Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om det er rett sted å poste dette, men jeg må kanskje ut i langtidssykemelding og det kommer til å bli veldig dårlig mottatt på jobb.

Jeg elsker jobben min og kollegaene mine, men det er visse som ødelegger min mulighet til å fortsette. Det er ikke rom for tilretteleggelse, derfor ser de helst at jeg faktisk blir borte fra jobben.

Så om jeg skal velge helse og mulighet for å kunne jobbe enten i min jobb eller en annen etterhvert, så må jeg sykemeldes sa legen. 

Dvs ett år sykemeldt. Også over på aap? Og se hvor mye jeg klarer, eventuelt omskoleres. Stemmer dette? Jeg jobber i det offentlige. Vurderer å kontakte noen, en rådgiver eller sosionom for å få noen tips. 

Jeg ønsker å jobbe og spesielt i jobben min, men blir motarbeid og tør ik la være å jobbe, helt til det går galt. Har betennelser som ikke medisin klarer å stagge pga ifølge legen, jeg ikke får mulighet til det på jobb eller hjemme.

Så veiskillet nå er; fortsette å jobbe igjen til neste kollaps og garantert bli prøvd pressa ut, eller sykemelde meg helt lenge så lederen min kan finne noen til overta det året jeg er borte. Noen som har noen råd? Vært i samme situasjon?

Anonymkode: bfeeb...ec8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva jobber du med og hva er det som gjør at du blir dårlig?

• Liker 1
Skrevet

Det kan da ikke bestemmes nå at du skal sykmeldes et helt år?

Du vil jo heller ikke få så lang sykmelding i første omgang?

Anonymkode: 20c5b...210

• Liker 9
Skrevet
14 minutter siden, Knirke skrev:

Hva jobber du med og hva er det som gjør at du blir dårlig?

Tannhelsesekretær. Har reumatisk sykdom. Og medisinene virker ikke.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan da ikke bestemmes nå at du skal sykmeldes et helt år?

Du vil jo heller ikke få så lang sykmelding i første omgang?

Anonymkode: 20c5b...210

Vært sykemeldt lenge før.  Legen sitter klar med langtidssykemelding. Anbefalt av reumatologene også. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vært sykemeldt lenge før.  Legen sitter klar med langtidssykemelding. Anbefalt av reumatologene også. 

Du bør gå for AAP og ufør. Det er ikke verdt å brenne seg ut på en jobb. 

Anonymkode: d04fe...ca5

• Liker 2
Skrevet

Må du sykemeldes, så må du sykemeldes. Helse bør kommer først, for uten den så kan man heller ikke stå i jobb senere. 

Anonymkode: c14db...120

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du bør gå for AAP og ufør. Det er ikke verdt å brenne seg ut på en jobb. 

Det er sant. Og nå som det er dårlig stemning så er det ikke noe å glede seg til å komme tilbake til. De vil presse meg ut uansett. 

Skrevet

Hvordan kan du trives så godt på jobb når de du jobber med ikke tåler at du blir sykemeldt? Da er de jo ikke noen reale folk å jobbe med? Helsa bør komme først!
Er du organisert? 

Anonymkode: af958...cb2

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du trives så godt på jobb når de du jobber med ikke tåler at du blir sykemeldt? Da er de jo ikke noen reale folk å jobbe med? Helsa bør komme først!
Er du organisert? 

Er organisert. De nærmeste kollegaene er topp, men det blir mye ekstra på de som er på jobb. Blir ikke satt inn vikar. Pluss noen mener jeg faker eller hva der er de tror, også har man ledelsen og de over der. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er organisert. De nærmeste kollegaene er topp, men det blir mye ekstra på de som er på jobb. Blir ikke satt inn vikar. Pluss noen mener jeg faker eller hva der er de tror, også har man ledelsen og de over der. 

Om du blir sykemeldt i et år, må de jo sette inn vikar. Det er i alle fall ikke noe du skal bekymre deg over. Kollegaene dine har heller ikke noe med din helsesituasjon å gjøre, så om de tror du faker, så får de bare tro det. Da er de åpenbart ikke gode kollegaer uansett. Ville tatt kontakt med foreningen din, og fortalt situasjonen, og fprtell at du er redd for å bli presset ut etter sykemeldingen er over. Arbeidplassen er vel også pålagt å tilrettelegge så langt det lar seg gjøre for å hjelpe deg å komme tilbake i jobb? Men dette vet nok foreningen din bedre enn meg. Ville også tatt kontakt med ditt verneombud og/eller tillitsvalgt, så du har noen på arbeidsplassen som støtter deg. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du blir sykemeldt i et år, må de jo sette inn vikar. Det er i alle fall ikke noe du skal bekymre deg over. Kollegaene dine har heller ikke noe med din helsesituasjon å gjøre, så om de tror du faker, så får de bare tro det. Da er de åpenbart ikke gode kollegaer uansett. Ville tatt kontakt med foreningen din, og fortalt situasjonen, og fprtell at du er redd for å bli presset ut etter sykemeldingen er over. Arbeidplassen er vel også pålagt å tilrettelegge så langt det lar seg gjøre for å hjelpe deg å komme tilbake i jobb? Men dette vet nok foreningen din bedre enn meg. Ville også tatt kontakt med ditt verneombud og/eller tillitsvalgt, så du har noen på arbeidsplassen som støtter deg. 

Takk for svar. Sist gang jeg var langtidssykemeldt kom jeg tilbake til at noen hadde fått min stilling.

Tilretteleggingsplanen som ble laget meg lege nav og klinikkleder ble ikke levert. Istedenfor ble det sagt at jeg ikke kom tilbake. Og uten at jeg ble kontaktet ble så dette gjort. Og når jeg friskmeldte meg helt av angst for Å miste mer jobb, Så måtte jeg bevise at jeg kunne jobbe.  

Fikk karra til meg en større stilling og siden da så har det veksla mellom å gå bra og det at forskjellige medisiner slutter å virke, og nå har overlegen gitt streng beskjed om å bli sykemeldt. Og at det var kanskje lurt å roe helt ned en stund og kanskje bare jobbe 50%. Eventuelt noe annet arbeid. 

Tilrettelegging er foreløbig ikke aktuelt. Er usikker på om de kommer til gjøre de endringene som trengst, siden jeg da trer litt vekk fra mine oppgaver og får noen nye som det ikke er en stilling for foreløbig hos oss. Tror de heller vil bytte meg ut. 

Har som sagt noen veldig herlige kollegaer og et par som fnyser og ler. Men det er svært slitsomt å måtte forsvare seg stadig. Og late som at alt er fint. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det er rett sted å poste dette, men jeg må kanskje ut i langtidssykemelding og det kommer til å bli veldig dårlig mottatt på jobb.

Jeg elsker jobben min og kollegaene mine, men det er visse som ødelegger min mulighet til å fortsette. Det er ikke rom for tilretteleggelse, derfor ser de helst at jeg faktisk blir borte fra jobben.

Så om jeg skal velge helse og mulighet for å kunne jobbe enten i min jobb eller en annen etterhvert, så må jeg sykemeldes sa legen. 

Dvs ett år sykemeldt. Også over på aap? Og se hvor mye jeg klarer, eventuelt omskoleres. Stemmer dette? Jeg jobber i det offentlige. Vurderer å kontakte noen, en rådgiver eller sosionom for å få noen tips. 

Jeg ønsker å jobbe og spesielt i jobben min, men blir motarbeid og tør ik la være å jobbe, helt til det går galt. Har betennelser som ikke medisin klarer å stagge pga ifølge legen, jeg ikke får mulighet til det på jobb eller hjemme.

Så veiskillet nå er; fortsette å jobbe igjen til neste kollaps og garantert bli prøvd pressa ut, eller sykemelde meg helt lenge så lederen min kan finne noen til overta det året jeg er borte. Noen som har noen råd? Vært i samme situasjon?

helse først. alltid

Anonymkode: f52e5...47e

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er sykemeldt fremdeles, men opplever nå å bli fryst ut av leder. Dvs, måtte delta på et årlig jobbarrangment før helgen, og den unge kvinnelige lederen min var svært kompis med mine kollegaer, men overså meg totalt. Skjønte og at mine kollegaer er svært frustrerte siden jeg er borte og mener jeg kunne jobba minst 50%. For å få kabalen til å gå opp på jobb.  Det ble mye sitting under dette arrangementet og det tålte jeg ikke så godt, og er rett tilbake til å ikke fungere på hjemmefronten heller nå. Fått beskjed om at jeg ikke tåler medisinen jeg har brukt, så må gå uten til de finner noe jeg kan tåle. 

Konklusjonen her er at om man velger helse fremfor jobb, ødelegger man alt av relasjoner på jobb, i tillegg.

Skrevet

Kjøre Ts, hvis legene dine gir deg grønt lys for ufør så kjør på. Bedre det enn å slite og ødelegge helsen helt. 

• Liker 1
Skrevet

Fatter ikke hvorfor du ikke kan søke deg annen jobb. Det er alternativet ditt. Ikke å bli langtidssykemeldt!!

Anonymkode: f8cee...ad1

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjøre Ts, hvis legene dine gir deg grønt lys for ufør så kjør på. Bedre det enn å slite og ødelegge helsen helt. 

Takk kjære deg<3

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke hvorfor du ikke kan søke deg annen jobb. Det er alternativet ditt. Ikke å bli langtidssykemeldt!!

Anonymkode: f8cee...ad1

Det har jeg heldigvis mer tid på meg til før det skal bli eneste alternativ. Siden du «ikke fatter» , skulle man tro du tror du kjenner meg. Du har fått innblikk i en brøkdel. 

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som du bør bort fra både arbeidsplassen og dette yrket, så hva har du å tape? Hvis du prøver å jobbe redusert ei stund først så kan beregningsgrunnlaget ditt bli mye lavere, så det er ikke lurt.

Det høres forresten ulovlig ut det som har skjedd, med mindre du hadde en midlertidig stilling som gikk ut. Man kan ikke fjerne stillingsprosenten til noen når de er sykmeldt, om vedkommende ikke har sagt opp selv, uansett om Nav eller lege har sagt at du ikke kommer tilbake.. 

Men uansett høres det ut som du bør finne noe annet å gjøre. Langtidssykmelding er tøft for psyken, så du bør prøve å få i gang omskolering eller andre tiltak så fort som mulig. :)

Anonymkode: 71926...abc

• Liker 1
Skrevet

Trygd is da shit.

Anonymkode: 84d23...67c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...