Martha Stewart Skrevet 22. mai 2005 #21 Skrevet 22. mai 2005 Hei!! Den konditoren vi snakket med sa at det var vanskelig å få sånn icing e.l på siden av kaken .. (vi vil ikkje har marsipan!!) er det bare tull det eller?? vil jo helst ha kaken kvit da.. men vil ha den med sjokolade, bringebær, vaniljefyll, tre etasjer altså... trodde det skulle gå fint eg men??? Hva med hvit sjokolade på utsiden?
Gjest Galla Skrevet 22. mai 2005 #22 Skrevet 22. mai 2005 Hei!! Den konditoren vi snakket med sa at det var vanskelig å få sånn icing e.l på siden av kaken .. (vi vil ikkje har marsipan!!) er det bare tull det eller?? vil jo helst ha kaken kvit da.. men vil ha den med sjokolade, bringebær, vaniljefyll, tre etasjer altså... trodde det skulle gå fint eg men??? Hmm...det var visst ikke noe problem hos vår baker...
Tinema Skrevet 22. mai 2005 #23 Skrevet 22. mai 2005 Hmm...det var visst ikke noe problem hos vår baker... ikke hos vår heller...
Vendelin Skrevet 22. mai 2005 #24 Skrevet 22. mai 2005 Kaka vår i helt hvit marsipan blei SINNSYKT fin. Den hvite marsipanen smakte litt annerledes enn den vanlige "gule" marsipanen, men var absolutt like god
Gjest Kakemons Skrevet 23. mai 2005 #25 Skrevet 23. mai 2005 Englands svar på Ingrid Espelid har denne oppskriften på white fondant icing: http://www.delia-online.com/recipes/r_0000001296.asp På engelsk tradisjonell bryllupskake (mørk fruktkake) bruker man først et tykt lag marsipan og avslutter deretter med et lag white fondant icing - ikke for folk på slankekur, men veldig populært blant Karius og Baktus :-)
Annie78 Skrevet 23. mai 2005 #26 Skrevet 23. mai 2005 Han har bestillt fra Cacas. Det heter Ekstra hvit marsipan. Send en mail til dem og forklar hva du er ute etter så hjelper de deg. Fondant er en slags sukkermasse og jeg ser for meg at det kan bli litt søtt,men sikkert godt det også :-) De på cacas sa at de ikke selger marsipan....... :-(
Delfia Skrevet 23. mai 2005 #27 Skrevet 23. mai 2005 Det var snodig,for vi har bestillt derfra! Fikk mail fra dem her om dagen med bekreftelse og greier...*MÅ DOBBELSJEKKE I MORGEN*
Gjest Brud i sommer Skrevet 24. mai 2005 #28 Skrevet 24. mai 2005 Ser ut som om alle skal ha hvit kake her.. Vi skal ha sjokoladekake, men den skal være brun (sjokoladetrekk) - og pyntes med hvite blomster o.l. Tror det blir kjempefint.. Syntes det er en fordel at gjestene ser at det er sjokoladekake, og tror smaken forringes av ekstra pynt for å få hvit kake... Meg om det..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå