AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #1 Del Skrevet 19. september 2019 Går 1. året nå og eksamen er jo om ikke så lenge. Av ulike grunner har jeg havnet langt bakpå med pensum og dermed har jeg ikke klart å lære det jeg burde kunne til eksamen. For å illustrere hvor dårlig jeg kan det så klarer jeg ikke svare noe på noen tidligere eksamensoppgaver. Kommer selvfølgelig til å virkelig jobbe så hardt jeg klarer fremover for å lære meg det så godt jeg klarer, sette meg inn i læringsutbytte, bruke sykepleiepluss, svare på tidligere eksamens oppgaver, møte på alle forelesninger, notater, prøve å memorere osv. Men jeg er litt usikker på hvor det er best å starte. Jeg føler at jeg ikke kan noe, og det beste er vel å starte med celler? Men så er forelesningene kommet langt inn i boken allerede og vil handle om et helt annet kapittel. Vi har også en del forelesninger i andre fag fremover. Hvordan jobber man seg mest mulig systematisk og effektivt gjennom pensum for å lære det man må kunne til eksamen så godt som mulig? Hvilken studieteknikk har fungert best for dere for å lære pensum i anatomi? Hvordan burde jeg løse dette best mulig og hvor er det lurt å begynne? Anonymkode: 7ef4b...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
udiskutert Skrevet 19. september 2019 #2 Del Skrevet 19. september 2019 Sykepleiepluss reddet meg. Prøvde å lese i pensumboka fra start, men det var klin umulig. Ellers ville jeg lagd flere små soner med tegninger og notater i huset for hver kroppsdel, så man kan gå en reise i huset og memorere stoff, dette kan hjelpe deg på eksamen. Her brukte jeg eksamensoppgavene fra Sykepleiepluss og hang opp på veggen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #3 Del Skrevet 19. september 2019 3 timer siden, udiskutert skrev: Sykepleiepluss reddet meg. Prøvde å lese i pensumboka fra start, men det var klin umulig. Ellers ville jeg lagd flere små soner med tegninger og notater i huset for hver kroppsdel, så man kan gå en reise i huset og memorere stoff, dette kan hjelpe deg på eksamen. Her brukte jeg eksamensoppgavene fra Sykepleiepluss og hang opp på veggen. Takk for tips! Har hørt at en del har fått både A og B på eksamen nesten bare ved å bruke sykepleiepluss, så kanskje et lite håp for at jeg kan bestå 🙂Veldig lurt tips det med notatene. Anonymkode: 7ef4b...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #4 Del Skrevet 19. september 2019 Jeg skrev ut alle tidligere eksamensoppgaver, lagde statistikk over oftest stilte spørsmål i oppgavene og pugget alle de spørsmålene og svarene, ca 90 stk på ett døgn før eksamen, fikk A.. Anbefales! Anonymkode: 19f8c...5cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #5 Del Skrevet 19. september 2019 Begynn med det du kan, og bygg på derfra. Bruk litt tid på å finne en metode som gir mening for deg. Svarte i en annen tråd om hvordan jeg leste anatomi (skjelett først, resten etterpå). Hele tiden ha i bakhodet at alt henger sammen, og knytt det opp mot andre fag/ting du lærer i praksis. Bruk youtube og videoer/illustrasjoner på internett, evt modeller på skolen (feks Anatomisk samling i Trondheim). Anonymkode: a77de...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglejenta Skrevet 19. september 2019 #6 Del Skrevet 19. september 2019 Jeg åpnet ikke pensumboka, brukte kun sykepleiepluss. Begynte med celler og fulgte deretter samme rekkefølge som forelesningene på skolen. Stoppet ofte og tok notater fra sykepleiepluss. Skrev notater for hånd (da husker man visst bedre) for deretter å skrive inn på PC. Ett dokument til hver kategori. Synes det var være lurt å se videoer på YouTube eller lese litt på snl.no hvis det er noe du ikke forstå helt. Hjelper å få det forklart på en litt annen måte. Anbefaler virkelig å skrive ut læringsmålene siden de er så konkrete. Jeg strøk ut slt jeg hadde med i notatene fra før og skrev inn de punktene sykepleiepluss ikke nevnte. Begynte i september og jobbet jevnt, så 2-4 forelesninger i uka. Møtte opp på alle forelesninger i starten, men merket at jeg fikk lite utbytte hvis jeg ikke var forberedt. Hvis du allerede henger etter og ikke rekker å forberede deg til timene ville jeg droppet forelesninger og brukt tiden til egenstudie. Skriv ut og les gjennom alle tilgjengelige eksamensoppgaver og lag din egen eksamen med de vanligste spørsmålene. Besvar denne uten å bruke noen hjelpemidler, da får du testet hva du husker- veldig lurt!! Prioriteringer: øv mest på det som oftest blir spurt om på eksamen. Jeg pugget aldri navn på knokler eller blodårer, men fokuserte heller på andre ting. Bedre å kunne litt om alt enn å kunne mye detaljer om noen få områder. Begynn nå så kan du bruke de siste ukene før eksamen til repetisjon. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #7 Del Skrevet 21. september 2019 Takk for tips. Har så vidt begynt å lese over alt på nytt og prøver å gjøre gode notater. Håper det skal holde 🙂 Anonymkode: 7ef4b...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #8 Del Skrevet 21. september 2019 På 19.9.2019 den 19.18, AnonymBruker skrev: Begynn med det du kan, og bygg på derfra. Bruk litt tid på å finne en metode som gir mening for deg. Svarte i en annen tråd om hvordan jeg leste anatomi (skjelett først, resten etterpå). Hele tiden ha i bakhodet at alt henger sammen, og knytt det opp mot andre fag/ting du lærer i praksis. Bruk youtube og videoer/illustrasjoner på internett, evt modeller på skolen (feks Anatomisk samling i Trondheim). Anonymkode: a77de...406 Hvilken annen tråd var det du svarte i? Finner den ikke, kunne du linket til den? 🙂 Anonymkode: 7ef4b...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Witch24 Skrevet 21. september 2019 #9 Del Skrevet 21. september 2019 Da jeg gikk på sykepleien i 2004, var det en enkel variant av læreboka som mange leste på, den forklarte ting litt enklere en selv pensumboka, vet ikke om det er noe sånt nå da det er lenge siden;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #10 Del Skrevet 21. september 2019 Jeg hadde en litt alternativ metode, men den skaffet meg en B på eksamen hvertfall. Jeg så faktisk serien "Det var en gang livet". Så jeg leste et kapittel, f.eks respirasjonssystemet, så så jeg episoden "lungene", og så leste jeg kapittelet på nytt. Selv om serien er gammel, og ikke alt er helt oppdatert, så hjalp det visuelle hjelpemiddelet meg både med forståelsen og for å få informasjonen til å feste seg. Denne serien: https://www.imdb.com/title/tt0284735/ Anonymkode: 4203a...89c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå