AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #1 Skrevet 19. september 2019 Har en kompis som fikk vite at han hadde en diagnose, og etter at han fikk vite det så oppfører seg han som han er mere "skada" en han virkelig er. Han er en helt annen person dagen etter.. Faen jeg hater sånne folk som trur bare fordi at dem har fått en diagnose, så skal dem være annerledes? Diagnosen er ADHD.. Anonymkode: 05507...cff
Ikanonym Skrevet 19. september 2019 #2 Skrevet 19. september 2019 Det er noe med det å gå gjennom noen faser. Feks endelig å kunne være den du er. Sorg også. Og det å kunne slippe litt. Det kommer nok til å gå over. Hvis ikke, snakk til han. Det blir som når store jenter slankeopereres og endelig kan føle seg vel. De blir ofte litt slutty. 4
Gjest Familytree Skrevet 19. september 2019 #3 Skrevet 19. september 2019 Han er mer klar over tilstanden sin. Folk skifter når de mottar denne typen nyheter. Men hva mener du mer "skada"?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #5 Skrevet 19. september 2019 Ja, det finnes. Må være selvoppfyllende profeti. Anonymkode: c9035...ad5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. september 2019 #6 Skrevet 19. september 2019 Eller så kan de endelig være seg selv
SoWhat? Skrevet 19. september 2019 #7 Skrevet 19. september 2019 Derfor jeg er mot den overdiagnotiseringen. Folk blir diagnoser. Ikke greit på ett sekund. 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #8 Skrevet 19. september 2019 Man får en reaksjon av å få en diagnose pga en endelig forstår litt mer om seg selv. F. Eks skjønner at det er en grunn til at en sliter, noe som kan gjøre at en senker skuldrene litt og ikke dømmer seg selv for hardt. Eller at en får en reaksjon på den måten at en føler i større grad at noe er galt med en selv. At en kan bli litt trist. Uansett. Ting roer seg nok etterhvert. Ikke døm så hardt. Alt for en grunn! Anonymkode: 948ec...aa4 4
Chantielle Skrevet 19. september 2019 #9 Skrevet 19. september 2019 Tror det har med aksept å gjøre. Man får kanskje 'endelig' en forklaring på problemer man har slitt med og ikke forstått hvorfor. Man trenger litt tid for å akseptere en diagnose. Når man er ferdig med den fasen,er det utrolig viktig at man kommer dithen at man ikke ER en diagnose,man er et menneske med utfordringer,hvilket mange andre har også. 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #10 Skrevet 19. september 2019 Kjære Ts, jeg tror du er litt skadet som skriver dette. Anonymkode: f26b3...998 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #11 Skrevet 20. september 2019 Nei, folk som trur at dem forandres bare fordi de får vite at dem har en diagnose er så idiotisk som det bare går ann.. Han fyren var en veldig rolig person, kjent han i 18 år, og så plutselig får han vite at han har ADHD, og nå i ett år så har han vært en komplett idiot, fordi han trur han forandres når han får en diagnose. Jeg har en sjelden sykdom som jeg fikk vite når jeg var 19 år, jeg er samme person og blir ikke "forandret eller ny personlighet" av den grunn, dere er jo helt nøppa om dere virkelig trur at folk forvandles Anonymkode: 05507...cff 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #12 Skrevet 20. september 2019 Opplevde det samme med samboeren min. Når han fikk diagnosen, så følte han lettelse over at han slapp å skjule hvem han var hele tiden. Det er altså nå han endelig kunne være seg selv, for han fikk en forklaring på hvorfor han følte seg annerledes. Han hadde brukt utrolig mange krefter på å skjule den delen av seg selv. Med diagnosen fikk han "lov" til å være slik han følte seg. Anonymkode: 39177...eb9 2
Gjest Witch24 Skrevet 22. september 2019 #13 Skrevet 22. september 2019 På 20.9.2019 den 10.30, AnonymBruker skrev: Opplevde det samme med samboeren min. Når han fikk diagnosen, så følte han lettelse over at han slapp å skjule hvem han var hele tiden. Det er altså nå han endelig kunne være seg selv, for han fikk en forklaring på hvorfor han følte seg annerledes. Han hadde brukt utrolig mange krefter på å skjule den delen av seg selv. Med diagnosen fikk han "lov" til å være slik han følte seg. Anonymkode: 39177...eb9 Kjenner meg igjen, da jeg fikk diagnosen som 34åring skjønte jeg hvorfor jeg alltid har vært anderledes. Nå er jeg mer meg selv og tar mer hensyn til meg selv. Trenger jeg skjerming og ro fra andre eller stresse ned på arbeidsmengden så gjør jeg det. Og så får man mer støtte og hjelp hvis man trenger det fra det offentlige når man har en diagnose.
rebony Skrevet 22. september 2019 #14 Skrevet 22. september 2019 On 9/20/2019 at 10:22 AM, AnonymBruker said: Nei, folk som trur at dem forandres bare fordi de får vite at dem har en diagnose er så idiotisk som det bare går ann.. Han fyren var en veldig rolig person, kjent han i 18 år, og så plutselig får han vite at han har ADHD, og nå i ett år så har han vært en komplett idiot, fordi han trur han forandres når han får en diagnose. Jeg har en sjelden sykdom som jeg fikk vite når jeg var 19 år, jeg er samme person og blir ikke "forandret eller ny personlighet" av den grunn, dere er jo helt nøppa om dere virkelig trur at folk forvandles Anonymkode: 05507...cff Han har ikke forandret seg, men har vel bare endelig funnet sin plass i verden og funnet ut av hvem han er. Å gå rundt og føle på et ubehag over å ikke skjønne hvorfor man er så "annerledes fra alle andre", for så å endelig få svar på alle spørsmålene man har hatt hele livet er fantastisk. Det er helt normalt etter slike store endringer i livet, han får jo mest sannsynlig endelig hjelp nå også, som han sikkert har ønsket hele livet. Selv om du håndterte din diagnose på en annen måte betyr jo ikke det at kompisen din ikke kan reagere på sin måte. Håper du ikke er så dømmende mot han i virkeligheten som det virker som her og at du heller støtter han igjennom denne perioden... 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #15 Skrevet 23. september 2019 On 9/19/2019 at 1:03 PM, AnonymBruker said: Har en kompis som fikk vite at han hadde en diagnose, og etter at han fikk vite det så oppfører seg han som han er mere "skada" en han virkelig er. Han er en helt annen person dagen etter.. Faen jeg hater sånne folk som trur bare fordi at dem har fått en diagnose, så skal dem være annerledes? Diagnosen er ADHD.. Anonymkode: 05507...cff Idiot! Ut i fra der du skriver så er det jo du som er «skada». Folk reagerer forskjellig når de får en diagnose, det kan få folk til å forandre seg da livet tar en annen vending. Prøv du å sett deg inn i en situasjon som er lignende, er ganske sikker på at du også hadde forandret deg litt. Anonymkode: 5cf73...714 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #16 Skrevet 23. september 2019 On 9/20/2019 at 10:22 AM, AnonymBruker said: Nei, folk som trur at dem forandres bare fordi de får vite at dem har en diagnose er så idiotisk som det bare går ann.. Han fyren var en veldig rolig person, kjent han i 18 år, og så plutselig får han vite at han har ADHD, og nå i ett år så har han vært en komplett idiot, fordi han trur han forandres når han får en diagnose. Jeg har en sjelden sykdom som jeg fikk vite når jeg var 19 år, jeg er samme person og blir ikke "forandret eller ny personlighet" av den grunn, dere er jo helt nøppa om dere virkelig trur at folk forvandles Anonymkode: 05507...cff Tror den diagnosen din har ødelagt deg fullstendig. Bare fordi du mener selv du ikke har forandret deg så er det sikkert mange rundt deg som mener det motsatte. Hva forventer du? En diplom fordi du selv mener du ikke forandret seg? Det er nå lett å se fyrstikken som dekker andres øyne men ikke den jævla 2x4 bjelken som dekker dine egne. Du fremstår som en idiot. Men du har vel vært det hele tiden, eller kanskje fra den gang du fikk diagnosen din. Anonymkode: 5cf73...714
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå