Gå til innhold

Skyttens skriblerier

Skytte

Anbefalte innlegg

Husker de første ukene av svangerskapet mitt. Jeg FRØS ihjel! Så det er nok helt normalt :) Nå derimot, er jeg mer varm. Haha, it's hot in here.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lucky: Frister å kjøpe meg en saltstein slik som kyr og sauer pleier å slikke på:)

Teri: Jeg klarer heller ikke sjokolade men svak sjokolademelk er yammi:) Vi blir jammen snåle:)

Teita: Ja har hørt om det fra mamma før at det er et graviditetstegn!

Vi har noen enormt fine dager for tiden. Mannen jobber ettermiddag, jeg er sykemeldt og snupp er syk. Så her sover vi lenge, dekker frokostbord, går i pysjen halve dagen og snupp er kosete og god<3 Mannen får unna ting i kjelleren og jeg fungerte veldig bra igår!

Jeg klarte å være med på en liten handlerunde, lagde lasagne, tørket støv på badet og vasket tak og vegger på kinorommet! Hvilte innimellom så det gikk greit og jeg brukte hele dagen.

Men idag... Idag har jeg til nå brukt 3,5 t på å prøve å komme meg opp, uten hell. Dvs jeg kan reise meg og går på et vis men kommer meg ikke i dusjen og jeg som skulle innom jobben idag:( Frustrert her jeg ligger... Men men, får bare lære meg å ikke gjøre noe selv om det kjennes ut som jeg klarer det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ryggen som ble dårlig igjen? Det er jo i så fall kjempekjipt! :klemmer: Du får prøve å ta det skikkelig med ro framover selv om du føler ryggen er bra igjen. Kan vel fort få tilbakefall når du først har vært såpass dårlig.

Ja det er jo litt merkelig det der med sjokoladen. Har prøvd å spise sjokolade et par ganger, men det har rett og slett ikke falt særlig i smak. Sjokade på brødskiva med melk eller lett sjokolademelk derimot er sååå godt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante ikke at frysing kunne være et graviditetstegn! Det forklarer hvorfor jeg må gå med ullsokker og to lag varme gensere hjemme mens kjære går rundt i t-skjorte :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teri: Er ryggen ja:(

Tutta: Jepp, der har du forklaringen :)

Har googlet det med frysingen og det har noe med at kroppen konser på livmoren og slikt og sparer på varmen i armer og ben liksom.

Mannen jobber i kjelleren og snupp leker sammen med han:) Jeg må le her jeg ligger og hører på han!

Han er visstnok sin egen storebror nå og bærer seg selv på skuldrene:) Men så skulle han ha matpause og da satt han og pratet med mannen:"Det blir nå jammen fint her!"

Mannen:"Jo men det er jo fint nå, jeg er jo snartferdig."

Snupp:"det må bli enda finere til alle gjestene kommer. Men det blir det når vi får vasket og ordnet skikkelig her. Det er viktig når man får gjester!"

Han har vanvittig bra ordenssans så jeg har gode gener, hehe:) Men han er flink til å holde orden og rydder rommet sitt hver kveld.

Har snakket litt med mannen ang fødselen også idag. Tror han er redd for å svime av for han mente det var lite hjelp i han dersom han skulle ende opp liggende på gulvet!

Men jeg sa vi skulle snakke med jm og besøke føden så jeg tror det kommer til å gå seg til. Var i allefall en god samtale uten misforståelser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen så søt, veslevoksen kar du har :rodmer: Er så moro når unger plukker opp ting fra voksne.

Håper ryggen din blir bedre snart :klemmer: Sikkert lurt å ta det med ro.

Så bra at dere hadde en god samtale om fødselen. Han vil jo bare det beste for deg høres det ut som så om han bare får snakket med jm og slik så ombestemmer han seg sikkert etterhvert. Det er jo ikke uvanlig at mennene syns en fødsel er skummel og er redd for å ikke være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet du er gravid når du griner av finalen i Norske talenter:) Søte, flinke gutten!!

Pitteliten: Hehe, snupp har alltid vært litt foran seg selv med snakkingen:)

Jeg er sååå rastløs!!! Har lyst til å gjøre ALT!! Har krampet meg opp på sofaen og nå vet jeg ikke om jeg tørr å røre meg herfra..! Spist potetgull og dipp har jeg også gjort...

Prøvde meg på noen skiver vannmelon men det var så søtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh... Resten av dippen sto i kjøleskapet og stanken slo imot meg imorges og har velsignet meg med kvalme resten av dagen:( no more dip...

Mannen har jobbet men gudskjelov kom brodern og tok med seg snupp til byen. Etterpå har de lekt her hjemme mens jeg har sovet og fått i meg litt mat.

Håper det går bedre nå snart for planen er at jeg skal hjelpe fotografvenninna mi med en fotoshoot i ettermiddag. Og siden ryggen har blitt litt bedre har jeg veldig lyst til det. Trenger litt miljøforandring... Men først må formen bli bedre. Hodepine og diare har jeg også. Jeeii...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er ikke godt at ryggen krangler med deg enda, synes det er så trist. :klemmer: Er glad for å høre at det går litt bedre, men håper den gir seg snart.

Usj, den dippen hørtes ut som ikke hadde overlevd kjøleskapet. Ikke godt at du har vært kvalm grunnet det.

Dog, litt mer positivt, snupp høres ut som en veslevoksen kar, og så heeeerlig! Tror det å holde rommet ryddig er noe jeg selv har problemer med, så han er jo flinkere enn meg. :ler:

Håper du fikk være med på fotoshooten og at du hadde det gøy :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i meg en pølse i brød og ble ganske ok i formen!

Fikk tre timer ilag med super K og seks kule frisører! Er morsomt å være med på shoot med kreative og uredde folk:)

Var krampaktig sulten da vi dro innom butikken så der ble det fornuftig handling, hehe:) Kom hjem og stappet i meg youghurt, nektarin og knekkebrød med kyllingkarrisalat:)

Ble ikke veldig kvalm så nå snuser jeg litt på salt godis... Har kjøpt hockeypulver, hehe!!

Mannen jobber og ser fotball. Han har også planer om å lage nachos:) Jeg ligger og hviler litt. Skal prøve meg på litt strikking. Mangler bare en lapp i lappeteppet til knøttet nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nachos er jo kjempegodt, da! :hoppe:

Og snuppen din høres ut som en godgutt! Skikkeilg veslevoksen. :) Daniel i norske talenter var utrolig flink, rett og slett! :jepp: Vanskelig å forstå hvordan en så ung gutt kan ha et så stor talens. :) Synes han andre gutten var flink også da. Han som "popper" eller hva danset het..

Ha en fin kveld, Skytte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for titten, Teri:)

Kvelden ble fin den:) Strikket en runde og sovnet på sofaen:)

Våknet til mannens herlige nachos med følgende kommentar: " Blæææ!! Det lukter bæææsj!!" Så hyggelig er det å lage mat til meg..!!

Klarte heldigvis å drikke litt og etterhvert spise litt mat:) Og forsikre mannen om at jeg ikke kan noe for at lukt og smakssansene mine har gått fullstendig bananas!

Har lagt meg og håper at søvnen kommer raskt selv om det ble en "liten" dupp litt vel seint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Kvelden ble fin den:) Strikket en runde og sovnet på sofaen:)

Våknet til mannens herlige nachos med følgende kommentar: " Blæææ!! Det lukter bæææsj!!" Så hyggelig er det å lage mat til meg..!!

Klarte heldigvis å drikke litt og etterhvert spise litt mat:) Og forsikre mannen om at jeg ikke kan noe for at lukt og smakssansene mine har gått fullstendig bananas!

Har lagt meg og håper at søvnen kommer raskt selv om det ble en "liten" dupp litt vel seint:)

:skratte: Unnskyld, men du for en kommentar! Luktesans og smaksans går berserk under svangerskapet. Min favorittsnack "Snack-a-Jack" ble plutselig det verste som finnes og bare det å se en pakke gjør meg kvalm. :fnise:

Bra at du fikk i deg mat og drikke, er så veldig viktig vet du. Håper han ikke tok seg nær av kommentaren din.

Håper du får en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Delph: Åh, sånn snack har jeg glemt av! Kanskje jeg skal prøve det mot kvalme.. Ja det er snålt hvordan alt ommøbeleres:)

Mannen er litt fascinert av meg for tiden tror jeg, så han tok seg ikke nær av kommentaren min heldigvis. Det kommer vel flere frykter jeg:)

Iss: Koselig at du titter innom <3 Jeg er så nysgjerrig på ferien din!! Høres så kuuult ut!!

Idag sto jeg opp kl åtte og spiste en youghurt sammen med snupp. La meg og hadde værdens værste mareritt:(((( Drømte at snupp ble borte for meg og herregud som jeg leita etter han:((( Våkna og gråt og heldigvis var mannen der og trøstet meg.

Spiste knekkebrød kl ti, frukt kl elleve og brødskiver jevnt fra ett til fem. Middag halv sju og en halv skive ikveld. Har nesten tatt OL gull i spising føler jeg! Men har gudskjelov ikke vært kvalm!! Har vært småuggen og tung i magen, men ikke kvalm.

Så jeg har bakt ti brød, lekt med snupp, sovet to timer hvil, lagd nydelig middag og strikket en del.

Jepp, ikveld var jeg helt kaputt og da jeg prøvde å fortelle mannen hvordan jeg har det sa han at han så på meg at jeg er sliten. Så da kom tårene fossende!

Han prøver å be meg om å ta det helt med ro og han er superflink til å hjelpe med alt. Men jeg klarer ikke bare se på alt som må gjøres.. Jeg har aldri vært i ro. Jeg gjør alltid et eller annet. Jeg bare er sånn. Føler at jeg kaster bort tid hvis jeg ikke gjør noe på mange timer. Derfor er det så fælt å ikke orke noe eller klare noe uten at det gjør vondt:(

I tillegg tenker jeg mye på alt som ligger på jobben..

Og på gammelhuset som vi burde ha vært godt igang med..

Og kjelleren som snart må være ferdig og da skal vaskes og innredes..

Og sommeren, om det blir noen kjærestetur og familietur..

Brylluppet vårt neste sommer.. Hvilke farger vi skal ha og om jeg klarer å bli høvelig tynn og pen på et halvt år..

Lurer på hva legen sier når jeg skal dit på fredag.. Skal være der halv ni så jeg aner i utgangspunktet ikke hvordan jeg skal klare det! Jeg fungerer ikke på morgenen..

Så skulle jeg ønske vi hadde råd til en ny bil.. Jeg har stv men den er gammel og har dårlig varmeapparat.. Lite gunstig når vi får januarbaby..

Det meste ordner seg vel men det var litt godt å få skrevet det av meg:)

Må ha med noen gleder:

UL 8.juni

Mannens søster(våre naboer) gifter seg 11.juni

Meg og snupp skal ha kosehelg hos mam og pap så snart jeg er bedre i ryggen!

Rydde og innrede kjelleren. Jeg elsker å holde på i huset:)

Tror det blir kjærestetur og offisiell forlovelse i sommer..

Satser på en familieferie til Køben og tivoli bla. Muligens båten tilbake til Oslo og et par dager der.

Besøk av bestis og mannen i august <3

Ordinær UL i august.

Kaaanskje Thailandjobbing på mannen i sept dersom gammelhuset er ferdig og jeg er i form til å være med. Da blir vi der en hel mnd alle tre:) Fire <3

Mmm... Snille mannen har skiftet på senga til jeg la meg... Så da måtte jeg grine litt igjen! Men nå er det natta før jeg må grine eller spise igjen...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille mannen din :)

Jeg vet akkurat hvordan det er å gå rundt å bekymre seg for alt mulig som må bli gjort og som man ikke rekker etc. Er sånn selv. Om det hjelper noe så er det ikke noe du kan få gjort noe med nå uansett og det tar bare enda lenger tid for deg å bli bra igjen om du går rundt og overanstrenger deg og bekymrer deg for mye :klemmer:

Jeg vet det er vanskelig å la vær, men ting pleier å ordne seg til slutt uansett, så det er ikke noe vits i å bekymre seg for mye. Ta en ting av gangen :) Lett å si, vanskelig å gjennomføre :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er sånn det skal være vettu; Litt opp - og litt ned.

Thailand hadde jo vært fantastisk :) Elsker det landet :hjerte:

Tivoli og Køben hørtes jo veldig gøy ut, og innredning er gøy :)

Bare pass på å kun gjør ting du orker og vil gjøre, IKKE slit deg ut nå. Du har en liten en å passe på vet du :) Hehe.

Klemmer til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitte: I know:) Det er så vanskelig.. Jeg er verdensmester i bekymringer og dårlig samvittighet.

Teita: Joda, er sant at det går opp og ned:)

Idag har jeg vært dårlig heeeele dagen... Klarte ikke hjelpe snupp på badet etter at jeg selv hadde dusjet. Så det fikset mannen mens jeg lå.. Jeg krøket meg i bhagen og deretter til fysioen. Det var helt grusomt og jeg trodde jeg skulle spy flere ganger..,

Deretter var det time hos frisøren... Gudskjelov er hun datteren til venninne K så jeg kunne spise og være krank. Hun dullet og dallet med meg og mannen kom med mer mat <3 Jeg skal være modellen hennes når hun skal ta fagprøven så hun må øve litt. Heldig for meg som har fått en ny og alldeles smashing hårfarge idag:)

Dro innom jobben en liten tur etterpå. Var ingen sure miner der men sjefen har gitt beskjed om at jeg skal få sykepenger fra nav direkte. Han har forskuttert lønna mi frem til nå men fra nå av blir det navpenger:( Og bare tanken gjør meg dårlig!! Jeg hater nav:( Det er ALLTID tull med dem her i byen:(

Heldigvis kjenner jeg noen på forvaltningen gjennom jobben min så kanskje jeg kan prate med dem. Det er forsinkelser og bla bla. Det har jeg ikke nerver til nå.

Var forresten i nettbanken i sted og det var et miserabelt syn:( Kan ikke huske sist jeg var så blakk som nå:( Det er mange år siden...

Har jobbet litt med ekstrajobben ikveld men snupp tullet med leggingen, det var vondt og sitte og jeg var så kvalm at jeg bare måtte gi meg...

Har lagt meg i senga og syns synd på meg selv... Virkelig fornuftig ja...Sov et par timer dupp i ettermiddag så blir vel ikke trøtt riktig enda. Bare sulten og kvalm og sulten og kvalm...

Mannen snekrer og er snart ferdig med lilledoen i kjelleren. Det blir fint å få to toaletter igjen.

Bare litt over en uke til jeg får se knøttet igjen<3

Med alle mine symptomer frykter jeg vel egentlig ikke at noe er galt:) Så jeg er glad for symptomene selv om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Selv om det er slitsomt å være en jamrete gammel oldis på tretti år:)

Dumme tlf som poster i vei..!

Veldig glad for at dere jenter stikker innom <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...