AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #1 Skrevet 20. september 2019 Jeg jobber i barnehage og har vært syk i 2 uker men likevel vært på jobb hver dag. Igår hadde jeg skikkelig vondt i stemmen og halsen, og på slutten av dagen var det helt forferdelig. Sa ifra om dette men ingen som tilrettela eller noe. Jeg ble stående med noen barn som krever ganske mye, og måtte stå og rope ute gjentatte ganger. Når jeg kom hjem var stemmen helt ødelagt. Idag dro jeg på jobb og stemmen er helt borte. Etter 1 time kjente jeg bare at jeg klarer ikke en hel arbeidsdag hvor jeg må hviske og bruke stemmen hele tiden. Det gjør vondt å snakke og jeg har hoste som gjør at jeg brekker meg, men ellers fin i formen. Følte meg dum som dro hjem da jeg egentlig føler meg fin bortsett fra hosten og stemmen, hva hadde dere tenkt? Er ny jobb så er veldig kjedelig Anonymkode: a8973...20c
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #2 Skrevet 20. september 2019 Du går jo ikke hjem fordi du har vondt i stemmen! Og man skal da ikke rope til barn! Anonymkode: 106b2...1e3 11
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #3 Skrevet 20. september 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i barnehage og har vært syk i 2 uker men likevel vært på jobb hver dag. Igår hadde jeg skikkelig vondt i stemmen og halsen, og på slutten av dagen var det helt forferdelig. Sa ifra om dette men ingen som tilrettela eller noe. Jeg ble stående med noen barn som krever ganske mye, og måtte stå og rope ute gjentatte ganger. Når jeg kom hjem var stemmen helt ødelagt. Idag dro jeg på jobb og stemmen er helt borte. Etter 1 time kjente jeg bare at jeg klarer ikke en hel arbeidsdag hvor jeg må hviske og bruke stemmen hele tiden. Det gjør vondt å snakke og jeg har hoste som gjør at jeg brekker meg, men ellers fin i formen. Følte meg dum som dro hjem da jeg egentlig føler meg fin bortsett fra hosten og stemmen, hva hadde dere tenkt? Er ny jobb så er veldig kjedelig Anonymkode: a8973...20c ingen som tilrettela? hvorfor spurte du ikke bare om noen kunne bytte oppgaver med deg? du har en forkjølelse, jeg synes du fremstår litt dramatisk.. sorry Anonymkode: d9d36...20d 16
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #4 Skrevet 20. september 2019 Du sier du hoster så mye at du brekker deg. Da synes jeg du skal være hjemme. Anonymkode: 47300...e3f 10
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #5 Skrevet 20. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du går jo ikke hjem fordi du har vondt i stemmen! Og man skal da ikke rope til barn! Anonymkode: 106b2...1e3 Jeg måtte rope da de kranglet over hvem som skulle rutsje først, da måtte jeg rope «Kari sin tur» eksempel. Jeg må rope da vi er ute, syns du fremstår veldig bedrevitende før du vet situasjonen. Jeg har ikke vondt i stemmen, stemmen et totalt borte og det er forferdelig vondt å snakke. Anonymkode: a8973...20c 14
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #6 Skrevet 20. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: ingen som tilrettela? hvorfor spurte du ikke bare om noen kunne bytte oppgaver med deg? du har en forkjølelse, jeg synes du fremstår litt dramatisk.. sorry Anonymkode: d9d36...20d Vi har ingen oppgaver som innebærer og ikke snakke bortsett fra å lage lunsh. Anonymkode: a8973...20c 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #7 Skrevet 20. september 2019 Merkelig at barn må være hjemme når de er syke i tillegg til karantene før de kan komme i barnehagen igjen for å unngå smittespredning, mens ansatte kan gå på jobb og hoste til de brekker seg. Kan du ikke bare være hjemme når du er syk?! Anonymkode: fd308...72c 23
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #8 Skrevet 20. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: lunsh. Anonymkode: a8973...20c Lunsj / lønsj Anonymkode: 6edc1...469 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #9 Skrevet 20. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lunsj / lønsj Anonymkode: 6edc1...469 Har språkvansker men takk for du skal hakke på meg på nettet. Anonymkode: a8973...20c 9
bettsa Skrevet 20. september 2019 #10 Skrevet 20. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du går jo ikke hjem fordi du har vondt i stemmen! Og man skal da ikke rope til barn! Anonymkode: 106b2...1e3 Selvfølgelig er man i situasjoner hvor man roper til barn, spesielt i barnehagen. Flere av de ansatte son roper i barnehagen der jeg har mine barn. Ts selv om du er ny i jobb må du gå hjem hvis du er dårlig. Når du ikke har stemme så kan du ikke kommunisere med andre. Bli hjemme til du er bedre. 12
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #11 Skrevet 20. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ingen oppgaver som innebærer og ikke snakke bortsett fra å lage lunsh. Anonymkode: a8973...20c nei, men snakke er jo noe annet enn å rope 🙂 slapp av, vet hvordan det er å være ny, det er ikke alltid så enkelt. dette er ikke noe styr. plei deg selv godt ha god bedring. Anonymkode: d9d36...20d 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #12 Skrevet 20. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lunsj / lønsj Anonymkode: 6edc1...469 Føler du at du gav et godt bidrag til diskusjonen nå? Til Ts, dersom du følte selv at du måtte hjem så var det nok det rette valget å ta og da trenger du ikke å ha dårlig samvittighet for det. Anonymkode: 36567...353 12
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #13 Skrevet 20. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har språkvansker men takk for du skal hakke på meg på nettet. Anonymkode: a8973...20c Jeg hakker ikke på deg! Jeg gir en vennlig, hjelpsom opplysning Jeg ville satt pris på at noen informerte meg om det hvis det var et ord jeg ikke visste hvordan man skrev. Anonymkode: 6edc1...469 8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #14 Skrevet 20. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hakker ikke på deg! Jeg gir en vennlig, hjelpsom opplysning Jeg ville satt pris på at noen informerte meg om det hvis det var et ord jeg ikke visste hvordan man skrev. Anonymkode: 6edc1...469 Da syns jeg du burde slutte med det med mindre du kjenner personen og vet deres bakgrunn for skrivefeilene 😊 Anonymkode: a8973...20c 7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #15 Skrevet 20. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg måtte rope da de kranglet over hvem som skulle rutsje først, da måtte jeg rope «Kari sin tur» eksempel. Jeg må rope da vi er ute, syns du fremstår veldig bedrevitende før du vet situasjonen. Jeg har ikke vondt i stemmen, stemmen et totalt borte og det er forferdelig vondt å snakke. Anonymkode: a8973...20c Nei, du måtte ikke rope. Du kunne gått nærmere og sagt " Nå er det Kari sin tur". Jeg har jobbet 12 år i barnehage og har nesten aldri behøvd å rope. De gangene jeg har ropt var det første året jeg jobbet og visste ikke bedre. Anonymkode: 8690a...dc1 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #16 Skrevet 20. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, du måtte ikke rope. Du kunne gått nærmere og sagt " Nå er det Kari sin tur". Jeg har jobbet 12 år i barnehage og har nesten aldri behøvd å rope. De gangene jeg har ropt var det første året jeg jobbet og visste ikke bedre. Anonymkode: 8690a...dc1 Alle på vår avdeling må rope av og til. Det er ingenting ille med å rope så lenge det ikke er for å kjefte. Skjønner ikke helt hvorfor du lager roping til noe som skulle vært kjempealvorlig? Vi roper barna inn når vi skal inn eksempel. Anonymkode: a8973...20c 6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #17 Skrevet 20. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, du måtte ikke rope. Du kunne gått nærmere og sagt " Nå er det Kari sin tur". Jeg har jobbet 12 år i barnehage og har nesten aldri behøvd å rope. De gangene jeg har ropt var det første året jeg jobbet og visste ikke bedre. Anonymkode: 8690a...dc1 Og selv om du har jobbet 12 år i barnehage betyr ikke dette at du har fasiten på hvordan en barnehageansatt skal være. Anonymkode: a8973...20c 8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #18 Skrevet 20. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alle på vår avdeling må rope av og til. Det er ingenting ille med å rope så lenge det ikke er for å kjefte. Skjønner ikke helt hvorfor du lager roping til noe som skulle vært kjempealvorlig? Vi roper barna inn når vi skal inn eksempel. Anonymkode: a8973...20c Det var ikke nødvendig å rope i denne situasjonen, hvor denne personen ropte at "Nå er det Kari sin tur". Da kunne denne voksne gått nærmere. Anonymkode: 8690a...dc1 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #19 Skrevet 20. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var ikke nødvendig å rope i denne situasjonen, hvor denne personen ropte at "Nå er det Kari sin tur". Da kunne denne voksne gått nærmere. Anonymkode: 8690a...dc1 Jeg måtte rope da jeg måtte se at det var klar bane i tillegg til at barna stod i kø med veggen klar for å ta løpefart for å rutsje. Kranglingen oppstod for de rutsjet på hverandre. Skulle jeg sett at det var klar bane for så å gått bort å hvisket at det var klar bane til barna og Kari kunne skli? Det ville mest sannsynlig ødelagt leken, men alt for ikke å rope? Igjen: du høres veldig bedreviter ut og glad jeg ikke jobber med deg. Anonymkode: a8973...20c 10
Hemliganonym Skrevet 20. september 2019 #20 Skrevet 20. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du går jo ikke hjem fordi du har vondt i stemmen! Og man skal da ikke rope til barn! Anonymkode: 106b2...1e3 Stefaren min ropte til oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå