Gå til innhold

Hvor lang tid etter bryllupet bør man ha sendt ut takkekort?

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou
Skrevet

Ble inspirert av "utakknemlige brudepar"-tråden, og ville høre om det er noen som er enige med meg i hva JEG syns virker utakknemlig.

Here we go;

I fjor sommer var vi i min kusines bryllup- og til dags dato (dette var i juli) har vi enda ikke fått noe takkekort. Jeg er litt skuffet over det,jeg. Likte de ikke gaven, eller? Akkurat det at brudepar er så treige med å sende takkekort, syns JEG lukter av utakknemlig brudepar, og det er DA jeg begynner å bli småfornærmet-vi hadde jo også lagt en del penger i det bryllupet (reise, hotell,klær,gave). Langt mer i dette tilfellet, enn om de hadde kuttet ned på spriten. I stille stunder har jeg til og med lurt på om de tenkte "Vi skal gifte OSS og ha en j**la svær fest med kjole og fri bar, og dere skal bare være glade for at dere fikk komme overhode". Paranoid, jeg? Neppe.... :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er trege - rett og slett fordi jeg er nødt til å vente til etter eksamen. Med full jobb og skole har jeg ikke tid til å skrive 80 takkekort.

Har ingenting med at vi er utaknemlige å gjøre.

Personlig synes jeg takkekort skal ut innen 6 mnd etter bryllupet. Et år er altfor lenge.

Skrevet

Akkurat her er jeg enig med deg! Etter et bryllup så hører takkekort med, uansett - og det er for dårlig å la de gå sååå lang tid!

Jeg vil forsøke så godt jeg kan å sende ut våre takkekort i god tid før julekort-rushet, og vi gifter oss jo i august! :wink:

Bedre sent enn aldri, joda! Men går det for lang tid også ville jeg nesten synes det var flaut...å sende ut...men jeg hadde gjort det, UANSETT!!! Det skulle jo bare mangle! :Nikke:

Skrevet

syns det er litt for lenge med et halvt år....synes de bør være ute innen 2-3 mnd eller noe...Finnes vel en slags skikk-og-bruk-regel på sånt, selv om det kanskje er litt gammeldags..

Gjest lillelou
Skrevet

Jeg har full respekt for de som står oppi flytting eller eksamen eller lignende,og som derfor utsetter kortutsending, men da syns jeg at de kan si ifra. "Kortene kommer, men litt forsinket", er en veldig okei beskjed å få. :-)

Jeg blir sittende å lure på om de overhode LIKTE gaven de fikk, og som jeg var sååå fornøyd med da jeg plukket ut i København.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Tror vi skal være litt forsiktige med å kritisere andre når det gjelder takke-kort.

Aller flest får takkekort uansett hvor sent det tar

Det er flere faktorer som gjør at det går litt tregt.... som f.eks at brudeparet faktisk ikke har fått takkekortene fordi fotografen er treg.... det går faktisk an...

Paret får bildene ødelagte og må ta nye.... det har faktisk skjedd.....

Brudepar får en uforberedt økonomisk utfordring etter bryllupet og har ikke råd å hente ut bildene....det er faktisk lov

Det jeg vil frem til er at de fleste har en god grunn til ting som blir gjort.... de trenger rett og slett ikke å være utakknemlige :roll:

Skrevet

Dette har vært diskutert flere ganger før for de som er interessert i tidligere tråder. Jeg satser på å ta meg selv i ørene og få ut takkekortene i løpet av tre måneder.

Skrevet

skjønner at ting kan dukke opp - ulike årsaker. Men synes selv av respekt for gjestene at tre måneder burde holde!

Gjest lillelou
Skrevet
Tror vi skal være litt forsiktige med å kritisere andre når det gjelder takke-kort.

Aller flest får takkekort uansett hvor sent det tar

Det er flere faktorer som gjør at det går litt tregt.... som f.eks at brudeparet faktisk ikke har fått takkekortene fordi fotografen er treg.... det går faktisk an...

Paret får bildene ødelagte og må ta nye.... det har faktisk skjedd.....

Brudepar får en uforberedt økonomisk utfordring etter bryllupet og har ikke råd å hente ut bildene....det er faktisk lov

Det jeg vil frem til er at de fleste har en god grunn til ting som blir gjort.... de trenger rett og slett ikke å være utakknemlige :roll:

Som jeg sa i sted; Det er helt okei, hvis de bare SIER IFRA. Det er litt sårt å sitte å lure på om gaven i det hele tatt ble satt pris på.

Skrevet

Innen 3 måneder er grensen.

Jeg har alltid hatt takkekort ute innen tre måneder. Uansett om det er til fødselsdager, dåp eller bryllup. Kan jeg ikke levere fotokort til rett tid sørger jeg for et lite kort så de respektive ikke føler seg glemt.

Har man ikke råd til porto kan man sende en sms eller mail:

Kjære Ola og Kari

Tusen takk for gaven/oppmerksomheten vi fikk til vårt bryllup.

Grunnet tekniske problemer kan det drøy litt med utsendelse av takkekort. Dette beklager vi på det sterkeste.

Hilsen Kreti og Pleti

Skrevet

Vi var i bryllup for ett år siden og har enda ikke fått takke kort. Dette er broren til sambo så vi har faktisk spurt etter de. De sa; De ligger hjemme men vi gidder ikke å skrive de, er så drittlei alt som har med bryllup å gjøre..

KOSELIG :roll::ler:

Har jo ingenting med hva de mener, gjestene fortjener iallefall å få takkekort...

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Enig med det SMS skriver her (at man må være forsiktige med å kritisere for det kan være en god grunn som man ikke kjenner til).

Selv skal jeg gjøre alt jeg kan for at alle har fått sine takkekort innen 3 mnd. etter vårt bryllup (og forhåpentligvis en stund før det).

At folk ikke sender ut fordi de ikke gidder for de er så lei av bryllup er jo helt :o Da burde man heller fått ferdig trykket takkekort så man slipper å skive noen ting....

Gjest Lisegjest
Skrevet

Brudeparet bør SI FRA,ja. Det er ikke alltid slik at man ubetinget skal godta en uforklart ekstremforsinkelse av takkekort.Tyder på liten respekt for gjestene,og at de har lagt mye penger i gavene å ikke i det minste forklare hvorfor kortene er forsinket.

Skrevet

Patetisk hvordan noen legger en mengde arbeid i bryllupet, servietter, bordpynt og invitasjoner, og når festen er over settes alt til side pga "har ikke tid" eller "er lei". I fhjor fikk vi takkekort 14 mnd etter ett bryllup, antakelig fordi det da var kun 1 mnd til de skulle i vårt... Snakk om mangel på respekt og høflighet.

Jeg synes 3 mnd er grensen.

Skrevet

Jeg mener også at takkekortene bør sendes ut i rimelig tid etter bryllupet, et par måneders tid kanskje. Det er jo helt klart ikke alle som har mulighet til å få det til så kjapt og i mange tilfeller tar det vel litt tid før man får bildene fra fotografen også.

Vi fikk kortene som skulle skrives på 1 1/2 uke etter vielsen og dermed har jeg kunnet bruke litt søndager og kvelder til dette, og nå er de klare til bildene kommer i løpet av denne uken. Så her blir de vel sendt ut før en måned har gått. Det er vel veldig kjapt kanskje, men det er godt å ha det ute av veien før sommeren kommer.

Skrevet

Av forskjellige grunner fikk ikke vi sendt takkekortene før borimot 6 måneder etter bryllupet - noe vi synes var utrolig flaut selv ! De fleste hadde fått beskjed om at det kom til å ta tid :oops:

Vi var selv i bryllup 2. april ifjor og har fortsatt ikke fått takkekort... Vi sitter igjen med en følelse at gaven ikke var bra nok, derfor ingen takk....

De fleste jeg har fått takkekort av har sendt innen 3 måneder, noe jeg tror er ganske vanlig.

Gjest Marianna Panna
Skrevet

Igjen er dette en ting jeg ikke gidder å irritere meg over.

Jeg syns det er koselig å få takkekort uansett når jeg får det.

Vi sendte vel ut våre sånn ca. 4 måneder etter.....

Skrevet

Vi hadde håpet å få ut våre kort tidligere, men har ikke fått det til ennå. Problemet var måten vi ønsket å lage kortene på. Det ble så dyrt + at det drøyde med beskjed fra fotografen, derfor har det tatt tid. Men nå får vi dem snart, og da skal de sendes ut kjapt.

Noen av dere skriver at dere gjerne skulle hatt beskjed om at kortene er forsinket. Tja...det kan man kanskje si. Jeg sier det til dem jeg møter. Men for å være ærlig, tar jeg meg ikke tid til å maile/ringe til nesten 100 mennesker for å fortelle at kortene er forsinket. Vi klarer å få dem ut på rundt 4 måneder, så da mener jeg det må gå greit.

Gjest Brudeberta
Skrevet
Vi var i bryllup for ett år siden og har enda ikke fått takke kort. Dette er broren til sambo så vi har faktisk spurt etter de. De sa; De ligger hjemme men vi gidder ikke å skrive de, er så drittlei alt som har med bryllup å gjøre..

KOSELIG :roll::ler:

Har jo ingenting med hva de mener, gjestene fortjener iallefall å få takkekort...

Er det mulig? :hoho:

Dette kan ikke være sant!?

Gjest Gjest2
Skrevet

Jeg tror jeg har rekorden.. Vi var i et bryllup i september 2003, og fikk takkekortet før jul i 2004...! Altså ca 15 mnd etter bryllupet :hoho: Er litt usikker på grunnen til at det tok så lang tid, men syns uansett at dèt var å gå over grensen... :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...