Gå til innhold

Til dere som har hatt/skal ha hvit kake

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hei!!

Den konditoren vi snakket med sa at det var vanskelig å få sånn icing e.l på siden av kaken .. (vi vil ikkje har marsipan!!) er det bare tull det eller??

vil jo helst ha kaken kvit da.. men vil ha den med sjokolade, bringebær, vaniljefyll, tre etasjer altså...

trodde det skulle gå fint eg men???

Hva med hvit sjokolade på utsiden?

Videoannonse
Annonse
Gjest Galla
Skrevet
Hei!!

Den konditoren vi snakket med sa at det var vanskelig å få sånn icing e.l på siden av kaken .. (vi vil ikkje har marsipan!!) er det bare tull det eller??

vil jo helst ha kaken kvit da.. men vil ha den med sjokolade, bringebær, vaniljefyll, tre etasjer altså...

trodde det skulle gå fint eg men???

Hmm...det var visst ikke noe problem hos vår baker...

Skrevet

Hmm...det var visst ikke noe problem hos vår baker...

ikke hos vår heller...

Skrevet

Kaka vår i helt hvit marsipan blei SINNSYKT fin. Den hvite marsipanen smakte litt annerledes enn den vanlige "gule" marsipanen, men var absolutt like god :)

Gjest Kakemons
Skrevet

Englands svar på Ingrid Espelid har denne oppskriften på white fondant icing: http://www.delia-online.com/recipes/r_0000001296.asp

På engelsk tradisjonell bryllupskake (mørk fruktkake) bruker man først et tykt lag marsipan og avslutter deretter med et lag white fondant icing - ikke for folk på slankekur, men veldig populært blant Karius og Baktus :-)

Skrevet
Han har bestillt fra Cacas. Det heter Ekstra hvit marsipan. Send en mail til dem og forklar hva du er ute etter så hjelper de deg.

Fondant er en slags sukkermasse og jeg ser for meg at det kan bli litt søtt,men sikkert godt det også  :-)

De på cacas sa at de ikke selger marsipan....... :-(

Skrevet

Det var snodig,for vi har bestillt derfra! Fikk mail fra dem her om dagen med bekreftelse og greier...*MÅ DOBBELSJEKKE I MORGEN*

Gjest Brud i sommer
Skrevet

Ser ut som om alle skal ha hvit kake her.. Vi skal ha sjokoladekake, men den skal være brun (sjokoladetrekk) - og pyntes med hvite blomster o.l.

Tror det blir kjempefint.. Syntes det er en fordel at gjestene ser at det er sjokoladekake, og tror smaken forringes av ekstra pynt for å få hvit kake...

Meg om det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...