på de stedene jeg vokste opp. Er vel som en nomade å regne. Det jeg kaller hjem, er der jeg skal sove den kommende natta.

Anonymkode: 44ec5...571

Skrevet

Jeg er fra et sted med rundt 5000 innbyggere og bor på et litt større sted 20 minutter unna. Hvis jeg skal stifte familie ville jeg nok vurdert å flytte tilbake til hjemstedet siden det er fint og rolig der, men det er jo veldig avhengig av hvem jeg stifter familie med. Kunne nok aldri flyttet lenger vekk fra hjemstedet mitt enn et par timer, men det er ikke noe must å bo der heller. Hadde et mer trøblete forhold til hjemstedet mitt da jeg var yngre, men ting forandrer seg når man blir eldre og gir slipp på dårlige opplevelser

Anonymkode: 43e2c...905

Skrevet

Jeg har flyttet mye, men har ett sted som jeg bodde lengst av alle stedene og familien min bor der nå.

Jeg ville ikke ha flyttet tilbake til noen av de stedene jeg har vokst opp på. Alle er ganske små steder og det har jeg egentlig funnet ut at jeg ikke liker.

Jeg synes det er ok å besøke det stedet som familien min bor på, men aldri i livet om jeg ville bodd der og jeg ville heller ikke ha bodd på noen av tettstedene rundt. Man kan vel trygt si at det ikke er sted jeg vil tilbake til.

Anonymkode: ba6ec...432

Skrevet

Oppvokst i en by med ca 13 000 innbyggere, nå bor jeg i en storby med ca 196 939 innbyggere (bodd her siden 2017). Kommer aldri til å flytte tilbake til stedet jeg er oppvokst. 

Anonymkode: 1c129...683

Skrevet

Oppvokst litt utenfor Oslo i by ca 50.000. 

Bodd i Oslo siden studietiden, men savner hjemstedet nå som jeg har fått barn. Lurer på å flytte tilbake. 

Anonymkode: 4dd34...6ee

Skrevet

Vokste opp på gård i en liten bygd. Bor nå i Oslo. 

Savner ikke bygda, men er hjemom med jevne mellomrom for å besøke foreldrene mine. Bygda vil alltid være «hjemme» for meg, men jeg kommer aldri til å flytte tilbake.

Jeg er en veldig fleksibel sjel som trives de fleste steder, men kommer nok til å prioritere å bo i nærheten av barn og barnebarn når jeg blir gammel. Og det blir neppe på bygda! 😊

Anonymkode: 23450...a56

Skrevet

Jeg vokste opp i Bergen. Har bodd flere steder siden jeg ble voksen, men kom tilbake til Bergen da jeg var i slutten av 20-årene. Kommer aldri til å flytte herfra, elsker byen! 

Anonymkode: 12fca...77e

Skrevet

Er fra småby, mistrivdes så til de grader, så jeg flyttet straks jeg kunne og har aldri sett meg tilbake.

Anonymkode: d9942...b00

Skrevet

Fra tettsted med ca 4000 innbyggere den gangen. Bor nå i småby ca tre ganger større og blir boende her. Kjenner «ingen» på tettstedet lenger. Det er i byen min jeg nå har mitt hjerte! Og her vokser barna mine opp. 

Anonymkode: cab9d...0c8

Skrevet

Ei bygd med ca 4000 innbyggere, spredt i mindre tettsteder/grender. Kommer ALDRI til å flytte tilbake, møkka plass🙄

Anonymkode: 4bea1...e75

Skrevet

Hjemstedet mitt var et trivelig sted,et sted med ca 1000 innbyggere. I dag er det en by med med nærmere 20 000 innbyggere,alt,absolutt alt er forandret,jeg kjenner meg som en fremmed der,og bor heller ikke der lenger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har flyttet vekk fra stedet som jeg uheldigvis fikk et forhold til.

i følge wikipedia er det bygd jeg er oppvokst i. 

Det er ikke et sted som jeg vil tilnærme eller minnes om. 

Jeg trodde jeg var den eneste som måtte gjøre et sånt fremstøt, glad å lese det finnes andre også. 

Anonymkode: ba967...eda

Skrevet

Født og oppvokst i Oslo og bor i Oslo. Bodde noen år utenfor Oslo, men flyttet tilbake for 5 år siden. Kunne aldri flyttet ut av byen, elsker byen min. :)

• Liker 1
Gjest SmellyCat
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du en av dem som flyttet bort fra stedet du vokste opp, og aldri så deg tilbake?

Eller er du hjemmekjær og har blitt værende/flyttet tilbake?

Hvilket forhold har du til ditt hjemsted? :) Skriv gjerne om det er en storby, småby eller bygd.

Anonymkode: 39a08...831

Er fra et lite tettsted, bor nå i en by. Er der kun en til 2 ganger i året for å besøke familie, men kommer aldri til å flytte tilbake, ikke savner jeg det heller. Har jo såklart kosleige barndomsminner etc jeg noen ganger tenker tilbake på, men kunne aldri tenkt meg å flytte tilbake til ødeland/gokk.

Skrevet

Født og oppvokst i Oslo. Flyttet til Lillhammer i slutten av 20 årene,over halvveis i 30 årene nå og flytter aldri tilbake. Men har familie i Oslo og er glad i byen.

Anonymkode: 0e3b1...29d

Skrevet

Svaret på det er vel "lett anstrengt". Flyttet vekk fra småbyen jeg vokste opp i da jeg var 19 og skulle studere, og kom tilbake noen år senere - men så ble det nye studier og ny flytting etter noen år i jobb. Hadde opprinnelig ikke noe stort ønske om å flytte derfra, men jeg måtte pga studiene. Etter jeg hadde flyttet så oppdaget jeg at jeg trivdes mye bedre på studiestedet, trolig pga. "hjemstedet" inneholdt en del tvilsomme minner om mobbing og få venner. 

I voksen alder så er det hyggelig å komme på besøk og jeg føler for så vidt jeg har røtter der, men tviler likevel på om jeg noen gang kommer til å flytte tilbake. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...