Gå til innhold

Til dere som har hatt/skal ha hvit kake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på om hva dere har hatt i kaken?

'Vanlig' sukkerbrød med krem? Sjokoladekake?

Og er det vanlig å ha et annet trekk som f.eks. marsipan under det hvite?

Tenker da særlig på øverste etg som skal ha en litt tung hvit kaketopp...

Der jeg kommer fra er det visst ikke vanlig å lage disse hvite kakene, mens det her på østlandet virker som at det er mer vanlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kommer antakelig til å ha sjokoladekake med et tyyyynt trekk marsipan over (for at den skal bli lys), og deretter hvit iceing som gjør kaken heeelt hvit (vil ikke ha marsipangul kake).... :)

Gjest Galla
Skrevet
Vi kommer antakelig til å ha sjokoladekake med et tyyyynt trekk marsipan over (for at den skal bli lys)' date=' og deretter hvit iceing som gjør kaken heeelt hvit (vil ikke ha marsipangul kake).... :)[/quote']

Hmmm...hvor har du det fra mon tro??? :wink:

Gjest Galla
Skrevet
Vi kommer antakelig til å ha sjokoladekake med et tyyyynt trekk marsipan over (for at den skal bli lys)' date=' og deretter hvit iceing som gjør kaken heeelt hvit (vil ikke ha marsipangul kake).... :)[/quote']

Hmmm...hvor har du det fra mon tro??? :wink:

Nam, nam! Det er det vi skal ha. Den rikeste sjokoladekaken du kan tenke deg. NAM NAM!!!

Skrevet

Nytt navn igjen elskling?!?! :ler:

Gjest Galla
Skrevet

Yup! Men ikke si det til noen... :wink::eeeh:

Skrevet

hva er iceing? og hvor får man kjøpt det?

Skal lage kaken selv, så er jeg tar i mot alle godt tips :sjarmor:

Skrevet

Du kan sjekke ut www.cacas.no eller Pals.

De bruker noe som heter Fondants eller ekstra hvit masipan. Begge deler tror jeg kan bestilles der eller på et konditori.

Mannen er kokk og skal lage kaken vår selv,han har bestillt ekstra hvit marsipan.

Lykke til :-)

Skrevet
Mannen er kokk og skal lage kaken vår selv,han har bestillt ekstra hvit marsipan.

Lykke til :-)

Hvor får han tak i slik?

Er den mye hvitere enn vanlig marsipan?

Et konditori/bakeri skal lage vår, kanskje jeg kunne tipse dem!

Skrevet

Han har bestillt fra Cacas. Det heter Ekstra hvit marsipan. Send en mail til dem og forklar hva du er ute etter så hjelper de deg.

Fondant er en slags sukkermasse og jeg ser for meg at det kan bli litt søtt,men sikkert godt det også :-)

Skrevet

Den ekstra hvite marsipanen er HELT hvit. SKal ha sånn selv og det er kjempefint. Jeg valgte det fordi jeg synes Icing ikke er noe godt.

Skrevet

Vi skal også ha icing over marsipanen, synes det er godt jeg :-) og så skal vi ha bringebærmousse inni :sikle:

Skrevet
hva er iceing? og hvor får man kjøpt det?

Skal lage kaken selv, så er jeg tar i mot alle godt tips :sjarmor:

Icing er egentlig det samme som glasur.

Gjest Galla
Skrevet

Icining er eggehvitte og melis.

Vurderte selv hvit sjokolade, men den blir mer gulaktig.

Skrevet

Vi skal høyst sansynlig ha sjokoladekake, med hvit sjokolade fyll og icing. :tunge1:

Skrevet

Icing er det samme som glasur ja. Man kan lage det av eggehvite, sitronsaft og melis.

Fondant er en sukkerpasta som brukes veldig mye bl.a. i USA for å dekke kaker eller til å lage pynt av. Kan lages av melis, potetmel, eggehviter og gelatin.

Her finner du trinn-for-trinn oppskrift på hvordan lage bryllupskake med fondant.

I juni-utgaven av bladet BBC Good Food (fant det hos Narvesen) står det en trinn-for-trinn oppskrift på hvordan man lager bryllupskaken selv, med mørk sjokolade inni og hvit sjokolade utenpå.

Skrevet

Fant en link her, med noen lekre bilder...

Skrevet
Den ekstra hvite marsipanen er HELT hvit. SKal ha sånn selv og det er kjempefint. Jeg valgte det fordi jeg synes Icing ikke er noe godt.
samme her :wink:
Skrevet

Hei!!

Den konditoren vi snakket med sa at det var vanskelig å få sånn icing e.l på siden av kaken .. (vi vil ikkje har marsipan!!) er det bare tull det eller??

vil jo helst ha kaken kvit da.. men vil ha den med sjokolade, bringebær, vaniljefyll, tre etasjer altså...

trodde det skulle gå fint eg men???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...