Gå til innhold

Skyttens skriblerier

Skytte

Anbefalte innlegg

DET ER LILLEJULAFTEN!!!!!

JEG HAR JULEFRI I TO;KANSKJE TRE DAGER!!!!!!!!!!!!

Er sliten som en ferdigtygd banan............Men nå er det ikke mye som gjenstår!

Skal ligge på soffen og slumre til sambo kommer hjem!

Ikveld skal vi si det til svigermor,hennes samboer,svoger og svigerinne...

Hmmm......Har litt blandete følelser pga de også prøver(svogers altså!)...Og de er såpass mye gamlere enn meg og litt enn sambo,så de har jo ikke akkurat oddsen på sin side....

Men jeg gleder meg også da! For jeg vet jo at de blir glade! Hvis vi bare får sagt det da! Hehe,ender sikkert opp med at vi ikke "tørr" å si det!

Vet ikke hvordan liksom! Sambo er veldig tøff og sier vi bare sier det rett ut sånn som det er! Joda,greit nok det.Litt kjedelig kanskje,men ok! Men kommer han til å klare å gjennomføre det?!

Skal nesten vedde på han sier noe sånt som at "Skytte har noe hun vil fortelle dere"! Da er han en gul og blå sambo før han vet ordet av det!!

Ellers var det veldig koselig på jobb idag! Fikk julegave av en bruker og en annen begynte å grine da jeg sa god jul og at vi treffes i romjula!

Da slet Skytte hardt med tårene! Føltes plutselig som om jeg skulle være borte leeeeenge!

Men det gikk nå over og det var godt å komme hjem!!

Cheerio-cheerio byebye............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære Skytte!!!

Gleder meg til å høre referat fra hvordan svigers og annen familie mottar nyheten.

Selv om din svoger og kone også prøver, så BØR de bli glade på deres vegne.

Ja nå er det jul Skytte. Gleder meg til imorgen jeg. God mat,masse fint på TV osv osv...

Men lov meg at du ikke tar det alt for hardt ut over mannen om han sier det du sier..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En fredelig jul ønskes til deg og dine fra meg! Håper kvelden blir koselig, og at romjulen blir fylt med glede og fine stunder. Takk for at du er innom i boken min og leser, det betyr så masse :hjerte:

God jul helt fra nordnorge :kyss:

Kanskje kommer nissen i kveld! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iss; Går bra med sambo! Han har ingen nye farger ;)

La Trav: Takk det samme!

Tulipan; Det kommer snart nå!!! Og du kommer nok til å le!

Iss; Takk det samme du!

Fluesopp; I Like så!

Cr@sh; Right back at you :) Hvordan går det med deg forresten?!

LB;Håper du også har det bra vennen! Kom nissen til deg??

Endret av Skytte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til lykke med jula!!

Nå har jeg jammen meg mye å fortelle her!!!

Lillejulaften var vi jo på middag hos svigermor og co! Og midt under middagen skåler sambo for god mat og ser på mam sin og sier; "så vil jeg bare få si at du skal bli bestemor!"

Har aldri sett så store øyne før jeg :ler: Hun forstod nok ikke stort der med en gang!! Sambo hennes lo og gråt,sambos bror ble bare sittende å glise og dama hans ble ganske vill og glad!

Jeg ble flau! Jepp! Av alle ting ble jeg flau!! Mest pga sambo begynte å stotre og stamme da han skulle si det, men så ble det så ekkelt at alle ble så glade og helt i hundre til slutt! Ble så mye oppmerksomhet...

Men klart det var morsomt! Etterhvert klarte jeg å snakke igjen og fikk klemt og kosa litt! Svigermor skulle ta bilde hele resten av kvelden for hun var sikker på at jeg så annerledes ut bare at hun ikke så det helt med en gang :ler:

Etterhvert ble det endelig snakk om andre ting også,men svigermor bare tulla rundt og mumlet! Sa at "tenk at jeg skal få bli bestemor" "Farmor" "ja,jeg blir en farmor" Var så mange som hadde spurt henne om hun ikke skulle bli bestemor så nå skulle de jammen få høre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det julaften! Det ble en lang dag med mye som skjedde!

På formiddagen dro vi til svigerfar og hans sambo! Satt og skravla og jeg ble litt utålmodig for sambo fikk aldri sagt det! Så det endte med at det var jeg som brukte den frasen "skulle ikke du fortelle noe??"

Så fortalte sambo det og svigerfar ble veldig glad og rørt! Han sier ikke så mye,men jeg så bare hvor det lyste ut av øynene hans!

Men samboer hans sa; "ja det har jeg nå sett for lenge siden!!"

:overrasket: Hallo liksom?? Hun hadde ikke sett meg på God knows how long, og jeg er nå bare 8 uker på vei!

Sa det til henne jeg...Neida,hu hadde jo bare tulla! Og det var nå såå bra at svigerfar skulle bli bestefar for hun hadde jo vært bestemor i mange år!

Liker ikke svigerfars sambo jeg...Ikke bare pga det hun sa,men hun er bare rar.. Hun har vært her på besøk 1 gang! 1 liten ussel gang! Det er liksom mest hennes barn det gjelder. Greit nok det men..Orker ikke bry meg om henne! She does not count! Svigerfar er her støtt og stadig så! Og han er koselig!

Etter på dro vi innom tante! Yndlingstanta mi/venninne! Satt der og skravla litt,så sa jeg til henne "skal jeg fortelle deg en hemmelighet?"

Hun bare lyste opp og nesten ropte;"skal dere????????"

Ja det skal vi sa jeg! Og hun gråt og jeg gråt og sambo gråt! Så lo vi av tante som ble helt lykksalig for hun skulle bli gammeltante for første gang :ler:

Det var så koselig en reaksjon! Hun er bare best! Og hun pusha oss avgårde så vi kunne dra og fortelle resten av familien det! Hun visste nemlig ikke hvor lenge hun klarte å ikke snakke om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk vi det temmelig travelt og tiden jobbet mot oss!

Men vi kjørte utover og jeg fikk levert den siste julegaven før jeg var på kirkegården på grava til bestemor og bestefar og morfar! Måtte jo fortelle dem det også...! Ble litt sentimental så jeg ble ikke så lenge. Var så mye folk der også..

Så kom vi til mormor!! Spurte henne etter ei stund om jeg kunne få låne noe av henne! Ja,det kunne jeg vel. Kom an på hva det var,om hun hadde det! Så spurte hun hva det var og jeg sa vogga...

"ja guri meg...hvor har jeg den da..." Så spekulerte hun høyt ei stund og sa hun trodde ene tanta mi hadde den.

Plutselig sier hun;"hva skal du med den forresten?" Da bare så jeg på henne og sa; "nei..hva er det man pleier å bruke vogger til?!"

Da ble det leven i stua!! Skal dere ha småttiser ropte mormor og hev seg rundt halsen min!!

Så gråt hun litt og kyssa på sambo og var helt overveldet! Syns det var den beste julegaven noen sinne!! Kunne ikke tro at hun skulle bli oldemor!

Etter noen minutter kom hun frem med mine første sengeklær, begynte å lete etter dåpskjolen samt fortalte at hun hadde noen babyklær liggende som hun hadde strikket for gøy for lenge siden!

Jepp,turbo oldemor!

Men det beste var da vi kom til mamma og pappa!

Da vi satte oss for å spise sa jeg til pappa; "jeg skulle hilse fra julenissen"

"Åja" sa pappa..."hva sa han da?" Så svarte jeg; "han sa du skulle bli en gammel bestefar!" "javel" Sa pappa og begynte å spise!

Mamma bare så rart på meg,så spiste hun også!

Jeg skjønte at pappa ikke hadde fulgt helt med og trodde nok jeg var ute med løgner! Har på en måte lurt dem noen ganger før...!! Både med dette og annet! Vi er en sånn tøysefamilie...!

Etter maten sa jeg til pappa om han hadde hørt hva jeg sa. "ja du snakket noe om julenissen" Men han husket ikke hva!!

Så sa jeg det en gang til! Mamma stoppet midt i stuedøra og ble stående som fryst fast og se på meg!

Pappa snøftet og sa at jeg bare skulle slutte å tøyse for jeg klarte ikke lure dem flere ganger :ler: Jeg holdt på å le meg ihjel!!! Mamma så ut som hun var i ferd med å bli skikkelig int hvis dette var tull nok en gang!

Sa det flere ganger og pappa tok seg bare fler og fler glass aquavitt :ler:

Mamma mumlet noe om at dette er jo bare helt utrolig, så forsvant hun på badet! Ble litt mye for henne stakkars! Pappa trodde meg bare sånn delvis og så på meg flere ganger med sånne granskende øyne,for å se om jeg skulle bryte sammen og tilstå min løgn!!

Da brodern og søstersen kom i stua og mamma sa de skulle bli tante og onkel,ble søs helt stille og trykket febrilsk på mobilen mens brodern sa;"sikkert!!!"

Ja snakker om komisk familie!! Måtte bare le og le! Stakkars folk trodde de skulle bli rundlurt atter en gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så gikk strømmen da :overrasket: Ble veldig mørkt på en måte!

Pappa ble forsinket i fjøset og det ble sent før vi kom igang med gavene!

Og snakker om gaver! Det var helt sykt mange!! Og mest til meg! Av alle! Var helt overgitt jeg! Fikk så enormt masse bra!

Fikk symaskin,gavekort på aromaterapi og beutybag av sambo!

Snille mannen.....Skjemmer meg litt bort ja...!

Ellers fikk vi mye til serviset og bestikket vi samler på! Samt fine juleduker,håndklær og jeg fikk masse sokker! Og det var helt supert!

Idag har vi gått tur og sett på alle gavene!

Da vi spiste middag så pappa på mamma, lo litt, sa bestemor og lo litt til!

Så sa han at nå begynte det å synke litt inn! Gode pappan min!! Kommer til å bli en superbestis som skjemmer bort ungen mer enn han skjemte bort meg!

Ellers så har jeg vært en del sentimental da jeg har hørt mam og pap fortelle om da de fikk oss ungene!

Og ble sentimental da pap og sambo var knoll og tott da de skulle montere noe på kjøkkenet :ler:

Kom hjem i 19 tiden og har bare slappet av siden da! Har litt vondt nedi magen men er ellers i fin form. Er trøtt som en strømpe da...Men så skulle svigermor og hennes sambo komme innom for å se hva vi har fått! Håper de kommer snart så jeg får legge meg.

Imorgen er det nemlig back to work.................. :tristbla:

MY GOD jeg gleder meg til permisjon!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Skytte! Så bra å høre om hele familien din som ble så glade!!! :grine2:

Håper at det går bra med deg på jobb i morra. Husk på å passe på deg sjøl og ikke slite deg helt ut!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange koselige opplevelser du hadde av å fortelle om graviditeten. :) Måtte bare le av den pappaen din. :ler: Dere er heldig som har så mye familie rundt dere, det blir godt når den lille kommer.

Ønsker deg en fortsatt god jul og et godt nytt år! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom for å si at ikveld skal jeg være alene hjemme og regner med mange timer med kgtid! :hoppe:

Skal bare sende sambo avgårde og rigge meg til her :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tiden flyr når man har det gøy!Har vært innom de fleste nå tror jeg! Og vips så begynner frustrerte fruer nå! Men jeg er usedvanlig våken så jeg skal nok klare å se det,få skrevet litt mer her,samt spist litt før jeg sovner av!

Miiip; Så koselig! Jo takk du! Kjenner at det er tyngre å jobbe ja...Men må bare holde ut!

Iss; Utrolig at dere orker å lese alt!! Skal skjerpe meg og prøve å ikke skrive så langt...

Fru Blå; Pappan min er en vandrende komedie :ler: Bare best i verden!

Ja det er herlig å ha dem i temmelig umiddelbar nærhet! Vi er ganske nære alle sammen så!

I`ll be back :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er jeg!

Igår gikk dagen til jobb,pepperkakehusknusing sammen med gudungen og slumring på sofaen! Var noe så vanvittig trett...

Idag har jeg også vært på dagvakt. Kjenner at det begynner å bli tungt ja... Vil bare så gjerne greie like mye som jeg gjorde før,men det blir tungt. Er ti ganger så sliten etter jobb nå...

Fikk herlig lapskaus hos svigers etter jobb! Nammmm.....

Så sovna jeg på sofaen der etterpå....Litt flaut siden svogers og sambos bestemor også var der da men..! Jeg bare plutselig våkna på en måte..... :sjenert:

Idag har sambo hentet supporterbabytøyet han bestilte da lile gull var et faktum!

Og for en stolt pappa :) Har aldri sett noen være så stolt av en body og en pyjamas :ler: Tenk hvordan han skal bli når han faktisk får en sprell levende baby i armene!

Ellers så har vi vært hos J-LO og fortalt dem nyheten! Venninna mi ble helt fri for ord og fryktelig glad! Kunne ikke nedlegge at vi endelig hadde fått det til! Koselig!

Så dro sambo på fest sammen med noen kompiser og jeg har hengt på kg siden...! Men kjenner at nå holder halsbrannen på å ta over så jeg må prøve å spise litt mat!

Imorgen har jeg fri og det skal bli best i verden :hjerte: Elsker fri!!

Og sambo og lillegull og familien min og sambos familie og alle mine venner! Og dyrene selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skytte! :klem:

Så utrolig mange herlige opplevelser du har skrevet om her! Blir så revet med av det du skriver!

Ha en fortsatt fin romjulstid! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...