Gjest z Skrevet 18. mai 2005 #1 Skrevet 18. mai 2005 Hvordan er reglene rundt dette nå? Jeg mener å ha lest/hørt at de har endret reglementet, slik at hundene ikke trenger å stå i karantene dersom de er vaksinert mot rabies. Jeg vet ikke hvilke land det gjelder, og er heller ikke bombesikker på om det er riktig. Noen som vet?
Juli-brud Skrevet 19. mai 2005 #2 Skrevet 19. mai 2005 Tror at dersom hunden er vaksinert mot rabies kan du ta den med deg i land innenfor EØS (??) uten å måtte ha den i karantene...
Cherie Skrevet 19. mai 2005 #3 Skrevet 19. mai 2005 det stemmer, men mener at det er noe om at du må besøke en vetrinær i det landet du er dersom du er ute av landet i mer en ti dager. Spør vetrinæren din du. Husk rab.vaksina må IKKE være over ett år gammel da er den ugyldig.
Bree Skrevet 24. mai 2005 #5 Skrevet 24. mai 2005 Gå på mattilsynets nettsider. Det gjelder hele EØS (muligens ikke de nye landene helt ennå) åpluss såkalte "lavrisiko 3. land" - hovedsaklig småstatene i Europa, USA, Canada, New Zealand, Australia og Singapore... Regelverket er komplisert, og du må beregne god tid (minumum fire måneder) før avreise.
Gjest z Skrevet 24. mai 2005 #6 Skrevet 24. mai 2005 Gå på mattilsynets nettsider. Det gjelder hele EØS (muligens ikke de nye landene helt ennå) åpluss såkalte "lavrisiko 3. land" - hovedsaklig småstatene i Europa, USA, Canada, New Zealand, Australia og Singapore... Regelverket er komplisert, og du må beregne god tid (minumum fire måneder) før avreise. Takk.
Gjest Galla Skrevet 24. mai 2005 #7 Skrevet 24. mai 2005 Først tar du en rabiessprøyte (om du skal andre steder enn til Sverige - fri ferdsel). Dersom du satser på at det holder med én sprøyte (mange tar to) så venter du i 120 dager før du tar blodprøve. Deretter tar det ca 3 uker til du får svar på om hunden har bygget opp nok antistoffer. Har den det vil den få stempel i passet om at alt er ok. Min hund tok sprøyten den 7. februar og skal ta blodprøve 7. juni. Når vi skal inn igjen fra det store utland må vi besøke en veterinær i Danmark (som er siste land før innreise til Sverige). Der må ha ta en ormkur/sprøyte. Har du papirer på at den er tatt er det bare å reise hjem. GOD TUR!
Gjest z Skrevet 25. mai 2005 #8 Skrevet 25. mai 2005 Først tar du en rabiessprøyte (om du skal andre steder enn til Sverige - fri ferdsel). Dersom du satser på at det holder med én sprøyte (mange tar to) så venter du i 120 dager før du tar blodprøve. Deretter tar det ca 3 uker til du får svar på om hunden har bygget opp nok antistoffer. Har den det vil den få stempel i passet om at alt er ok. Min hund tok sprøyten den 7. februar og skal ta blodprøve 7. juni. Når vi skal inn igjen fra det store utland må vi besøke en veterinær i Danmark (som er siste land før innreise til Sverige). Der må ha ta en ormkur/sprøyte. Har du papirer på at den er tatt er det bare å reise hjem. GOD TUR! Takk! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå