Gå til innhold

Svigermor og forøvrig resten av svigerfamilien vil ikke synge bursdagssang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerfamilien sitter kun i sofaen uten å komme til bordet når barnet vårt skal få bursdagssang , og blåse ut lys.

Hadde dere sagt noe ? De sitter der en etter en og ser sure ut , men innerst inne tenker jeg de er usikre og ikke tør å slippe seg løs. Mannen synger heller ikke 😟

Anonymkode: 661f8...f02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Skrevet
1 minutt siden, got2go skrev:

Hvor gammelt er barnet?

Under skolealder .

Skrevet

Nei - jeg hadde ikke sagt noe som helst på det. Gidder ikke lage bråk for alt man kan lage bråk for når det gjelder svigerfamilie

• Liker 9
Skrevet

Da er det ikke noe særlig stress med bursdagssangen. En kan ikke tvinge folk til å synge hvis de syns det er kleint. Sørg for å syng bursdagssangen når dere inviterer vennene til barnet heller.

• Liker 5
Skrevet

Du sier til mannen din at man synger for barnet sitt på bursdagen, og så blåser du i svigerfamilie din. Få dem til å føle seg dumme som ikke deltar. Snakk om å være barnslig. 

Anonymkode: 05303...ad2

• Liker 13
Skrevet

Noen av oss har fått utdelt ubrukelige sangstemmer, like greit å spare omgivelsene for den :)

• Liker 12
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Under skolealder .

Hvorfor så livredd for å si alderen? 

Anonymkode: d266a...03c

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Kanskje de føler det er ukomfortabelt å synge, ikke alle som liker å synge blant andre folk.

Skrevet

Jeg virkelig hater å synge foran andre. Synger ikke i kirken eller noen annen plass. Men på bursdager til barn synger jeg lavt. Det er jo så svært for barnet å bli sunget for! Så det kan jeg virkelig gjøre med ett stort smil. 

Det går også an å late som en synger eller stå og smile sammen med de andre. Eller hoie litt og rope hurra etterpå. 

Er ikke teit eller vanskelig det vel. 

Anonymkode: 3057b...372

• Liker 3
Skrevet

Kan også svare på spørsmålet. 

Jeg hadde ikke sagt noe til svigerfamilien. Eller kanskje jeg hadde sagt "nå skal vi synge bursdagssangen" og sett på dem, men latt det være med det. 

Derimot hadde jeg tatt en prat med mannen om at han må synge. Det er svært for barna å bli sunget for. Det skjer bare en eneste gang i året (for hvert barn), og den dagen skal gjøres litt ekstra. 

Jeg hadde sunget høyt med min falske sangstemme og oversett svigerfamilien under sangen og i noen sekunder etterpå. 

Anonymkode: 3057b...372

• Liker 4
Skrevet

Snakker dere ikke sammen? Under bursdager her, sier jeg fra til alle når kaken er klar: Kom, nå skal vi synge bursdagssang og servere kake! Og så venter jeg faktisk til alle står rundt bursdagsbarnet, og starter sangen. Ingen tør å la være da altså ;) 

Anonymkode: 8f7f8...cd5

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker dere ikke sammen? Under bursdager her, sier jeg fra til alle når kaken er klar: Kom, nå skal vi synge bursdagssang og servere kake! Og så venter jeg faktisk til alle står rundt bursdagsbarnet, og starter sangen. Ingen tør å la være da altså ;) 

Anonymkode: 8f7f8...cd5

Rimelig enig med deg, de som ikke vil synge, kan i det minste komme og stå rundt bursdagsbarnet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg takler ikke å synge så andre hører det. Søsknene mine har det på samme måte, så vi har ikke bursdagssang i familieselskap, kun i barneselskap, da synger mannen sammen med barna. Jeg synger heller for sønnen min når jeg vekker ham på bursdagen med frokost, kake og pakke. Han er heldigvis fornøyd med det. :)

Om svigerfamilien din har det som meg så skjønner jeg godt at de ikke synger. Men de burde klare å reise seg fra sofaen og komme til bordet.

Anonymkode: 60bc9...8be

Skrevet

De kan klare å stå rundt bursdagsbarnet og de på iallefall. Greit nok at de ikke vil synge, men at de ikke deltar i det hele tatt er ikke greit overfor barnet. Da kan de like gjerne bli hjemme. 

Anonymkode: a4e41...548

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke naturlig å synge i alle familier. Superkleint spør du meg.

Anonymkode: 4fe5d...f9a

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svigerfamilien sitter kun i sofaen uten å komme til bordet når barnet vårt skal få bursdagssang , og blåse ut lys.

Hadde dere sagt noe ? De sitter der en etter en og ser sure ut , men innerst inne tenker jeg de er usikre og ikke tør å slippe seg løs. Mannen synger heller ikke 😟

Jeg tenker at dette med å stå i ring og synge er DIN tradisjon, ts. Det er ikke mannen din sin tradisjon, og dere burde dermed selvsagt blitt enige om hva som er barnets tradisjon fremover.

Og det, ser du, kommer an på barnet, ikke på deg eller mannen. 

Noen barn elsker å være midtpunkt og storkoser seg når folk står i sirkel og synger. Jeg ville som smårolling klikka helt om folk stod i ring og sang - i min hjerne har det aldri vært forskjell på om folk synger eller kaster stein - står de rundt deg så er du offeret uansett, og hele seansen er grusom. Så vi sang for søskenbarna mine. Meg var det aldri snakk om å synge for i plenum. Det ville ødelagt hele uka.

Altså: barnets tradisjon. Den må dere voksne selvsagt snakke om for å enes om. Og det må gjøres på bakgrunn av barnets personlighet. 

Det er forskjell på å "si noe" (nei, det skal du åpenbart ikke - det er dårlig folkeskikk) og å snakke om saken (det skal dere selvsagt, dere er jo voksne mennesker). 

Anonymkode: eeb99...e89

• Liker 3
Skrevet

Dette hadde jeg bare latt passere! En får velge sine strider med omhu.

Anonymkode: e8ddc...0dc

• Liker 1
Skrevet

for noen kjipinger. sammenlignet med min snart ( eks ) som begynte på en annen bursdagssang når jeg hadde begynt å synge.

Anonymkode: f3582...d41

Skrevet

Ikke noe å henge seg opp i. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...