Gå til innhold

Svigerdatter skal føde , jeg må ta ekstravakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sviger datter er igangsatt en uke før termin dato, jeg har lovet mange uker å stille opp med å passe storesøsteren når barnehagen er stengt disse dagene, så sønnen min kan delta på fødsel.

Jeg har fått tilbud om ekstravakt med tilegg, jeg trenger pengene. Min sønn har en backup barnevakt.

Er det innafor å ta vakten, bake noen boller og brød til dem som plaster på såret?

Anonymkode: 52eab...d54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med mange uker? Og hvorfor og hvor lenge er barnehagen stengt? Uansett, snakk med din sønn om situasjonen. Har de en grei backup de gjerne bruker, er det sikker i orden. Er det krise for dem, bør du droppe vakta. 

Anonymkode: 892dd...07f

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med mange uker? Og hvorfor og hvor lenge er barnehagen stengt? Uansett, snakk med din sønn om situasjonen. Har de en grei backup de gjerne bruker, er det sikker i orden. Er det krise for dem, bør du droppe vakta. 

Anonymkode: 892dd...07f

Har lovet dem å stille opp på kort varsel, de har hatt troa på at jeg vil gjøre det. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lovet dem å stille opp på kort varsel, de har hatt troa på at jeg vil gjøre det. 

Da ville jeg gjort det, det er tross alt en litt spesiell situasjon. 

Anonymkode: 3514d...45b

• Liker 46
Skrevet

Jeg syns det er en uting å ikke holde det man har lovet..

I denne situasjonen hadde jeg ikke hatt et fnugg av tvil, det er snakk om barnebarnet ditt.

Anonymkode: 3c5f0...3f3

• Liker 33
Skrevet

Når du har lovet dette og det er en ekstraordinær situasjon, syns jeg ikke det er greit å avlyse. Da setter du i grunnen tonen for hvordan du ønsker forholdene skal være mellom dere i familien rimelig greit...

• Liker 40
Skrevet

ehhh... fødsel trumfer ekstravakt. Er dette i det hele tatt et spørsmål??? 

• Liker 28
Skrevet

Er penger mer viktig enn din familie?🤔

Anonymkode: 006b1...832

• Liker 9
Skrevet

Overskriften er misvisende. Du må ikke ta ekstravakt, du har mulighet til å ta ekstravakt og du ønsker det pga pengene. 

Selvfølgelig skal du holde det du har lovet og droppe jobb. 

Anonymkode: 6604a...86b

• Liker 25
Skrevet

Fødsel er en ekstraordinær situasjon. Da stiller man opp. Det kommer flere muligheter for ekstravakt på jobb.

Anonymkode: dbef0...c9c

• Liker 14
Skrevet

Du får håpe på ekstravakter en annen gang. Du dropper ikke å hjelpe til ved en fødsel. Det er ikke akkurat noe som skjer hver dag. Hadde skjønt problemet om du ble beordret, men fordi du har lyst på en ekstravakt? Nei. Bare nei. 

• Liker 11
Skrevet

Nei, det er ikke greit at du tar ekstravakten.

Anonymkode: 9c92e...a63

• Liker 7
Skrevet

Skjønner ikke helt problemet... 

Du har lovet å sitte klar på kort varsel å kunne passe på dette barnet mens denne kvinnen føder, i mange uker... 😧

Her er det noe som ikke helt er skrevet godt nok.

Om du har lovet å ta barnet når fødselen skjer, og om det er NÅ så tar du barnet og dropper ekstra vakt. Men man kan ikke sitte å tvinne tommeltotter i flere uker i tilfelle noe skulle skje, man må leve livet frem til situasjonen skjer. 

Anonymkode: b4f5f...995

• Liker 7
Skrevet

Ta ekstravakt en annen gang! Fødsel trumfer en vakt du ikke er pålagt! Jeg hadde spist kneipp i 14 dager istedenfor å velge jobb framfor å gjøre foreldre trygge på at storesøsken er i gode hender, uten å blunke!

• Liker 7
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har lovet

Anonymkode: b6385...621

• Liker 4
Skrevet

Du takker nei til vakten og er stand by til å passe barnebarnet som du har lovet ditt barn og svigerbarn å gjøre. 

Min svigermor lovde også å passe våre eldste. Jeg hadde da født en prematur (uke 34) og en som holdt seg inne til 37+1 og derfor ikke ble kalt prematur. 

Svigermor booket seg alenetur til Spania i 16 dager og reiste når jeg var uke 35+2.

Hun rakk faktisk hjem til å passe barn. Men jeg var helt sjukt stressa fordi hun var den våre to eldste barn stolte mest på og den av ledige barnevakten som kjenner huset vårt ut og inn og kunne flytte rett inn på soverommet vårt om vi måtte forsvinne på natta uten at den minste ville blitt redd om han kom inn til "oss" og bare fant henne. 

Hun lo det bort og mente at det ikke var noe stress fordi jeg helt sikkert ikke kom til å føde før termin en tredje gang, og fordi vi hadde backup barnevakt. Akkurat som TS sier. Men én backup er gjerne ikke førstevalg av en grunn. 

Hold løftene dine. 

Anonymkode: 5c22a...7e4

• Liker 7
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og avsporinger. 

Ninab82, mod

Skrevet

Ikke ta ekstravakt denne gangen 

• Liker 2
Skrevet

Dette er en spesiell situasjon og man holder selvsagt det man har lovet. Jeg skjønner at du trenger pengene, men det er ikke som om du går glipp av ekstravakter pga fødsel hele tiden. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...