Seterjenta Skrevet 18. mai 2005 #1 Skrevet 18. mai 2005 Jeg lurer litt på om hva dere har hatt i kaken? 'Vanlig' sukkerbrød med krem? Sjokoladekake? Og er det vanlig å ha et annet trekk som f.eks. marsipan under det hvite? Tenker da særlig på øverste etg som skal ha en litt tung hvit kaketopp... Der jeg kommer fra er det visst ikke vanlig å lage disse hvite kakene, mens det her på østlandet virker som at det er mer vanlig...
Huldra:) Skrevet 18. mai 2005 #2 Skrevet 18. mai 2005 Vi kommer antakelig til å ha sjokoladekake med et tyyyynt trekk marsipan over (for at den skal bli lys), og deretter hvit iceing som gjør kaken heeelt hvit (vil ikke ha marsipangul kake)....
Gjest Galla Skrevet 18. mai 2005 #3 Skrevet 18. mai 2005 Vi kommer antakelig til å ha sjokoladekake med et tyyyynt trekk marsipan over (for at den skal bli lys)' date=' og deretter hvit iceing som gjør kaken heeelt hvit (vil ikke ha marsipangul kake).... [/quote'] Hmmm...hvor har du det fra mon tro???
Gjest Galla Skrevet 18. mai 2005 #4 Skrevet 18. mai 2005 Vi kommer antakelig til å ha sjokoladekake med et tyyyynt trekk marsipan over (for at den skal bli lys)' date=' og deretter hvit iceing som gjør kaken heeelt hvit (vil ikke ha marsipangul kake).... [/quote'] Hmmm...hvor har du det fra mon tro??? Nam, nam! Det er det vi skal ha. Den rikeste sjokoladekaken du kan tenke deg. NAM NAM!!!
bollefisk Skrevet 19. mai 2005 #7 Skrevet 19. mai 2005 hva er iceing? og hvor får man kjøpt det? Skal lage kaken selv, så er jeg tar i mot alle godt tips
Delfia Skrevet 19. mai 2005 #8 Skrevet 19. mai 2005 Du kan sjekke ut www.cacas.no eller Pals. De bruker noe som heter Fondants eller ekstra hvit masipan. Begge deler tror jeg kan bestilles der eller på et konditori. Mannen er kokk og skal lage kaken vår selv,han har bestillt ekstra hvit marsipan. Lykke til :-)
Seterjenta Skrevet 19. mai 2005 Forfatter #9 Skrevet 19. mai 2005 Mannen er kokk og skal lage kaken vår selv,han har bestillt ekstra hvit marsipan. Lykke til :-) Hvor får han tak i slik? Er den mye hvitere enn vanlig marsipan? Et konditori/bakeri skal lage vår, kanskje jeg kunne tipse dem!
Delfia Skrevet 19. mai 2005 #10 Skrevet 19. mai 2005 Han har bestillt fra Cacas. Det heter Ekstra hvit marsipan. Send en mail til dem og forklar hva du er ute etter så hjelper de deg. Fondant er en slags sukkermasse og jeg ser for meg at det kan bli litt søtt,men sikkert godt det også :-)
Vendelin Skrevet 19. mai 2005 #11 Skrevet 19. mai 2005 Den ekstra hvite marsipanen er HELT hvit. SKal ha sånn selv og det er kjempefint. Jeg valgte det fordi jeg synes Icing ikke er noe godt.
Scaramouche Skrevet 19. mai 2005 #12 Skrevet 19. mai 2005 Vi skal også ha icing over marsipanen, synes det er godt jeg :-) og så skal vi ha bringebærmousse inni
Gjest Melk Skrevet 19. mai 2005 #13 Skrevet 19. mai 2005 hva er iceing? og hvor får man kjøpt det? Skal lage kaken selv, så er jeg tar i mot alle godt tips Icing er egentlig det samme som glasur.
Gjest idaci.i. Skrevet 19. mai 2005 #14 Skrevet 19. mai 2005 Vi skal mest sannsynlig ha denne kaken. http://www.sverreskonditori.no/kaker/bryllup2.htm Vi skal enten ha hvit sjokolade som trekk eller en eller annen form for glasur. Vi har ikke helt bestemt oss for smaken, skal prøvesmake i morgen Gleder meg
Gjest Galla Skrevet 20. mai 2005 #15 Skrevet 20. mai 2005 Icining er eggehvitte og melis. Vurderte selv hvit sjokolade, men den blir mer gulaktig.
Tinema Skrevet 20. mai 2005 #16 Skrevet 20. mai 2005 Vi skal høyst sansynlig ha sjokoladekake, med hvit sjokolade fyll og icing.
Martha Stewart Skrevet 20. mai 2005 #17 Skrevet 20. mai 2005 Icing er det samme som glasur ja. Man kan lage det av eggehvite, sitronsaft og melis. Fondant er en sukkerpasta som brukes veldig mye bl.a. i USA for å dekke kaker eller til å lage pynt av. Kan lages av melis, potetmel, eggehviter og gelatin. Her finner du trinn-for-trinn oppskrift på hvordan lage bryllupskake med fondant. I juni-utgaven av bladet BBC Good Food (fant det hos Narvesen) står det en trinn-for-trinn oppskrift på hvordan man lager bryllupskaken selv, med mørk sjokolade inni og hvit sjokolade utenpå.
Seterjenta Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #18 Skrevet 20. mai 2005 Fant en link her, med noen lekre bilder...
Sita Skrevet 21. mai 2005 #19 Skrevet 21. mai 2005 Den ekstra hvite marsipanen er HELT hvit. SKal ha sånn selv og det er kjempefint. Jeg valgte det fordi jeg synes Icing ikke er noe godt.samme her
Sweetpea Skrevet 21. mai 2005 #20 Skrevet 21. mai 2005 Hei!! Den konditoren vi snakket med sa at det var vanskelig å få sånn icing e.l på siden av kaken .. (vi vil ikkje har marsipan!!) er det bare tull det eller?? vil jo helst ha kaken kvit da.. men vil ha den med sjokolade, bringebær, vaniljefyll, tre etasjer altså... trodde det skulle gå fint eg men???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå