AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #1 Skrevet 18. september 2019 Svigerinna mi gir sovemedisin til sin yngste sønn på 3 år, som er helt frisk og ikke lider av innsovningsvansker. Medisinen er beregnet på broren som har en alvorlig søvnlidelse, så hun har tatt av hans medisiner. Grunnen? Moren (alenemor) er for sliten til å risikere at han ikke sover gjennom natta, og det har derfor vært lettere å gjøre det sånn. Det dreier seg ikke om et engangstilfelle. Gutten har ingen søvnproblemer, men har selvsagt perioder hvor han våkner, som alle barn. Det har over tid vært flere ting vi har reagert på, men aldri følt det har vært alvorlig nok mtp å melde fra til BV. Vi forstår at det sikkert er slitsomt å være alenemor, men dette er vel søren ikke bra? Anonymkode: c87bc...7bb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #2 Skrevet 18. september 2019 Bra er det ikke, men ta for Guds skyld en prat med henne før du involverer barnevernet. Anonymkode: 3c702...bbf 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #3 Skrevet 18. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bra er det ikke, men ta for Guds skyld en prat med henne før du involverer barnevernet. Anonymkode: 3c702...bbf Vi har jo selvsagt pratet med henne og forklart at det ikke er bra. Anonymkode: c87bc...7bb
Gjest førstedamen Skrevet 18. september 2019 #4 Skrevet 18. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har jo selvsagt pratet med henne og forklart at det ikke er bra. Anonymkode: c87bc...7bb Hva svare hun da?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #5 Skrevet 18. september 2019 Akkurat nå, førstedamen skrev: Hva svare hun da? At hun er sliten og det derfor må bli sånn. Vi hadde forstått det èn gang, men det skjer visst mer og mer hyppig. Anonymkode: c87bc...7bb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #6 Skrevet 18. september 2019 Man skal ikke gi medisiner til andre enn den er foreskrevet for. Jeg forstår at det kan være beintøft å være alenemor til to (jeg synes det kan være tøft nok med én), men det hun gjør kan potensielt være farlig - selvsagt avhengig av hvilken medisin det er snakk om. Anonymkode: 75a0b...5a6 1
Gjest førstedamen Skrevet 18. september 2019 #7 Skrevet 18. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: At hun er sliten og det derfor må bli sånn. Vi hadde forstått det èn gang, men det skjer visst mer og mer hyppig. Anonymkode: c87bc...7bb Så hun har ikke tenkt å slutte med det altså. Jeg ville gitt klar beskjed om at det ikke er greit, og også informert om at det kan være ulovlig. Dette kommer selvfølgelig Ann på hva slags medisiner det er snakk om. Jeg ville også gravd frem informasjon om skadeeffekten av å gå på medisiner du ikke trenger samt listet opp bivirkninger ved bruk av medisinen og spurt hvorfor hun risikerer å forringe livet til sitt eget barn pga eget søvnbehov. Jeg ville også tilbudt meg å ha barnet på overnatting så hun slapp å gi medisin og får sove ut oftere.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #8 Skrevet 18. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man skal ikke gi medisiner til andre enn den er foreskrevet for. Jeg forstår at det kan være beintøft å være alenemor til to (jeg synes det kan være tøft nok med én), men det hun gjør kan potensielt være farlig - selvsagt avhengig av hvilken medisin det er snakk om. Anonymkode: 75a0b...5a6 Det er det vi også mener, at det virkelig ikke skal gies til andre enn den medisinen er beregnet for. Jeg husker ikke navnet på medisinen i farten, men den er gitt på resept. Anonymkode: c87bc...7bb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #9 Skrevet 18. september 2019 Ville tatt kontakt med helsestasjonen de tilhører. Anonymkode: 17db7...41f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #10 Skrevet 18. september 2019 Tilby henne avlastning da Anonymkode: 0646b...e03 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #11 Skrevet 18. september 2019 Siden dere har gitt beskjed til henne og jeg tolker det slik at hun gir faen, så er neste steg å gi beskjed til fastlegen evt helsesøster. Hvis ingen av de nevnte bryr seg eller hun ikke endrer seg så må du kontakte bv. Å dope ned barnet sitt er ikke noe en god mor gjør (selvfølgelig gjelder det ikke for barnet resepten er skrevet ut til) Anonymkode: ba848...27c 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #12 Skrevet 18. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tilby henne avlastning da Anonymkode: 0646b...e03 Det begrenser seg veldig hva vi har anledning til. Hun vil jo uansett ikke slutte med å gi medisiner selv om vi kunne trådt til 1 gang nå og da. Som jeg har sagt så er ungen frisk uten utfordringer, og har heller ikke utfordringer med søvn. Anonymkode: c87bc...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #13 Skrevet 18. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det begrenser seg veldig hva vi har anledning til. Hun vil jo uansett ikke slutte med å gi medisiner selv om vi kunne trådt til 1 gang nå og da. Som jeg har sagt så er ungen frisk uten utfordringer, og har heller ikke utfordringer med søvn. Anonymkode: c87bc...7bb Hun kan søke om avlastning, om hun blir mer opplagt etter en natt alene kan hun jo bare skaffe barnevakt Anonymkode: 0646b...e03
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #14 Skrevet 18. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden dere har gitt beskjed til henne og jeg tolker det slik at hun gir faen, så er neste steg å gi beskjed til fastlegen evt helsesøster. Hvis ingen av de nevnte bryr seg eller hun ikke endrer seg så må du kontakte bv. Å dope ned barnet sitt er ikke noe en god mor gjør (selvfølgelig gjelder det ikke for barnet resepten er skrevet ut til) Anonymkode: ba848...27c Vi vet ikke hvem som er fastlege/helsesøster, men det må vel gå an å finne ut på et vis. Anonymkode: c87bc...7bb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #15 Skrevet 18. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun kan søke om avlastning, om hun blir mer opplagt etter en natt alene kan hun jo bare skaffe barnevakt Anonymkode: 0646b...e03 Det hjelper ikke om hun får avlastning 1 gang i måneden når hun likevel kommer til å medisinere barnet resten av tiden. For det gjør hun. Anonymkode: c87bc...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #16 Skrevet 18. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi vet ikke hvem som er fastlege/helsesøster, men det må vel gå an å finne ut på et vis. Anonymkode: c87bc...7bb Helsesøster kan du finne ut ved å se hvilken helsestasjon hun tilhører. Finner du det ikke ut så ringer du bv. Noe må gjøres. Anonymkode: ba848...27c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #17 Skrevet 18. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helsesøster kan du finne ut ved å se hvilken helsestasjon hun tilhører. Finner du det ikke ut så ringer du bv. Noe må gjøres. Anonymkode: ba848...27c Takk for tips Anonymkode: c87bc...7bb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #18 Skrevet 18. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Svigerinna mi gir sovemedisin til sin yngste sønn på 3 år, som er helt frisk og ikke lider av innsovningsvansker. Medisinen er beregnet på broren som har en alvorlig søvnlidelse, så hun har tatt av hans medisiner. Grunnen? Moren (alenemor) er for sliten til å risikere at han ikke sover gjennom natta, og det har derfor vært lettere å gjøre det sånn. Det dreier seg ikke om et engangstilfelle. Gutten har ingen søvnproblemer, men har selvsagt perioder hvor han våkner, som alle barn. Det har over tid vært flere ting vi har reagert på, men aldri følt det har vært alvorlig nok mtp å melde fra til BV. Vi forstår at det sikkert er slitsomt å være alenemor, men dette er vel søren ikke bra? Anonymkode: c87bc...7bb Medisiner skal man aldri gi til andre enn den de er foreskrevet for og dette er helt uhørt synes jeg. Anonymkode: c42bf...967 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #19 Skrevet 18. september 2019 Hvis du virkelig bryr deg så mye som du hevder så tilbyr du henne avlastning. Nevn at det er ulovlig å gi medisiner til andre enn den som skal ha den og at du kommer til å rapportere det inn hvis hun ikke skjerper seg, da skal du se at hun strammer seg opp. Prøv det først før du melder inn til bv for å lage kvalme i deres liv. Anonymkode: 3bd9d...643
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #20 Skrevet 18. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du virkelig bryr deg så mye som du hevder så tilbyr du henne avlastning. Nevn at det er ulovlig å gi medisiner til andre enn den som skal ha den og at du kommer til å rapportere det inn hvis hun ikke skjerper seg, da skal du se at hun strammer seg opp. Prøv det først før du melder inn til bv for å lage kvalme i deres liv. Anonymkode: 3bd9d...643 Hva vet du hva vi har tilbudt eller ikke? Våg ikke å legge det her over på oss, det er søren ikke vårt ansvar at moren medisinerer friske barn. Jeg har gjentatt flere ganger at barnet er friskt og IKKE har søvnproblemer. "Lage kvalme i deres liv"? Hjelpes. Anonymkode: c87bc...7bb 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå