AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #1 Skrevet 20. september 2019 Er det normen i dagens samfunn at vi kvinner skal gå tilbake kroppen etter flere graviditeter? Er det mange som får det til ved hjelp av strengt kosthold og trening? Måtte dere kjempe hardt for å få tilbake kroppen? Er selv 34 og har to barn, har ikke klart å slanke meg før nå når minsten er 4,5 år. Anonymkode: 44c3d...8a6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #2 Skrevet 20. september 2019 Med nr to så sitter kiloene enda, babyen er 4 mnd... Når det gjelder normen så dra til et lekeland eller et sted der familier ferdes. Så ser du kjapt at alle er ulike! Og de fleste har ikke flat mage!:) Anonymkode: fb1e9...415 11
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. september 2019 #3 Skrevet 20. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det normen i dagens samfunn at vi kvinner skal gå tilbake kroppen etter flere graviditeter? Er det mange som får det til ved hjelp av strengt kosthold og trening? Måtte dere kjempe hardt for å få tilbake kroppen? Er selv 34 og har to barn, har ikke klart å slanke meg før nå når minsten er 4,5 år. Anonymkode: 44c3d...8a6 Det er virkelig ikke normen. Du må slutte å sammenligne deg med et mindretall som er heldige etter fødsel. Selv kjenner jeg ingen voksne damer som har flat mage, finnes en og annen, men i min omgangskrets, er det helt normalt å ha litt ekstra på kroppen etter en og to fødsler. Ville heller hatt fokus på en sterk og bevegelig kropp, framfor å tyne fram en flat mage. Og med styrken, kommer resten litt enklere om du ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #4 Skrevet 20. september 2019 Etter det tredje barnet hadde jeg det og trengte ikke gjøre noe, for å komme dit. Etter nr 4 og 5 har jeg ikke vært så heldig. Er først nå at jeg har begynt å gjøre en innsats for å komme i form, vi får se hvordan det går. Anonymkode: fb54f...86f
Sokkar Skrevet 20. september 2019 #5 Skrevet 20. september 2019 Nei, det gikk seg fint til av seg selv 😊 har litt strekkmerker da, de kom i første svangerskap. Ingen nye i svangerskap nr 2.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #6 Skrevet 20. september 2019 Jeg får aldri flat mage igjen, men har venninner som ikke ser ut som de noensinne har vært gravide, også etter 2 barn. De er ikke strenge med kosthold eller trening, det er rett og slett genetikk på dem. Første gang jeg besøkte den ene (barsel besøk) var alle spor etter graviditet borte 😱 Anonymkode: 28e78...703 1
Sokkar Skrevet 20. september 2019 #7 Skrevet 20. september 2019 Men dersom du sammenligner deg med kvinner som ikke har født barn, så ser du at det å ha litt mage er vanlig blant dem også 😊 11
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 20. september 2019 #8 Skrevet 20. september 2019 Jeg veie noen kg mer enn det jeg gjorde før vi fikk førstemann, men magen er fremdeles flat etter to barn. Har ikke gjort noe annet enn å spist vanlig.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #9 Skrevet 20. september 2019 Jeg har født to barn og etter begge svangerskapene var jeg i gang med treningen 3 uker etter fødsel. La på meg 11 kg i det første svangerskapet og 14 kg i det andre. Ammet og trillet og kombinerte det med trening og sunn mat. Ikke noe alkohol, lite karbo og ikke hvitt brød. Fikk kroppen tilbake etter ca. 2 mnd begge gangene. Så ja, de fleste kan få tilbake kroppen. Orker ikke være slapp og dvask. Anonymkode: a9d88...3ab
asterix Skrevet 20. september 2019 #10 Skrevet 20. september 2019 Det er nok ofte mer livsstil som utgjør forskjellen enn antall svangerskap. Jeg er fortsatt slank og har flat mage etter ni barn, men så er jeg ikke så voldsomt glad i godteri heller og spiser generelt sunn mat i moderate mengder. 5
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. september 2019 #11 Skrevet 20. september 2019 Det er vel ikke mer normen nå enn i gamle dager. Var mange slanke mødre med flate mager i «gamle dager» også. Like mange som de som ikke ble fullt så stram igjen til de som ble lubben eller overvektig. Det er bare at man i dag får det klint opp i trynet konstant av SoMe. For å svare på spørsmålet ditt. Ja, det er fullt mulig å få flat mage igjen etter fødsel. Såfremt man ikke får masse løs hud/delte magemuskler som må opereres, så handler det om fettprosent. Mye avhenger jo da av hva slags livsstil en har når man er gravid. Jeg levde akkurat som da jeg ikke var gravid. Jeg spiste ikke mer, jogget så og si hver dag og var generelt aktiv og gikk masse turer. Løp faktisk timer før vannet røk, fødte og jogget igjen litt over en uke etter fødsel. Fortsatte lange trilleturer og spiste normalt og ble tynnere enn før fødsel, mye pga ammingen og milelange trilleturer på sommeren. Stabiliserte seg til normalvektig da jeg sluttet å amme, men hadde markert mage 3 mnd etter fødsel. Men jeg spiser ikke sunt og holder meg i form for «normen» eller SoMe. Jeg trener for min egen skyld. Jeg vil ha en sterk, sunn og frisk kropp så jeg kan følge opp ungen min og jeg liker av natur å være aktiv. Og jeg liker følelsen og roen jeg får når jeg jogger. Men jeg har aldri slanket meg eller trent masse for å få en flat mage. Det er bare noe jeg har som et resultat av en aktiv livsstil. Om du har en frisk, sterk og sunn kropp. Er det verdt å rive deg selv ned kún fordi du vil ha en flat mage? Tenke på dietter og trene deg ihjel og generelt få en dårligere livskvalitet pga et jag om «den perfekte kropp»? Om du ønsker å stramme opp og trene så er det flott så lenge det er for deg selv og av de rette grunnene. Spis god og sunn mat fordi det gjør deg godt og tren for å bli i bedre form. Som oftest vil resultatet bli en fastere kropp og man føler seg generelt bedre med seg selv fordi en ivaretar kroppen både på innsiden og utsiden.
Vera Skrevet 20. september 2019 #12 Skrevet 20. september 2019 Det er virkelig ikke normen! Det klart kroppen gjennomgår forandringer når man gror barn på innsiden av den! Det er synd at vi glemmer hvilke ekstreme ting kroppen vår faktisk gjennomgår. Jeg har alltid vært veldig tynn (type 45 kg etter 2 barn), overhodet ikke noe jeg ønsket selv, men jeg var visst slik genetisk. Allikevel hadde jeg ikke helt flat mage etter svangerskapene. Etter 3 svangerskap kom endelig kiloene på plass også 😄 For meg personlig syns jeg det ser unaturlig ut med sixpack på kvinnekroppen..jeg trives MYE bedre nå med formene på plass, enn hva jeg gjorde med mine 45 kg. Ikke tro på alle redigerte og retusjerte bildene du finner på Internett, det er ikke virkeligheten! 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #13 Skrevet 20. september 2019 8 minutter siden, asterix skrev: Det er nok ofte mer livsstil som utgjør forskjellen enn antall svangerskap. Jeg er fortsatt slank og har flat mage etter ni barn, men så er jeg ikke så voldsomt glad i godteri heller og spiser generelt sunn mat i moderate mengder. Er ikke du den samme som ogs påstår at du er ikke trang etter ni fødseler også? Anonymkode: a9d88...3ab
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. september 2019 #14 Skrevet 20. september 2019 3 minutter siden, Vera skrev: Det er virkelig ikke normen! Det klart kroppen gjennomgår forandringer når man gror barn på innsiden av den! Det er synd at vi glemmer hvilke ekstreme ting kroppen vår faktisk gjennomgår. Jeg har alltid vært veldig tynn (type 45 kg etter 2 barn), overhodet ikke noe jeg ønsket selv, men jeg var visst slik genetisk. Allikevel hadde jeg ikke helt flat mage etter svangerskapene. Etter 3 svangerskap kom endelig kiloene på plass også 😄 For meg personlig syns jeg det ser unaturlig ut med sixpack på kvinnekroppen..jeg trives MYE bedre nå med formene på plass, enn hva jeg gjorde med mine 45 kg. Ikke tro på alle redigerte og retusjerte bildene du finner på Internett, det er ikke virkeligheten! Det er sant. De er eksperter på lys/skygge, poseringer og Photoshop. t
Vera Skrevet 20. september 2019 #15 Skrevet 20. september 2019 Akkurat nå, WhisperingWind skrev: Det er sant. De er eksperter på lys/skygge, poseringer og Photoshop. t Dette er så viktige bilder! Skulle nesten ønske de kom inn i lærebøkene, og soMe ble et eget pensum på ungdomsskolen..trist å se barn/ungdom få hele selvbildet ødelagt etter en tur på soMe..så er det ikke engang virkeligheten som treffer dem i fleisen. 11
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. september 2019 #16 Skrevet 20. september 2019 3 minutter siden, Vera skrev: Dette er så viktige bilder! Skulle nesten ønske de kom inn i lærebøkene, og soMe ble et eget pensum på ungdomsskolen..trist å se barn/ungdom få hele selvbildet ødelagt etter en tur på soMe..så er det ikke engang virkeligheten som treffer dem i fleisen. Enig!
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #17 Skrevet 20. september 2019 5 minutter siden, WhisperingWind skrev: Det er sant. De er eksperter på lys/skygge, poseringer og Photoshop. t Men likevel ser man jo at de er slanke og har flat mage på alle disse bildene da. Anonymkode: 46588...e4e 1
Vera Skrevet 20. september 2019 #18 Skrevet 20. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men likevel ser man jo at de er slanke og har flat mage på alle disse bildene da. Anonymkode: 46588...e4e Om man hadde fått se dem sidelengs på bildene som ikke er redigert, hadde de virkelig ikke hatt flat mage 😉 Det er ingen kunst å trekke inn magen.. 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. september 2019 #19 Skrevet 20. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men likevel ser man jo at de er slanke og har flat mage på alle disse bildene da. Anonymkode: 46588...e4e De har ikke markerte flate mager nei. De har helt vanlige mager. Gjerne tatt på morgenen før mat og drikke.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #20 Skrevet 20. september 2019 1 minutt siden, Vera skrev: Om man hadde fått se dem sidelengs på bildene som ikke er redigert, hadde de virkelig ikke hatt flat mage 😉 Det er ingen kunst å trekke inn magen.. Om det er kravet til flat mage, at det skal være flat om du slapper av i musklene og ser fra siden kan jeg forstå at ingen har flat mage. 😂 Magemusklene skal jo strammes når man står for å støtte opp ryggen og ha god holdning. Anonymkode: 46588...e4e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå