Gå til innhold

Skyttens skriblerier

Skytte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heldige gravide skytte, til tross for plagene. Ikke noe moro at rygg og hoftene begynner å streike. Var det sånn at du hadde kommet deg til fysioterapaut???

Er bra ferdig sjøl for tida jeg, har blitt sånn gamlis med helt stiv rygg :ler:. Er egentlig superkomisk fordi jeg ikke klarer de mest innlysende ting som å vaske ansiktet i vasken f.eks. Må liksom stå som en bambi på isen for å få det til :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu!!

LB; Åååå! Det hørts jo bare sååå koselig og spennende ut da!

Og herlig med venninnekveld og videomaraton :sjarmor:

Miip; Sant så sant! Er s enkelt å si det til andre men når vi sitter her selv blir det liksom helt noe annet...Vi må bare være flinke!! Er jo fint å ruge på et lite gull da!

Cr@sh; Takk du! Har planer om å kose meg i bøkene deres imorgen jeg!

Pi@; Ja jeg skal jo egentlig ikke klage...

Har fått time den 16... :sur: Lenge til!! Men sånn er det når det er kø...

Ånei..ikke du også! Forbaskede ryggene altså :frustrert: Håpløst å fungere normalt når den er vrang! Blir mange merkelige løsninger ja!

Tulipan; Så koselig du er!! Håper din dag var likeså!

MrsP; Takk vennen! Håper du har det bra!

Idag kom venninne L på besøk før jeg rakk å stå opp! Det var avtalt,bare jeg som var en smule treg....

Vi slumra på sofaen og venta på venninne S!

Da hun kom spiste vi herlig "julefrokost" og kosa oss i flere timer!

Så dusja jeg og vi dro til byen en tur! Jeg ble i dårlig form,svimmel og blek...

Men ble beordret på kafè samt sette meg i alle butikkene vi var innom! Kjekt å være på bytur med to splvenninner som passer på!

Venninne S er så søt og engasjert så jeg fikk sett på babyklær og seng! Hun har selv en liten en og gleder seg sååå til jeg kommer litt lengre på vei så hun kan være med å handle! Morsomt når det er sånn!

Da jeg kom hjem var det rett på soffen og zzzzzzzzz i over to timer!

Nå har jeg flidd meg litt og er klar for å dra ut og spise med syklubben!

Så imorgen er planen å få besøkt alle her og bare kose meg på KG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*pust* Jeg rakk og besøke boka di før jeg må kaste inn håndkleet.. sitter hos leieboer og surfer, for jeg har virusproblem på min pc..'

Har jo skjedd så mye på to dager i bøkene, så tar laaang tid å lese!!

Men jeg vil få ønske deg en flott natt da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sjytte-vennen!!!

Nå må du passe på deg selv vennen!!! :frustrert: . Hvis ikke kommer "gestapo" og tar deg. Jeg er nemlig kjent blant pasientene mine at jeg er litt streng... :ler: (Synes ikke det selv egentlig, men gidder ikke sy puter under armene på de... :ler: )

Håper du tar det litt mer med ro idag enn hva det høres ut som om du hadde igår.

Ta var på deg selv og det litt GULLET du har i magen

:klem: fra meg deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var jammen meg uka gått...Og enda jeg har gjort fint lite så syns jeg den har gått fryktelig fort!

Iss; Ja hva skulle du gjort uten din fantastiske leieboer :sjarmor::ler:

Blir bra når du får det fikset og kommer deg 100% tilbake!

LT; Samme til deg!

Tulipan; Syns ikke jeg gjør noen ting........Og enda mindre blir det.......Er fryktelig kjedelig,men begynner å bli flink til å ikke gjøre en dritt.....Føler meg litt ubrukelig da men....

Hoh! Du er ikke den eneste som får høre at du er streng! Hender jeg får den bemerkningen ja! De fleste pas syns jeg er såååå snill! Og det er jeg jo......... :sjenert: Men de som er fæle og sinte aldri fornøyde pleier jeg å ta meg en prat med :) Som regel ender det med et; du er jo ikke så værst....! :ler: Kan ikke finne oss i hva som helst da!

MissS; Takk! Håper du også får det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh,tenkte jo jeg skulle skrive litt mer da!

Var koselig å spise ute med syklubben igår! Ene venninna mi spurte om jeg ville kjøpe stellekommoden hennes!-og det vil jeg jo! Men spørs om jeg må hente den ganske snart pga hun skal flytte og vil jo naturligvis bli kvitt det hun ikke trenger i det nye huset...! Det blir skummelt det! Å plutselig få utstyr i hus.......

Ei annen venninne tilbød seg raskt at jeg kunne få kjøpe både vugge og mye annet! Men hun har tvillinger og lo og sa hun skulle vente til jeg hadde vært på UL! Hun syns det hadde vært SÅÅ bra hvis jeg også skulle ha twins.....Vel,vel....!

Da jeg kom hjem igår var jeg veldig trøtt men ble sittende å se på en forferdelig trist film...Noe som selvsagt resulterte i å putte meg rett ned i kjelleren i :grine: avdelingen...

Var mega deppa og kjempetrist da jeg la meg....Og som jeg gråt.....Hulket og var fullstendig utrøstelig....Ble rasende på sambo som var,sitat;"en iskald,lite forståelsesfull tulling med fæl pust!" ( :ler: idag...)

Så lå jeg på sofaen i ca tre minutter før jeg krøp oppi senga til sambo igjen.....

Stakkaren visste jo ikke hva godt han skulle si eller gjøre....

Har aldri vært så utrøstelig før. ALT var trist. Jeg gråt for jeg kom til å tenke på en orginal som jeg innbiller meg ikke har noen venner. Og ble rasende da sambo ikke ville invitere han til oss............

Så var jeg deppa pga jeg har vondt og ikke klarer jobbe...

Så var jeg eneste gravide i verden og heeeelt alene.........

Så savnet jeg morfar........

Så ville jeg dra på besøk til lillesøss og typen,noe jeg må vente med til neste helg pga sambo har vakt. Og da var jobben hans den verste i verden...

Så ble jeg akutt livredd for lillegull i magen....

Snakker om sippehue :overrasket: Måtte gått hull på en sekk med hormoner inni meg! Skal ikke være mulig å bli sååå gal!

Sovnet etterhvert som nesa ble åpen så jeg fikk puste igjen...!

Sov til 11 idag og har fortsatt ikke våknet idag heller....

Har bare spist litt og vært på KG. Så la jeg julepynten i esker og tok ned av treet.

Sambo kom hjem i matpausen og hentet ved til meg. Har vært så svimmel som fy så jeg turte ikke gå i kjelleren og hente ved selv...Så for meg at jeg ble liggende der i flere timer.....

Så var jeg med venninne L ut å kjøre en liten runde. Var godt med litt frisk luft!

Så var det litt fint at hun pratet litt om prøvingen vår.Hun har ikke vært helt sånn som jeg hadde ønsket i forhold til det,så det var fint å vite at hun har tenkt på det læll!

Ellers så klarte hun å si at jeg ikke måtte lese så mye om symptomer for da innbilte jeg meg sikkert en masse! Var sikkert derfor jeg var svimmel..............Eh hellu.....Skal ikke snakke stygt om sine venner så jeg avslutter den saken nuh.

Måtte bare ha ut litt for det ble litt mye dumme ting på meg her.....

Nå gleder jeg meg bare til sambo kommer hjem :hjerte:

Skal bare ha speilegg til middag for ikveld blir det KINAMAT!!!!!!!!! Endelig åpnet de igjen!! Skal sove litt mens sambo fikser på nyrommet.........

Føler meg litt "ustabil" i flekkene når det gjelder sykemeldingen min...

Føler liksom at folk sikkert tror at jeg ikke er syk...Av og til må jeg prøve å bøye og løfte for liksom å sjekke meg selv om jeg har vondt eller om jeg har blitt en lat hypokonder....

Prøver bare å kose meg med tanken på lillegull i magen min...

Skal forresten til legen igjen på fredag. Håper bare jeg kommer på å spørre henne om ting jeg lurer på...

Nå ble det et langt og merkelig innlegg fra den sprø Skytten igjen..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda. Håper humøret har blitt bedre enn det var i går kveld...

Jeg har også hatt masse utbrudd. Jeg er jo forholdsvis humørsjuk og lettrørt vanligvis, men nå er det helt ekstremt, jeg begynner å grine for ingenting (både når jeg blir rørt, sinna osv). Her om dagen fant jeg et hefte på nettet "velkommen til barselavdelingen på Ullevål sykehus" og da jeg hadde lest det ut var hele ansiktet helt fullt av tårer som spruta ut. Sånn: :grine: Jeg klarte å hulke meg til å spørre mannen om han kunne komme bort til meg litt, og da han kom var det bare: "UÆÆÆÆÆH! :grine: Tenk at det skal komme ut et lite menneske!!! :grine: UÆÆÆÆÆÆÆÆÆH. Hulk snufs." :grine: Og så grein jeg litt av skrekk og litt fordi jeg var overvelda og litt fordi jeg var rørt. :grine2:

Oj, sorry, nå tok jeg visst litt av i dagboka di. Jaja. Heldigvis er mannen veldig forståelsesfull.

Ikke ha dårlig samvittighet for at du er sykemeldt! Pass på deg selv og lillegull. :klem:

Endret av miiip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det ikke bare er meg,miip!!

Heldigvis er ikke sambo så værst han heller! Ellers hadde han vel stukket av inatt :ler: Men tipper han lurer en del på hva som skjer inni mitt stakkars hode!

Er vel litt av det som følger med!

Har spist litt nå men er usikker på om magen er enig i at det var lurt....

Skal sove litt tror jeg. Så jeg kan kose meg sammen med sambo ikveld :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilket spekter av følelser, vennen

Og jeg som er sånn til vanlig, hvordan skulle jeg blitt som gravid......Kankje det er det sambo har skjønt :ler:

Kos deg i helga :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Pi@vennen!

Jeg begynner å minne om slik jeg var på det verste med ppillene........

Bare godt å vite at det forhåpentligvis vil gå over om et år kanskje.........!

Har sovet lenge idag også...Føler meg skikkelig lat. Og ryggen blir i allefall ikke bedre når jeg liger så lenge..Men så er jeg jo så trøtt..

Ikke har jeg noe å gjøre heller. Sambo og svigerfar holder på på soverommet og delvis badet. Så jeg må vente med å dusje og vaske klær.

Så skal vi ta ut juletreet når sambo er ferdig. Og så må jeg legge på nye duker..

Og sambo skal støvsuge og jeg vaske gulv. Så skal han ære julesakene på loftet.

Det er vel det vi har av planer idag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Hei Skyttemor!

Snart blir du mor på ordentlig også! :hoppe:

Er det ikke deilig å rydde ut jula? Jeg synes det er utrolig koselig å glede seg til jul, og utrolig koselig når jula er der, men du, så godt det er å kvitte seg med julepynten når man er litt uti første januaruka... Da kan man jo begynne å glede seg til våren!

Jeg pleier å håpe at vinteren blir lang, da, jeg, i alle fall etter at jeg begynte å kjøre telemark igjen. Men nå får jeg jo ikke lov til det ("du får i alle fall ikke lov til å falle", kvalifisert uttalelse fra mannen) så da kan våren like godt komme, med fuglesang og spirende trær og småsko og diger mage.

Du må huske å skrive med jevne mellomrom hvor langt du er på vei, sånn at jeg kan holde oversikten! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia Rognebær!!

Er helt enig ja! Det er herlig å få kasta jula på dør! Så snart det er litt uti januar får jeg helt :kvalm: bare jeg ser en nisse!

Du får ikke styrte på ski nei!! Det er jo livsfarlig i utgangspunktet!

Skytte er forøvrig stor motstander av slike farlige vinteraktiviteter..........

Så nå må du bare høre på mannen ja!!

Og det kan godt bli vår imrgen for min del! Er ikke glad i vinteren,men syns det er herlig når snøen forsvinner og man kan kjenne fast grunn under føttene!

Og da har vi sikkert fått litt av noen mager ja! Gleder meg såååå!!!!

Er 9+5 idag! På mandag blir det tosifret!! Og om ikke lenge er jeg over verste kneika....Er litt bekymret av og til,men har jo såpass med symptomer at jegtror egentlig lillegull har det bra. Men skal spørre legen litt på fredag.

Husker nemlig ikke hvordan magen min var der ovenfor beinet før jeg ble gravid. For nå syns jeg den er litt hard der...Men har funnet ut at det er vel enda ei stund til livmora kommer opp...Så det har sikkert vært sånn hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi Skytte-vennen!!!!

Kjenner meg igjen med det å kjenne på symptomer. Her igår var plutselig ikke puppene ømme lenger. Å HERRE GUD tenkte jeg :overrasket: . Men så plutselig så romsterte knøttet i magen og da roet jeg meg igjen. Jeg skjønner veldig godt at du kjenner etter symptomer støtt og stadig. Dere har tross alt prøvd en stund uten at spiret slo røtter... Og nå som den har slått røtter, så ja.... Litt rotete dette, men sånn er det bare....

Når det gjelder hormonene så lurer jeg litt på hvor mine er blitt av... Føler i allefall selv at de har gjemt seg godt. Føler at humøret er mye mer stabilt nå enn hva det har vært tidligere... Merkelig.... Mannen mener jeg har "innbilt-svangerskap" :grine2: . Ja han kan jo ønske det. Nå blir han pappa om han vil eller ikke...

Ønsker deg en kjempe fin lørdag vennen!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Sånn, ja, da kan jeg holde oversikten... :ler:

Og snart er du over 12-ukers-merket! Deilig å nærme seg, hva?

Skjønner godtat du ikke liker vinter, jeg. Jeg fikk mark av skiaktiviteter fra jeg var 14 til jeg var 22... Og vet du hva det skyldtes? GNAGSÅR og feil utstyr! Da jeg ble sammen med mannen, som elsker å leke i snø med eller uten ski på beina, tenkte jeg over mitt forhold til ski. Og kom til noen premisser:

* Jeg liker å være ute

* Jeg liker å gå tur

* Jeg liker snø

= Det må være utstyret!

Så jeg kjøpte nye telemarkski, ordentlig carving og stive støvler oghele pakka, og ble hekta. Særlig gøy ble det etter at vi var en uke på skiferie i Østerrike for et år siden, og jeg opplevde å suse nedover en fjellside full av puddersnø! Jeg har aldri hylt og ledd av glede av å stå på ski før, tror jeg. :hjerte: Og i fjor påske fant jeg og miiip ut at vi er dritgode til å HOPPE på ski, i alle fall dritgode til å le av oss selv mens vi hopper på ski. Hihi. Så GØY er det, og det at jeg ikke kan kjøre telemark, er definitivt det tristeste med å være gravid. (Ikke det at det er mange triste ting, men akkurat det ER veldig trist.)

Jeg var også veldig usikker på hva det var jeg kjente i begynnelsen. Det KAN jo være livmora du kjenner, men i så fall trolig HELT nede ved beinet, særlig hvis du trykker litt nedover og ikke oppover.

Men jeg er sikker på at den lille rakkeren der inne har det fint uansett - og plutselig en dag popper livmora opp og du er ikke i tvil om at det er den som har meldt sin ankomst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Skytten! :)

Kjedelig å høre at du har blitt plaget med ryggen. Er det bekkenplager eller ryggplager du har? Jeg har kjennt litt i bekkenet mitt, men heldigvis har det roet seg ned. Men det spørs hvor lenge jeg klarer å jobbe før jeg må sykemelde meg.

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i mange av symptomene du beskriver. For noen dager siden begynte jeg å stortute når jeg hadde lagt meg for natta. Det var ikke noen spesiell grunn for det heller. Alt ble bare plutselig veldig sårt. Men så gikk det for over når jeg hadde fått det ut. Heldigvis er mannen forståelsesfull og har vært i gjennom det før.

Jeg klarer heller ikke å kjenne livmoren min enda, og jeg er ikke fullt så oppblåst. Ikke er jeg kvalm lengre heller så det hender at jeg kan bli litt bekymret. Men jeg vet det bare er tulltanker, så jeg slår de raskt bort fra meg. Jeg har i allefall ømme pupper, og mannen har kommentert at de har blitt større, så noe er grarantert i gang.

I dag skal også jeg rydde vekk julepynten. Har ville gjort det helt siden nyttårsaften, men tiden har ikke strekket til. Nå gleder jeg meg til at det skal vekk!

Ha en super helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...