Brooke Penelope Skrevet 19. september 2019 #1 Del Skrevet 19. september 2019 (endret) Hei. Bor i Oslo i leilighet, og ønsker å flytte til noe større. Vi er 2 voksne og 2 barn. Jeg ønsker enebolig med hage, barn i nærområdet, relativt bilfrie veier rundt huset, kjeller/loftstue, god skole og gjerne et lite sentrum med kafe(er), matbutikk og kanskje en blomsterbutikk og apotek. Jeg har sett på området Greverud i Oppegård og synes det ser veldig koselig ut. Og så er det jo kort vei inn til Oslo. Men jeg er veldig interessert i å høre erfaringer om fine steder å bo langs denne Østfoldbanen. Jeg har forstått at ungdomsmiljøet i Son og vestby er preget av ,he dop. Hvordan er dette f.eks. i Moss og Rygge og jeløya? Og i Oppegård? Tenker også litt på Fredrikstad og Sarpsborg, men lurer på om mannen synes dét blir for langt fra Oslo. Barna mine er små i dag, men vil gjerne finne et område som vi kan bli gamle i. Nærhet til skogen er viktig og sjøen/vann et stort pluss. Noen områder som er fint og vokse opp, og der det er trivelige folk, dere kan anbefale? Jeg blir veldig glad for alle innspill! Endret 20. september 2019 av Brooke Penelope 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #2 Del Skrevet 19. september 2019 Dere kan kjøpe hus rundt østensjøvannet som Bøler, Ulsrud, Oppsal osv, med mindre dere føler dere litt for fine for å bo der. På de stedene er det kort vei til skog og vann, fine barne- og ungdomsskoler, små sentrum og fine oppvekstmiljø som er et stykke fra sentrumskjernen. Anonymkode: 1a63a...af1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brooke Penelope Skrevet 19. september 2019 Forfatter #3 Del Skrevet 19. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere kan kjøpe hus rundt østensjøvannet som Bøler, Ulsrud, Oppsal osv, med mindre dere føler dere litt for fine for å bo der. På de stedene er det kort vei til skog og vann, fine barne- og ungdomsskoler, små sentrum og fine oppvekstmiljø som er et stykke fra sentrumskjernen. Anonymkode: 1a63a...af1 Takk for svar. Vi bor ikke langt fra disse områdene i dag. Men vi ønsker oss ut av Oslo. Også pga boligpriser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brooke Penelope Skrevet 20. september 2019 Forfatter #4 Del Skrevet 20. september 2019 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #5 Del Skrevet 20. september 2019 Hva med Sarpsborg? Yven har jeg hørt er et flott sted for barnefamilier. Anonymkode: 1bb06...b39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #6 Del Skrevet 20. september 2019 19 hours ago, AnonymBruker said: Dere kan kjøpe hus rundt østensjøvannet som Bøler, Ulsrud, Oppsal osv, med mindre dere føler dere litt for fine for å bo der. På de stedene er det kort vei til skog og vann, fine barne- og ungdomsskoler, små sentrum og fine oppvekstmiljø som er et stykke fra sentrumskjernen. Anonymkode: 1a63a...af1 Prisene i områdene du nevner her er skyhøye sammenlignet med områdene Ts nevner. Anonymkode: 21c42...07c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #7 Del Skrevet 20. september 2019 Jeløya! Der er det så fint! Anonymkode: 26f66...7bf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #8 Del Skrevet 20. september 2019 Jeg vokste opp rett i nærheten av Greverud i Oppegård, det er et fint sted for barn 😊 Går både buss og tog til Oslo, bussen er litt melkerute, og toget har en del forsinkelser, men fungerer jo fint de fleste dager. Jeg vet ikke helt hvordan det er mtp dop osv, jeg merket aldri noe til det i min ungdomstid. Men jeg er 30, så kan være annerledes nå. Har dog ikke hørt noe om det. Foreldrene mine bor der fortsatt. Anonymkode: f7181...0fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #9 Del Skrevet 20. september 2019 Greverud er topp, men Tårnåsen er enda bedre! Anonymkode: ff267...1aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #10 Del Skrevet 21. september 2019 Hva mener du med at ungdomsmiljøet i Son er preget av dop? Det er ikke noe mer i Son enn Oppegård/Greverud. Heller motsatt, vil jeg si. Son er kjempefint, godt miljø. Du kan ikke likestille Son og Vestby, for selv om det er samme kommune, er det to vidt forskjellige steder. Du må i hvert fall ikke finne på å nærme deg Tårnåsen, som foreslått over. Det er en grunn til postnummerordspillet «1413 ghettosletten». Anonymkode: bf14d...409 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #11 Del Skrevet 21. september 2019 Jeløya er fantastisk fint. Selv bor jeg i Rygge, og her er det også mange fine og rolige områder, vil dere bo landlig kan jeg trekke fra Fuglevik, Årefjorden, Larkollen.. Ekholt er mer sentralt i Rygge, men et rolig eneboligområde med mange barnefamilier, rett ved Ekholt skole. Evt Øreåsen. Ekholt og Øreåsen ligger i gåavstand til "alt".. Skoler, bhg, kjøpesenter, butikker, etc. Moss har som sagt nydelige Jeløy, ellers så er det deler av Krapfoss/Klommesten som er flotte, Skarnyra/Malakoff har noen flotte områder, Lykke til 😊 Anonymkode: 2cc18...09c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #12 Del Skrevet 21. september 2019 *trekke fram, ikke trekke fra 😎 Anonymkode: 2cc18...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #13 Del Skrevet 21. september 2019 Vi bor i Oppegård, har barn på Greverud skole og i bhg. Vi er fra Oslo, men det er veldig lett å bli kjent med folk. Fin idrettsforening, masse friluftsaktiviteter, skolen har et aktivt fau, kirken har opplegg på plandager, korpset er populært. Jeg har aldri angret på at vi flyttet hit. Nå bor vi i enebolig, men når vi flyttet hit først så bodde vi i rekkehus. Da var det lett å bli kjent med mange. Kan varmt anbefale Greverud 😘 Anonymkode: 7d763...f2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 21. september 2019 #14 Del Skrevet 21. september 2019 Spørs jo helt hvor langt fra oslo du ønsker å bo, vedr. Oppegård vil jeg si Ingierkollen/åsen og Sofiemyr er de beste stedene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #15 Del Skrevet 21. september 2019 Jeløya er fint, men for ett trafikk kaos! Du skal være glad i kø om du vil dit. Rygge er veldig koselig, oppvokst der selv. Stille og rolig. God barnehage på halmstad og skolen også er fin. Anonymkode: 0cbe1...439 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #16 Del Skrevet 21. september 2019 Jeløya er fantastisk. Det er litt kø over til sentrum i rushen, men ikke verre enn at det er fullt ut overkommelig. Flyttet hit i voksen alder, kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted. Anonymkode: 72363...e53 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #17 Del Skrevet 21. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: . Du må i hvert fall ikke finne på å nærme deg Tårnåsen, som foreslått over. Det er en grunn til postnummerordspillet «1413 ghettosletten». Anonymkode: bf14d...409 Du kom meg i forkjøpet der. Anonymkode: 9d189...2eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #18 Del Skrevet 21. september 2019 20 minutter siden, Loff77 skrev: Spørs jo helt hvor langt fra oslo du ønsker å bo, vedr. Oppegård vil jeg si Ingierkollen/åsen og Sofiemyr er de beste stedene Enig. Lengre ut enn Ski blir mye pendling hvis man jobber i Oslo. Anonymkode: 9d189...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 21. september 2019 #19 Del Skrevet 21. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med at ungdomsmiljøet i Son er preget av dop? Det er ikke noe mer i Son enn Oppegård/Greverud. Heller motsatt, vil jeg si. Son er kjempefint, godt miljø. Du kan ikke likestille Son og Vestby, for selv om det er samme kommune, er det to vidt forskjellige steder. Du må i hvert fall ikke finne på å nærme deg Tårnåsen, som foreslått over. Det er en grunn til postnummerordspillet «1413 ghettosletten». Anonymkode: bf14d...409 På Tårnåsen nå bor det nesten bare barnefamilier og eldre av norsk opprinnelse, så Ghetto er nok en overdrivelse😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brooke Penelope Skrevet 21. september 2019 Forfatter #20 Del Skrevet 21. september 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med at ungdomsmiljøet i Son er preget av dop? Det er ikke noe mer i Son enn Oppegård/Greverud. Heller motsatt, vil jeg si. Son er kjempefint, godt miljø. Du kan ikke likestille Son og Vestby, for selv om det er samme kommune, er det to vidt forskjellige steder. Du må i hvert fall ikke finne på å nærme deg Tårnåsen, som foreslått over. Det er en grunn til postnummerordspillet «1413 ghettosletten». Anonymkode: bf14d...409 Ja, det er flott at du korrigerer om jeg tar feil! Og det var ikke meningen å tråkke noen på tærne. Son er den koseligste byen jeg vet om her på Østlandet, men har hørt så mye negativt om ungdomsmiljøet fra ulike hold. Jeg skjønner at man finner dop overalt, men ryktene sier at Son er litt ekstra belastet. Men om ikke det stemmer, er det jo supert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå