Gå til innhold

Er melkesjokolade bedre enn Mjolk chokolad( Sverige) hva synes du?

Er melkesjokolade bedre enn Mjolkchokolad( Sverige)  

57 stemmer

1. 1. Er melkesjokolade bedre enn mjølkchokolad( Sverige)

• Ja
      44
    • Nei
      13

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du?

Anonymkode: f5237...787

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ingen sjokolade i verden slår norsk melkesjokolade.

Skrevet

Alt er bedre en den "norske" 

Anonymkode: c25d5...6b1

Skrevet

Jeg synes den svenske er tørrere enn den norske, så definitivt den norske er best

• Liker 1
Skrevet

Freia sin er best, noen ganger kjøper jeg Nidar sin fordi den er billigere. 

• Liker 1
Skrevet

Synes den svenske er best.

Anonymkode: 455e5...c69

• Liker 1
Skrevet

Melkesjokoladen vår er best synes jeg. 

• Liker 1
Skrevet

Nå ble vel Freia og Marabou starta opp av akkurat samme person, så melkesjokoladen er vel lik eller? Jeg vet ikke, men den inneholder vel det samme?

Anonymkode: 75280...8e0

Skrevet

Synes egentlig ikke forskjellen er så stor. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble vel Freia og Marabou starta opp av akkurat samme person, så melkesjokoladen er vel lik eller? Jeg vet ikke, men den inneholder vel det samme?

Det er faktisk forskjell på Freia og Marabou sin sjokolade; smak er kulturelt og produsenter tilpasser produktene til den statistiske gruppens smak.

En morsom detalj her er hvor mye mer sukker det er i norske versjoner av utenlandske brusmerker som 7up og Fanta.

Generelt sett ser jeg at jeg liker Norske og sveitsiske produkter bedre enn mange andrelands, og kan ikke huske å ha noen Svensk favoritt i det hele tatt. Men jeg er søtmons 

• Liker 4
Skrevet

Den svenske er bedre for den har litt mer smak. Det lille ekstra altså 😊

Anonymkode: f1688...7fe

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, Druid skrev:

Det er faktisk forskjell på Freia og Marabou sin sjokolade; smak er kulturelt og produsenter tilpasser produktene til den statistiske gruppens smak.

En morsom detalj her er hvor mye mer sukker det er i norske versjoner av utenlandske brusmerker som 7up og Fanta.

Generelt sett ser jeg at jeg liker Norske og sveitsiske produkter bedre enn mange andrelands, og kan ikke huske å ha noen Svensk favoritt i det hele tatt. Men jeg er søtmons 

Som sagt, så har jeg ikke peiling, jeg spiser ikke sjokolade...🙈 Det var kun fordi jeg visste at det var samme person som starta opp begge firmaene som jeg tenkte at de var like da...

Men jeg takker for ditt svar!

Skrevet

Det var en sorg for meg når melkesjokoladen gikk over i plast, fra papir. Elsket melkesjokolade når jeg var liten. Plasten ødela smaken helt.. 

Anonymkode: fa748...e32

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke sammenlignet, men jeg synes jevnt over norsk kiosksjokolade holder en høy standard sammenlignet med sjokolade i andre land. Når det gjelder konfektsjokolade, derimot, har jeg smakt forskjellige typer rundtomkring som har vært helt vanvittig bra.... Der når vel ikke Kong Haakon helt opp, får å si det sånn. 

Skrevet

Norsk melkesjokolade er best. 

• Liker 2
Skrevet
På 23.9.2019 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Det var en sorg for meg når melkesjokoladen gikk over i plast, fra papir. Elsket melkesjokolade når jeg var liten. Plasten ødela smaken helt.. 

Anonymkode: fa748...e32

Veldig enig! 

Skrevet

Jeg synes det var stor forskjell før, men freia har endret sin oppskrift så nå synes jeg den er nokså lik svensk sjokolade. 

Anonymkode: b3ef7...efd

Skrevet
På 23.9.2019 den 15.34, Druid skrev:

Det er fordi vi søtet sukkerholdig brus med kun sukker og ikke kunstige søtningsmidler i tillegg slik andre land gjør. 

Anonymkode: fac84...c08

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På 23.9.2019 den 15.34, Druid skrev:

Forøvrig er det en sannhet med modifikasjoner at norsk brus inneholder mer sukker enn utenlandske varianter. Amerikansk 7up inneholder for eksempel nesten fire ganger så mye sukker som den norske og i tillegg bruker de high fruktose corn syrup, noe vi ikke gjør. 

Anonymkode: fac84...c08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...