Gå til innhold

Samboer og kommende far.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Trenger noen innspill her, tusen takk. 

Har samboer og har det fint sammen, stort sett. Kommer snart en baby. Hans førstefødte. I går pratet vi litt om babysenga og at den starter med å stå på vårt rom. Så sa jeg at etterhvert ville jeg ha senga og ungen på et eget rom og evnt en seng til meg. Jeg begrunnet med at dette var for feks våkennetter, økedager, og så avvenning til ammeslutt og nattamming.. Jeg har barn fra før av, så jeg prøvde å pent formidle dette, men det falt ikke i god jord. Han føler seg avvist, tror jeg. Jeg vil jo bare at vi skal finne en god løsning for at vi skal ha et samliv og for at både han og jeg skal få mulighet for en god natta søvn av og til. 

Han sa " burde visst hvilken faens megge du er!" 

Og nå Har han tatt tilbake ringen jeg fikk. 

Jeg synes dette virker.. Helt merkelig! Nesten litt uvirkelig, hva er det som skjer?? Nå venter jeg på at jeg og barna skal bli kastet ut. 

Anonymkode: a68fc...cda

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I starten av innlegget ditt, så hadde jeg litt forståelse for at han gjerne var bekymret for at du etterhvert ville bli så mye på barnerommet at det bare ble slik fulltid. Men så så jeg kommentaren hans. Fy for en dritt! Og han ville ha tilbake ringen? Hadde dere en skikkelig krangel i forkant, eller kom dette bare ut av det blå av en rolig samtale om hvordan dere ville ha sengen til barnet?

Du skriver at du prøvde pent å formidle dette. Vil det si at du veier dine ord, ikke for å være normalt grei, men fordi du er kjent med at det kan komme en sinnereaksjon om du formulerer deg feil?

Anonymkode: fcdf1...19d

• Liker 7
Skrevet

Du venter på at dere skal bli kastet ut fordi dere hadde en diskusjon på hvor barneseng skulle stå? Kjære vene, dette kommer ikke til å ende ikke bra. Ville ha flyttet helt frivillig. Høres ut som du har blitt gravid med en tulling dessverre. 

Anonymkode: d6f43...150

• Liker 16
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I starten av innlegget ditt, så hadde jeg litt forståelse for at han gjerne var bekymret for at du etterhvert ville bli så mye på barnerommet at det bare ble slik fulltid. Men så så jeg kommentaren hans. Fy for en dritt! Og han ville ha tilbake ringen? Hadde dere en skikkelig krangel i forkant, eller kom dette bare ut av det blå av en rolig samtale om hvordan dere ville ha sengen til barnet?

Du skriver at du prøvde pent å formidle dette. Vil det si at du veier dine ord, ikke for å være normalt grei, men fordi du er kjent med at det kan komme en sinnereaksjon om du formulerer deg feil?

Anonymkode: fcdf1...19d

Lignende har dukket opp i diskusjoner før, så ja.. Jeg prøver å si hva jeg tenker på en måte som gjør at han ikke "fyrer" seg opp. Han roper ikke eller er slem sånn sett. Første gang han går til slike "tiltak". 

Skrevet

Virker som at han har null selvbeherskelse. Synd når man får barn med slike. 

Når man kaller den andre en megge og tar tilbake ringen, så er enten hans mentale alder ca 12 år, eller så har han en diagnose. 

• Liker 6
Skrevet

Drit i madrassen, han kommer til å be om en sånn løsning selv når han skal på jobb og baby skriker hele natta.

Når det er sagt virker han ikke som en helt stabil fyr som sier sånt.

Anonymkode: cc78c...5a2

• Liker 4
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Pleier det ofte å bli slike "tiltak" når dere er uenig i noe? 

Anonymkode: d6f43...150

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har samboer og har det fint sammen, stort sett. Kommer snart en baby. Hans førstefødte. I går pratet vi litt om babysenga og at den starter med å stå på vårt rom. Så sa jeg at etterhvert ville jeg ha senga og ungen på et eget rom og evnt en seng til meg. Jeg begrunnet med at dette var for feks våkennetter, økedager, og så avvenning til ammeslutt og nattamming.. Jeg har barn fra før av, så jeg prøvde å pent formidle dette, men det falt ikke i god jord. Han føler seg avvist, tror jeg. Jeg vil jo bare at vi skal finne en god løsning for at vi skal ha et samliv og for at både han og jeg skal få mulighet for en god natta søvn av og til. 

Jeg synes dette virker.. Helt merkelig! Nesten litt uvirkelig, hva er det som skjer?? Nå venter jeg på at jeg og barna skal bli kastet ut. 

Høres ut som en uvanlig sterk reaksjon på noe så lite. Ville tatt en ordentlig prat med han, for hvis han har slike reaksjoner nå så kan dette bli verre etter at babyen er født.

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lignende har dukket opp i diskusjoner før, så ja.. Jeg prøver å si hva jeg tenker på en måte som gjør at han ikke "fyrer" seg opp. Han roper ikke eller er slem sånn sett. Første gang han går til slike "tiltak". 

Jo, han er slem. Istedet for å vente på å bli kastet ut hadde jeg tatt med meg barna og flyttet ut selv. Du unnskylder oppførselen hans, det er et dårlig tegn bare det. Det er ikke normalt å respondere som han gjør. Heller ikke greit, på noen måte. 

Anonymkode: 0096d...3a7

• Liker 4
Skrevet

Du kan da ikke bo sammen med en mann det ikke går an å snakke med? Det er jo kontinuerlig slike praktiske ting man må planlegge eller i hvertfall snakke om. Hva skal vi ha til middag i morgen, hvor mye skal vi spare og hvor skal vi dra på ferie til neste år, skal vi skifte ut sofaen og hvordan gjør vi det med permisjonen. SKAL VI FÅ BARN SAMMEN? Tror vi dette samboerskapet er en god ide, hvordan skal vi få det til å funke?

Dere må snakke sammen en gang til, om hans reaksjon. Han følte seg sikkert avvist ja, og jeg syns det var veldig voldsomt detaljert og negativt å snakke om å ligge på eget rom i årevis framover før barnet har kommet som om det er nødvendig og det beste for alle og noe du bare har bestemt? Dere aner jo ikke behovet, og han har jo noe hans skulle ha sagt han også. (vi har aldri gjort det, to barn, våkenetter var intet problem, ei heller nattamming og lignende. Så en sånn ekstraseng ville vært helt bortkasta). Du presenterte ham jo worst case scenario, basta bom, det er det eneste lure.

Men å kalle deg megge er helt uakseptabelt, og å bryte en forlovelse pga noe slikt... Familierådgivning? Høres ut som det er et kommunikasjonproblem dere har.

Anonymkode: 89ef5...77e

• Liker 2
Skrevet

Mitt barns far følte seg også avvist, helt til han fant ut at det var jo han som fikk nyte godene av å sove i fred, og kunne dra uthvilt på jobb. Men uansett, han kunne også reagere helt ekstremt irrasjonelt og plutselig komme med sånne utsagn, hvor jeg satt som et spørsmålstegn og ikke skjønte noenting. Dette skjedde flere ganger, og jeg ble bare mer og mer nedbrutt, jeg var så redd for å si noe feil slik at han skulle klikke sånn foran barna.

Resultatet: Jeg bor nå alene med ungene, han er tungt inne i psykiatrien og har fått flere diagnoser, og har ikke kontakt med oss da vi er frarådet det av helsepersonell. 

Anonymkode: 2a54d...da1

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå venter jeg på at jeg og barna skal bli kastet ut. 

Ta kontroll på situasjonen og flytt før babyen kommer! Da blir det ikke automtisk foreldreansvar heller ;)

Anonymkode: 98d5e...20f

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud TS! Dette var merkelig! Jeg ville bare dratt, dette var helt sykt og kan bare se for meg fortsettelsen. Er du langt på vei? 

Hvor bor du? Nær familie og venner? Kan du få hjelp?

Anonymkode: daba9...f86

• Liker 1
Skrevet

Røm mens du kan... herregud, det var så drøyt at jeg vet ikke helt hva jeg skal si. 

Tror du at det blir bedre når dere har fått barnet? Da har dere plutselig delt foreldreansvar og det blir mye vanskeligere å dra. Hadde du syntes det var ok hvis barna dine fikk en partner som sa og gjorde slik? Hvis svaret er nei så er det ikke greit for deg heller å bo med noen sånn. 

Skrevet

Jeg kasta ut mannen fra felles soverom da vi hadde små barn. Lettere å bare legge babyen i vår seng (babyen hadde god plass og egen dyne) enn å måtte stå opp å hente barnet hver gang det skulle amme og jeg synes det ble for trangt med mannen. Så han lå på gjesterommet..

Ikke at jeg tror han synes det var så ille,han slapp å våkne til babyskrik 20 ganger hver natt før han skulle på jobb.

Hadde han i det hele tatt vært i nærheten av å kommentere noe sånn til meg da så tror jeg at det hadde vært rett ut av huset og ikke bare soverommet!! For em drittsekk!

Anonymkode: 13c78...2cf

• Liker 1
Skrevet

Sånn fikk jeg også høre (av ekssamboer!)etter yngste ble født, å det pga han mente jeg fant på unnskyldning for å slippe ham og sex...han var ett skikkelig rasshøl.. jeg skjemmes på han vegne, det var sexterror og mas hver eneste kveld. Æsj! Pluss mye forskjellig annet som kom frem etter hvert.

Jeg gikk fra han og flytta, begeret rant over når jeg ble innlagt på sykehus og han mente jeg faket livmorbetennelse... Helt skrudd fyr.

Anonymkode: e0ce9...f0d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...