Gå til innhold

Har noen tatt en Diversity Ice Breaker test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble grønn på veiledningstime der testen ble gjort. Det forundret meg ikke

Ble oppfordret til å bytte jobb ettersom jeg sitter med mye regnskap og administrasjon. Er sivøkonom, men er livlig, kreativ, sosial, ler lett, hjelpsom, god menneskekjenner, en mange åpner seg for, nytenkende, filosofisk, mindre ryddig, og er ikke veldig strukturert. Er optatt av helheten, ser løsninger veldig fort og har koblet alt fra kjærestepar til ansettelsesforhold. Jeg er ganske dyp. Jeg ser muligheter og behov veldig kjapt. Jeg er den som kommer med ideene. Jeg trives med å ta noen telefoner hit og dit. Jeg liker å ordne og fikse, men trives ikke med å holde presentasjoner foran store forsamlinger. 

Har noen ideer å komme med til hvilke jobber jeg kan søke på med bakgrunn fra økonomi gitt den personligheten jeg har? 

Anonymkode: 0ca75...c69

Skrevet

Skal vi se... Du lar en test på nettet fortelle deg hvem du er, og vil la fremmede på nettet fortelle deg hva du skal jobbe med, kun basert på noen stikkord fra denne testen.

Hvordan stemmer dette med at du er "nytenkende" og "den som kommer med ideene", at du "ser løsninger og muligheter veldig fort", "kobler ansettelsesforhold", "liker å ordne og fikse"?

Hvis du faktisk har alle disse egenskapene, trenger du ikke info fra vilt fremmede for å velge yrke.

Anonymkode: 7496a...9d3

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal vi se... Du lar en test på nettet fortelle deg hvem du er, og vil la fremmede på nettet fortelle deg hva du skal jobbe med, kun basert på noen stikkord fra denne testen.

Hvordan stemmer dette med at du er "nytenkende" og "den som kommer med ideene", at du "ser løsninger og muligheter veldig fort", "kobler ansettelsesforhold", "liker å ordne og fikse"?

Hvis du faktisk har alle disse egenskapene, trenger du ikke info fra vilt fremmede for å velge yrke.

Anonymkode: 7496a...9d3

Noen andre som vil komme med en hyggeligere tilbakemelding?

Selvsagt har jeg tanker om hva jeg kan se etter av stillinger, men ville vært sneversynt å ikke be om innspill. Jeg vet ikke hva alle stillingene i næringslivet inneholder av oppgaver, så trenger å få noen stillingstitler som kan passe. Var ikke ment som skryt, så ro ned🖐

Kanskje har andre tatt et slik steg før meg og kan dele sin erfaring? Testen er ingen fasit, men kan brukes som et verktøy i en søknadsprosess. 

Skrevet

For Guds skyld, ikke gjør yrkesvalg basert på en sånn test!

Anonymkode: e2f3b...ee9

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For Guds skyld, ikke gjør yrkesvalg basert på en sånn test!

Anonymkode: e2f3b...ee9

Enig i at det fort kan bli litt " horoskap-aktig", men jeg mistrives veldig i nåværende stilling. Jeg kjeder meg veldig på jobb og har vært der i 5 år. Jeg ser at mens andre finner motivasjon, er hver dag som et skritt nærmere gamlehjemmet for meg. Jeg har alltid beundret de som har god orden og liker å ha ansvar for mapper, arkiv og orden. Jeg ser hvor opphengte de er i tallknusingen, mens jeg tenker på ingredienser til dagens middag.

Jeg har alt fra vitnemål til pass flytende i en boks i boden, så å jobbe med å jolde orden er totalt selvmotsigende. Moren min var alltid oppgitt. Jeg hatet å lese, og ville mye heller leke ute i naturen, få være kreativ. Bestevenninnen min elsket bøker, spill og tv.  Jeg hatet det. Jeg føler meg ikke som rett person i stillingen min på et kontor. Eneste jeg likte på jobben var den gangen jeg fikk lede en leveranse/ prosess fra a til å. 

Det er derfor jeg trenger å gjøre noe som passer min personlighet bedre

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...