Gå til innhold

Lys til hund

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orbiloc brukes av mange og er veldig bra.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Orbiloc fungerer bra og lyser sterkt. Jeg har hatt min i mange år, så den virker holdbar. Har en Orbiloc oppå selen til hunden min.

Ellers syns jeg denne fungerer godt.https://www.zoopermarked.no/baand-seler--halsbaand/trixie-flasher-til-hunder-4011905134475 Den lyser sterkt, er lett å feste og holder seg overraskende godt på plass. Det er også lett å bytte batteri.

Ellers liker jeg også denne. Den er til å ha rundt halsen, men jeg ser ikke alltid lyset på toppen av selen hennes når hun forsvinner utenfor lysløypa i høstmørket. Jeg liker å supplere med denne: https://www.zoopermarked.no/trixie-flash-lysring-4053032127029

Endret av Dropi
Redigert linken
  • Liker 1
Skrevet

Bra med lys ja,jeg har brukt den til Trixie, samt en annen som jeg ikke husker navnet på. Men vær litt obs dere som har hunder med epilepsi,eller hund som har sensitivt syn,da er det ikke alltid så ok. Min, så godt som blinde hund,orienterer seg helt fint,men får hun på seg en slik blinkene sak/eller et 'forstyrrende' sterkt lys nærme øynene,så fungerer ikke hennes orienteringsevne.Tror det er ganske ubehagelig for henne. De som har epilepsi kan også reagere på blinkingen som er ganske skarp på mange av disse lysene.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Chantielle said:

Bra med lys ja,jeg har brukt den til Trixie, samt en annen som jeg ikke husker navnet på. Men vær litt obs dere som har hunder med epilepsi,eller hund som har sensitivt syn,da er det ikke alltid så ok. Min, så godt som blinde hund,orienterer seg helt fint,men får hun på seg en slik blinkene sak/eller et 'forstyrrende' sterkt lys nærme øynene,så fungerer ikke hennes orienteringsevne.Tror det er ganske ubehagelig for henne. De som har epilepsi kan også reagere på blinkingen som er ganske skarp på mange av disse lysene.

Det må være ubehagelig ja, tenker det er ubehagelig for en hund med godt syn også. Jeg klarer ikke blinking selv, og er sensitiv for sterkt lys, skjønner ikke hvordan folk orker å se på den blinkingen. Jeg fester alltid lyset oppå selen slik at det lyser rett opp og bort fra øynene hennes. TS

Anonymkode: 5b856...3f3

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være ubehagelig ja, tenker det er ubehagelig for en hund med godt syn også. Jeg klarer ikke blinking selv, og er sensitiv for sterkt lys, skjønner ikke hvordan folk orker å se på den blinkingen. Jeg fester alltid lyset oppå selen slik at det lyser rett opp og bort fra øynene hennes. TS

Ja,jeg tror det kan føles ubehagelig for hunden. Beste er nok å ha lys man kan feste til selen,og ikke rundt halsen,eller nærme øynene. Jeg bruker stort sett refleksdekken i forskjellige varianter,funker ok det også :)

• Liker 1
Skrevet

Har hatt veldig mange forskjellige, mest fornøyd med orbiloc og denne LED Halsbånd m. Refleks - Gul

• Liker 1
Skrevet

Jeg klarte nå å fikse det sykkel-lyset jeg har brukt, kontaktene inni var bare korrodert pga fukt, fordi pakningen er ødelagt. Hvis man har et slikt lys til sykkelen så kan det klipses fast på selen og andre steder også, hvis man sikrer det med en strikk. Liker den fordi jeg slipper å kjøpe batterier til den, bruker to AAA-batterier som jeg lader. Ante ikke at de produserte disse enda: https://www.xxl.no/bits-uno-front-led-sykkellykt-svart/p/1080741_1_style

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...