Gjest spinnvil| i i Skrevet 18. mai 2005 #1 Skrevet 18. mai 2005 Har vært på hytta i pinsen. Blitt mye ute i finværet da. Og kjørt fortfort med båt. En av dagene så jeg meg i speilet (nei, det er ikke noe jeg gjør hver dag der). Og huden min ser søren ikke ut. Nesa ser ut som det er et skall utenpå, og kinnene er skikkelig rare. Skjoldete brun er jeg også i fjeset. Jeg har alltid hatt fin hud, tilogmed hudpleiere misunner meg huden min. Fikk helt sjokk da jeg så dette. Har aldri brukt kremer så jeg aner ikke hva som er bra. Noen som har erfaring og tips? Eller vet om en dyktig og seriøs hudpleier i oslo sentrum eller deromkring? Litt lettere panikk her
Gjest hjalmarlover Skrevet 19. mai 2005 #2 Skrevet 19. mai 2005 Unnskyld hvis jeg ikke forstod deg riuktig.... Siden du skriver at huden er skallete og skjoldete vil jeg tro det vil hjelpe med en real skrubb. Siden du har vært ute i sola(og ikke skrubbet huden først?) kan den bli skjoldete når den får farge...og kanskje litt rød og tørr hvis du ikke har vært nøye med solkrem/afersun. Selv pleier jeg gjøre dette for å få en fin brunfarge som varer: 1. Skrubb kroppen dagen før jeg skal sole meg. 2. Smør inn huden(ekstra nøye med ansiktet-nesa) med høy(i begynnelsen av sommeren eller om du har sensitiv hud) solfaktor en halv time før. Husk vannfast om du skal bade! Husk håret! 3. After Sun RETT etter jeg har solet meg. 4. Avkjlende dusj litt senere... 5. Fuktighetsmaske i ansiktet og hår. Smør inne huden med bodylotion evt Aloe Vera krem. Du skriver "har aldri brukt kremer så vet ikke hva som er bra"...Du går jo til hudpleier,spør henne om tips til kremer og andre produkter til DIN hud. Hvis du har nokså fin hud fra før,trenger du ikke særlig mye mer enn en god rens(eks Ultracalmin Cleanser fra dermalogica, Perfect Clean fra Estee Lauder) som fjerner smuss,fett og forurensing- også sminke hvis du bruker det. Bruk en god fuktighetskrem. Om du har normal hud er det mange å velge mellom- du trenger ikke velge de aller dyreste. Eks på kremer som er bra: Avene, Vichy m/solfaktor(begge på apotke-ikke veldig dyre) og vil også anbefale Chanels dagkrem for glød og Dermalogica skin smoothing cream. Som jeg nevnte...skrubbing er viktig for å fjerne døde hdceller og få frem ny,frisk hud. Bruk gjerne bare havsalt blandet med babyolje til kroppen,men bruk minde skrubbekorn(eller ikke skrubbekorn- kjemisk peeling)Eller billig og enkelt: sitron og salt eller sukker og honning. Eller finnes det gode peelinger fra Clinique, Dermalogica, Decleor og YSL blant annet... Bruk ansiktsmasker i ny og ne...kommer helt ann på huden din. Har du veldig fin hud,er det ikke sikert du trenger så mye utover daglig rens-og noen hudpleietimer i året?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå