Martha Stewart Skrevet 18. mai 2005 #1 Skrevet 18. mai 2005 Kirken vår aksepterer ikke at det kastes hverken ris, roseblader etc. Tenkte at såpebobler kunne være et fint alternativ - det er så stilig på bilder! Men min kjære er redd for at såpen setter merker på klærne - noen som vet? Kanskje litt dumt av meg som brud å kjøpe inn såpebobler til gjestene - siden dette egentlig er noe som de evt skal ta initiativ til selv og ikke bli "pådyttet" av bruden... Samtidig har vi blitt oppfordret i brevet fra kirken om at vi må informere alle om at ingenting kan kastes. Og da kan jeg jo nevne samtidig at vi har såpebobler som alternativ. Tenkte å spørre en av gjestene om hun kan "spre" det videre...
Jullan Skrevet 18. mai 2005 #2 Skrevet 18. mai 2005 Vi skal ha såpebobler. De setter ingen merker. Kjøpte de på Catalogcity.com. $4.99 for 24 stk. Rask leveranse.
Søta Skrevet 18. mai 2005 #3 Skrevet 18. mai 2005 Lurer også på om vi skal ha såpebobler - har handlet inn.. Men er litt usikker på det med merker.... skal prøve på noe kjolestoff jeg da... Dersom det er inne dere har tenkt må dere jo huske å spørre kirka om det ogaå... Blir fint på bilder!!
lilja Skrevet 18. mai 2005 #4 Skrevet 18. mai 2005 Du får kjøpt ufarlig ris. Det er små hvite hjerter som blir borte i regn eller no sånt. ganske smart. Ville nå heller satset på det jeg da. Såpebobler setter fint merker på pent hvitt stoff!
Gjest Madam Felle Skrevet 18. mai 2005 #5 Skrevet 18. mai 2005 Jeg syns det blir helt fjern, at brudeparet ordner slikt selv. For er det noen gjester som ønsker å gjøre noe slikt, så prøver de vel å finne ut hva de eventuelt kan bruke. Men når brudeparet fikser det selv, så blir det feil for meg i alle fall.
Annie Skrevet 18. mai 2005 #6 Skrevet 18. mai 2005 Ris, såpebobler osv er det gjestene som står for. Ikke brudeparet. Man kan informere om at det ikke er lov til å kaste ting på brudeparet der, men det blir for dumt om man skal føle at man "må" blåse såpebobler.
Gjest Embla s Skrevet 18. mai 2005 #7 Skrevet 18. mai 2005 Helt enig med de to siste! At bruden ordner dette blir for mye: "...også gjør vi det sånn at dere hyller oss med såpebobler når vi kysser..." for min smak. Hadde jeg blitt instruert om å gjøre dette (av bruden!) hadde jeg nok "glemt" hele såpeboblesettet hjemme... Hvis derimot forlover kom med ideèn hadde saken vært en annen..
TeddyToria Skrevet 18. mai 2005 #8 Skrevet 18. mai 2005 Har også tenkt på såpebobler! Har ikke vært så for dette med ris og konfetti etc tidligere, men falt veldig for tanken på såpebobler. Tror jeg må ha meg en prat med mamma og forlovere!
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2005 #9 Skrevet 18. mai 2005 Synes det er en strålende ide med såpebobler, men pass på at forloveren foreslår det. For å unngå at noen surmagede gjester skal bli fornærmet over diktatur-bryllyp
Gjest Embla s Skrevet 18. mai 2005 #10 Skrevet 18. mai 2005 Synes det er en strålende ide med såpebobler, men pass på at forloveren foreslår det. For å unngå at noen surmagede gjester skal bli fornærmet over diktatur-bryllyp Trenger ikke være surmaget gjest for å mene at det blir litt pinlig når brudeparet iscensetter "spontan hyllest & overraskelser" som gjestene skal utføre? Det handler vel like mye om at man kan beholde snev av beskjedenhet og skamvett selv om man skal gifte seg?
Olifant Skrevet 18. mai 2005 #11 Skrevet 18. mai 2005 Vet at det finnes såpebobler som ikke skal sette merker, men for sikkerhets skyld kan det kasnkje være greit å teste det ja. Dersom man har sterke ønsker om såpebobler kan det kasnkje være en ide å nevne det for forlover eller andre som kan ta iniativet videre?
Trampe Skrevet 18. mai 2005 #12 Skrevet 18. mai 2005 Javisst går det an å nevne det til forlover. Fortell henne at du har veeeldig lyst på såpebobler, men at du ikke tror noen andre vil tenke på det. Så tar hun det derfra. Enten får du såpebobler, og fornøyde gjester som tror det er forloverens ide, eller så får du være fri
Martha Stewart Skrevet 18. mai 2005 Forfatter #13 Skrevet 18. mai 2005 Vi skal ha såpebobler. De setter ingen merker. Kjøpte de på Catalogcity.com. $4.99 for 24 stk. Rask leveranse. Jeg har funnet et liknende tilbud på Amazon. Hvor lang tid ca tok leveringen? Spurte ellers i en butikk i dag som selger slike såpebobler om de setter flekker - nei sa de. (Der kostet de ca 10 kr per flaske...) Kirken vår vil som sagt ikke at noe skal kastes på kirkegrunnen - selv ikke "fuglevennlig" ris. Grunnen er nok at dette er et veldig spesielt sted som også er en turistattraksjon og at området ikke må forsøples. Hadde selvsagt tenkt å evt be noen om å dele ut såpeboblene - det skrev jeg jo i det første innlegget mitt også...
Spirito Skrevet 19. mai 2005 #15 Skrevet 19. mai 2005 Såpebobler er en kul idé, men den bør komme fra forlover eller foreldre. Jeg hadde nok visket litt rundt heller enn å "forlange".
Miori Skrevet 19. mai 2005 #16 Skrevet 19. mai 2005 Såpebobler er en kul idé, men den bør komme fra forlover eller foreldre. Jeg hadde nok visket litt rundt heller enn å "forlange". Helt enig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå