Skytte Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #6321 Del Skrevet 7. februar 2011 Søte Iss Her går det i femhundre som vanlig:) Jobber foran pcn ca ti timer om dagen så da blir d lite surfing... Det bruker jeg telefonen til:) Og da blir det litt begrenset.. Men det er EL tid in tha house og det kjennes! Føler meg nesten øm og hoven nedi eggstokkområdet om det kan sies sånn:)) Litt murringer og nesten kriblinger på en måte.. Og boobsene begynner å svelle sakte men sikkert:) Jepp, sånn har kroppen her det:) Håper så inderlig at det kan klaffe nå... Vet ikke hvorfor jeg innbiller meg at det skal gå noe fortere nå enn sist liksom... Klarer ikke vente like lenge en gang til:((( Jeg blir jo et gammelt skrukketroll!! Tenker jo å få enda en etter det igjen liksom. Ikke sikkert det går hvis jeg skal være så treg i egga! 17 dager til Thailands herlige sol og varme Jeg trener litt også for tiden! Kjempeartig!! Har tatt av meg fire fem kilo etter jul og det er deilig det!! Ti kilo til nå så snakker vi! I allefall nesten.. Men det er hardt.. Fy faaabian jeg har lyst på mye greier til tider... Thank heaven for pepsi max sier jeg bare! Har laget til kveldsmat til mannen som akkurat er ferdig med å male taket i kinorommet. I håp om å få han i seng før hele egglageret brister, hehehe:) Blir så trett av denne prøvingen. Han legger seg så himla sent. Så jobber vi eller styrer med noe i huset til elleve halv tolv om kveldene da... Menmen, får bare holde ut og håpe at en spire vil gro denne måneden... Nesten litt skravlesjuk kjenner jeg:) Er lite sosialisering for tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #6322 Del Skrevet 1. mars 2011 Heihei:) Sist skrev jeg da altså om EL og jammen klaffet det!!!! Det er fortsatt helt uvirkelig og kjemperart å tenke på Men veldig herlig <3 Min lille snupp på 4,5 år skal bli storebror..!! Har såvidt bikket 5 uker så det er jo temmelig nylaget, hehe:) Men oi så forelsket <3 Er i Thailand og nyter livet nå. Var uggen i formen rundt ikm men det har gitt seg her. Kan hende det er pga jeg spiser mye oftere nå. Men jeg holder på å bli forstoppet og det er bare trist altså Orker ikke det midt i ferien:( Må gå på apoteket imorgen... Ellers er vonde pupper og tidvis halsbrann det jeg har av symptomer. Hadde halsbrann heeele forrige svangerskap... Det fine med å være i Thailand nå er at bading gjør underverker for puppene, hehehe:) De mykner opp og er mindre vonde en stund da. Veldig glad jeg har litt symptomer ellers hadde jeg ikke trodd det var sant:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 1. mars 2011 #6323 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg så det i IKM tråden!!!!! Så morro da Skytte!!! Tenk att snupp skal bli storebror!!!! Høres deilig ut med thailand!! Jeg gleder meg til varmere strøk til sommeren jeg og!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #6324 Del Skrevet 2. mars 2011 Da har j flyttet inn i graviddagbokverden og skal prøve å henge litt med her:) Iss Det er fortsatt uvirkelig!! Og Thailand bør dere prøve dersom dere liker varme late dager med spennende opplevelser:) Gleder meg til å få unna første legebesøk slik at j kan få en termindato:) I følge de forskjellige kalkulatorene j har prøvd har det blitt 31. okt 2. og 3. november. Må jo finne meg en terminklubb også tenkte jeg. Er jo noen år siden dist nå så det er litt skummelt kjenner jeg:) Men har veldig lyst til å snakke om graviditeten så j gleder meg til tiden går og vi kan fortelle det til flere:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #6325 Del Skrevet 3. mars 2011 Brun utflod på papiret i morges... Håper virkelig virkelig at det ikke blir mer. Kjenner at jeg er redd og vil ikke at det skal skje noe Har jo lest at mange opplever spotting og at det har gått bra likevel, men det ble dårlig humør og lite matlyst her nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 3. mars 2011 #6326 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Uff ikke noe moro dette vennen Krysser fingerne for at dette bare er noe helt uskyldig gammelt blod Endret 3. mars 2011 av Lucky? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #6327 Del Skrevet 3. mars 2011 Håper det jeg også.. Det har heldigvis ikke kommet mer og puppene er gudskjelov kjempevonde:) Går fortsatt ørten ganger på do og sjekker men humøret er bedre og vi har hatt en velfig bra ettermiddag og kveld:) Nå spiller gutta spill på mobilen til mannen og mamsen koser seg med pepsimax og brødpinner på verandaen i 28 grader:) Sender positive tanker og masse kjærlighet til livmoren og håper frøet ligner sin mor og er sta og holder seg på plass:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #6328 Del Skrevet 4. mars 2011 Holy macaroni for noen smerter... Kjennes ut som hele livmoren og det meste annet der nede skal ramle av når som helst..!! Har vært en lang natt med lite søvn og dagen startet kl seks med dundrende tordenvær:) Prøvde å få snupp til å sove mer men nei:) Så nå har vi spist frokost, mannen jobber, snupp ser film og jeg ligger som et slakt å surfer:) Skal prøve å sove litt og håper smertene gir seg bittelitt. Er vel livmoren som strekker seg antar jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 4. mars 2011 #6329 Del Skrevet 4. mars 2011 Hei Skytte Da fant jeg dagboken din. Den skal jeg følge til the bitter end. Hehe Håper ikke det kommer noe mer blod! Krysser fingrene for deg. Thailand er forresten helt fantastisk. Jeg har vært der to ganger og er blitt helt frelst. Kos deg masse, og nyt hvert sekund! Smertene i livmoren er ikke noe deilig. De kommer å går litt på meg.. Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #6330 Del Skrevet 5. mars 2011 Heihei og takk for titten:) Er andre gangen vi er her nå og vi stortrives! En ny dag har begynt å vi har akkurat spist frokost. Snupp er fornærmet for et eller annet og sitter på rommet og furter. Mannen vasker kjøkkenet og jeg ligger på senga. Hadde håpet at vi hadde kommet oss ut til nå men...! TTT! Hadde en del smerter i magen i natt også. Merkelig syns jeg. Har tenkt litt på om det kan være noe annet, uvi eller.. Ser det an. En uke til nå så er jeg på tur hjem og tror jeg har legetime 17. To dager til nå så er det ukebytte!! Så happy for hver dag som går:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 5. mars 2011 #6331 Del Skrevet 5. mars 2011 Det skjønner jeg! Sitter på jobb nå med noen smerter :/ Jeg har jo aldri vært gravid før, så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Prøver å slappe av sånn at det skal ordne seg Ønsker deg lykke til. Tenk om vi får termin på samme dato da Hehe. Kos dere i Thailand varmen. Nå begynner det endelig å gå mot vår i kalde Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #6332 Del Skrevet 5. mars 2011 Ikveld kom det brun utflod igjen... Og når jeg tørker meg er det litt rosa på papiret... Jeg er redd igjen og har egentlig bare veldig lyst til å dra hjem:( Samtidig som j gruer meg til å dra for da blir jeg uten mannen i to uker:( Huff, dette som skulle være slike herlige dager med familiekos... Prøver å ikke gråte men det er varmt, jeg er sliten og trøtt og redd...(( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #6333 Del Skrevet 6. mars 2011 Imorges ble blødningen verre...Blør som vanlig mens nå Er utrolig lei meg for alt akkurat nå... Må vel ringe sykehuset her i ettermiddag og høre hva dem sier. Må vel bli undersøkt... Har litt lyst til å ringe legevakten hjemme men får vel neppe snakket med andre enn sekretæren som tar tlf... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre:( Mannen har tatt med snupp til bassenget så de i alle fall får koset seg litt. Jeg ligger bare i sengen...Har spist litt og grått masse. Nå er jeg bare tom...og veldig trøtt så j skal prøve å sove litt. Har tatt smertestillende så jeg har ikke så vondt nå..annet enn i hjertet mitt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. mars 2011 #6334 Del Skrevet 6. mars 2011 :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. mars 2011 #6335 Del Skrevet 6. mars 2011 Uff Er så trist på dine vegne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 6. mars 2011 #6336 Del Skrevet 6. mars 2011 Nei vennen, hva er det jeg lese Uff...føler virkelig med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #6337 Del Skrevet 6. mars 2011 Takk til dere alle tre <3 Er midt på natten her nå og det kjennes ut som jeg skal bli litt sprø... Må bare skrive av meg en dunge vondter og prøve å ikke miste grepet.. Jeg tok meg sammen i formiddag og kom meg ned til bassenget en liten tur og spiste is ilag med guttene mine <3 Snupp ble glad og har vært veldig god. Har forklart han at jeg er syk i magen. Sov godt et par timer etterpå og formen var ganske grei. Sendte melding til de tre som har visst at jeg var gravid og har fått god støtte fra dem <3 Så motet jeg meg opp og ringte legevakta hjemme. Gudskjelov traff jeg på ei veldig trivelig sekretærdame som skulle få legen til å ringe meg. Timene gikk og jeg hørte ikke noe. Fikk diska og ordna meg slik at vi kom oss ut og fikk spist middag. Skalv og var i rimelig dårlig form så vi kom oss fort hjem igjen. Har fått tak i nattbind slik at jeg skal slippe å bruke tamponger for det er visst ikke helt å anbefale. Da vi kom hjem ringte jeg legevakta hjemme på nytt og der hadde det selvsagt vært vaktbytte og Cruela DeVille hadde stemplet inn... Det første hun spurte etter var hvor jeg ringte fra? I en skikkelig ekkel nysgjerrig tone, flere ganger før jeg en gang rakk å svare henne. Sa jeg ringte fra Thailand. Jaha? Så lurte hun på hva det gjaldt. Fortalte forsiktig at jeg hadde ringt før og at legen ikke hadde ringt meg opp og at jeg trodde jeg hadde mistet. "javel, og hva tror du legen her kan hjelpe deg med da?" Fikk jeg til svar... Sa at jeg kunne tenke meg til å snakke litt med han fordi jeg aldri har opplevd dette før og hadde noen spørsmål til hva jeg skal gk gjøre osv. Da lurte hun på om jeg ikke heller kunne finne tak i noen her nede som kunne hjelpe meg. Det hørtes egentlig ut som om hun trodde jeg var riv ruskende gal som virkelig innbildte meg at jeg kunne ta meg den friheten å ringe legevakten i hjembyen min.. Sa at jeg hadde tenkt å gjøre det men gjerne ville snakke litt med en norsk lege først. Da lo hun og sa at legen der var nå heller ikke norsk! For etterpå å antakeligvis tenke over hva hun sa og så sa hun "men han snakker nå norsk.." Så ble hun kort og sa at hun skulle nevne det for han. Jeg spurte om hun kunne høre om han kunne ringe meg sånn litt innen rimelighetens tid siden det var kveld her og jeg kunne tenke meg å sove fordi jeg var veldig sliten. Husker ikke om jeg fikk noe svar på dette. Jeg har sjelden vært så forbannet etter er telefonsamtale før... Jeg begriper ikke at det går an å være så jævla frekk... Takk Gud for at det er mandag om noen timer for jeg skal sååå ringe kommunelegen og høre om han vil ha klagen min skriftlig eller om det holder med en telefonsamtale. Legen hørte jeg aldri noe fra...aner ikke om han noen gang fikk beskjed om å ringe meg.. Det tar meg få kalorier å ringe hvemsomhelst, men tlf til legevakta om dette var forferdelig tung å ta. Å da bli møtt av et slikt troll... Håper hun sover godt i natt og er fornøyd med seg selv... Har vært så sliten etter turen ut og smertene i magen vil ikke gi seg. Har prøvd både med paracet og ibux men nei... Det blør masse og kommer en del klumper men hvordan vet man om alt kommer?! Skal dra på sykehuset her når mannen er ferdig på jobb imorgen. Må bare gjøre det siden skattepengene mine ikke er gode nok når jeg er på ferie... Har nesten ikke fått snakket med mannen i dag... Han kom sent og la seg og var trøtt... Sier han er lei seg og ikke ville at dette skulle skje. Jeg skulle ønske han kunne si så mye mer... At vi skal klare det igjen... At alt skal gå bra på sykehuset... At det skal gå bra mens jeg må være hjemme alene fordi vi skal ringes å være på nett... At han elsker meg og alt mulig sånt kliss som jeg vet men så sårt trenger å høre... Jeg vet han er trøtt og vet han elsker meg og alt, men jeg savnet bare å høre det... Vil høre at det skal gå bra... For jeg har selvsagt grått mine liter ikveld da jeg la meg... Det ble så mye... Ikke bare dette, det som slo meg nesten hardest er at jeg har så lyst til å snakke med mamma... Jeg skulle så ønske at jeg kunne ringe henne og fortelle henne at jeg har det vondt... Men jeg klarer det ikke. Jeg klarer aldri fortelle mamma hvordan jeg har det. Jeg forteller henne egentlig veldig lite enda vi snakker sammen ganske ofte. Hvis jeg tenker meg om så har jeg egentlig aldri klart å fortelle henne så veldig mye. Og det gjør så inderlig vondt... Jeg lurer så fælt på hvorfor jeg har det sånn? Jeg kommer fra en helt super, jordnær familie og kan ikke huske å noen gang ha opplevd noe som helst vondt i min oppvekst. Jeg forguder foreldrene og søsknene mine, men jeg klarer ikke snakke med dem. Sånn, virkelig snakke med dem. Og av en eller annen grunn så forteller ikke de meg noe heller. Mamma og lillesøster og lillebror har et veldig nært forhold og de forteller mamma alt. Og mamma har grått i tlf til lillesøster når hun har hatt det tungt. Men jeg hører aldri at noe er galt. Tror de at jeg ikke takler noen ting? Kanskje jeg ikke gjør det? Kanskje det er derfor jeg aldri klarer å si noe til dem? Jeg vet seriøst ikke... Jeg vet at det plager meg mer og mer og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Så da fikk jeg enda en ting å være trist for. Poeng til meg.. Måtte bare skrive det ut. Jeg klarer jo ikke si ordene så da får jeg skrive dem... Til å være en humørfylt skravlebøtte er jeg skrekkelig dårlig til å prate gitt..! Har fortsatt lyst til å ringe mamma... Tretti år og klarer ikke løfte opp tlf som ligger her ved siden av meg og ringe til den snille mammaen min... Hva er feil med meg? Jeg tror kanskje ikke jeg får fred i kroppen før jeg har gjort det... Det kommer til å bli en lang natt... Og en lang dag i morgen mens det er natt hjemme... Kan jeg ikke bare greie å gjøre det... Jeg er redd for at jeg skal begynne å storgrine før hun får sagt hallo... Men jeg vet at hun mistet en gang... Men vi har aldri snakket om det så jeg aner ikke hvor langt hun var på vei eller noe.... Helvete så skuffet jeg blir av meg selv Skal prøve å se om jeg kanskje klarer å ringe til søstersen... I alle fall sende en melding... Hjertesukk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. mars 2011 #6338 Del Skrevet 6. mars 2011 Du må til gynekolog for å sjekke om alt har kommet ut, og har det ikke det må du ta utskrapning. Vanligvis kommer alt, men det vet du ikke før du får sjekket deg. Føler så med deg Dette må være helt forjævlig! Men det kommer til å ordne seg, og hvis du vil så er det nok ikke lenge til neste spire sitter Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 7. mars 2011 #6339 Del Skrevet 7. mars 2011 Kjære kjære Skytte! Det er en stund siden jeg har vært innom dagboken din, men så i prøverforumet at du hadde blitt gravid. Og skulle innom og gratulere deg, også får jeg lese dette Ble veldig, veldig lei meg på dine vegne. Dette skulle ikke skje. Føler virkelig med deg. Det er jo helt vanlig å få en reaksjon på det å miste. Selv om du ikke rakk å gå gravid mange uker, så har du begynt å glede deg, planlegge, drømme, du skulle få et lite gull med mannen du elsker. Selvfølgelig gjør det vondt å vite at det ikke kommer til å skje med det første. Vi er jo forskjellige og takler ting forskjellig. Noen stenger seg inne og ønsker ikke å snakke om det, mens andre som du har behov for å snakke om det med sine nærmeste. Forstår deg veldig godt, for jeg hadde ønsket det samme Kjære Skytte, bruk tiden du trenger for å komme over dette. Hun legevakt dama var skikkelig ond, men så er jo det helsevesen på sitt beste, har hatt noen sånne fine opplevelser selv. Som regel så klarer jo kroppen å ordne opp i ting selv. Du var jo ikke så langt på vei, så mest sannsynlig så kommer alt ut av seg selv, men det er viktig å sjekke for sikkerhets skyld. Vet ikke når du kommer hjem men hvis det ikke er så mange dager til, så hadde jeg satset på å komme meg til lege her hjemme. Bruk godt med smertestillende, slapp av så mye du orker, sov, og prøv å tenke fremover og positivt. Mest sannsynlig så var ikke alt som det skulle med den lille spiser, så kroppen ordnet opp i dette selv. Neste gang er det deres tur, om par mnd så kommer du til å sitte med en ny spire i magen og da kommer disse vonde følelser til å forsvinne etterhvert. Når det gjelder mannen så snakk med ham, si hva du føler. Jeg har en super super mann, men han er likedan som din når det kommer til det å snakke om og vise at han virkelig bryr seg. Ikke at han ikke gjør det, men han klarer ikke å vise det før jeg "minner" ham om det. Og sånn er sikkert din og, og de fleste andre. Du er ikke verker rar eller annerledes for at du ikke klarer å snakke med mammaen din. Men kanskje du aldri har vist henne at du har det behovet for nærhet, noen ganger så kan vi mennesker sende ut ufrivillige signaler. Hvis du ringer til henne så blir hun sikkert veldig veldig glad for å høre fra deg, og å kunne støtte deg i en tung tid. Det er jo sånn vi mødre er, vi gjør jo alt for barna våre, og hjleper dem når vi kan. Send meg gjrene pm hvis du har behov å "snakke" med noen og lette hjertet ditt. Alt ordner seg til slutt, det er ihvertfall min erfaring God bedring kjære Skytte, en stor stor klem fra din gammel "kjenning" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #6340 Del Skrevet 7. mars 2011 Hei hei! Tuuusen takk for lang og god hilsen IdaC <3 Den setter jeg stor pris på skal du vite <3 Godt at sånne som du og de andre jentene her finnes! Det hjalp utrolig mye å få skrevet ut alt j hadde i hodet inatt. Føler meg litt teit og jamrete nå, men sånn var d nå Mannen er nok slik som du sier. Og han sier det selv, han må ha ting litt i klar tekst:) Men you know;) Idag har han vært fantastisk og god og har hatt humøret på topp hele dagen. Han er fantastisk med snupp <3 Jeg sov ikke mye i natt men var likevel ikke trøtt imorges. Likevel hadde jeg ikke lyst til å stå opp så det ble litt sen morgen på meg. Flinke gutta mine hadde jobbet og lekt ig spist frokost då da j sto opp spiste vi lunsj! Var ved bassenget med snupp ftem til vi dro på sykehuset. Var helt i min egen verden og hørte ikke etter på noe noen av dem sa... Drosjeturen tok en evighet i kokvarmen og fysj j følte meg heslig!! Men cash is king og gud for et fantastisk helsevesen de har her nede for oss "rikinger"! De hadde en egen kvinneklinikk og der var det tolv!! Tolv sykepleiere som ordnet med alt fra innskriving, blodtrykk, veiing ig dem fulgte meg på do, fikk egne sykehusklær, samtale med gyn, undersøkelse, samtale med ul gyn, samtale med lege! Alt gjort på tiden j vanlugvis pleier å bruke på venterommet hos legen hjemme! Ble møtt i døra da vi kom og fulgt inn i drosja da vi dro! D hele var så fascinerende at j felte ikke en tåre engang! Alt hadde kommet ut og nå er j omtr ferdig å blø! Føler meg utrolig lettet, helt ubeskrivelig! Må bare prøve å ikke la de vonde tankene få komme til for ofte så går nok dette bra. Antar at det var kroppen som ordna opp så d som egentlug er mest sørgelig er at alt klaffet så himla bra med alt nå. Mtp at vi vil gifte oss neste år og sånt forskjellig... Men som mannen sa i sta; jaja, da får vi heller bare bli gamle før vi blir gift:) Skal legge meg tidlig ikveld og være en uthvilt go mamma for gullungen min imorgen. Dagene har rast avgårde og snart skal vi hjem til den ufyselige vinteren:( Ringte sykehuset hjemme men de turte ikke sette opp time hos gyn uten at j hadde snakket med han først!! Norge altså!! Vi burde vært halvparten så gode på helsevesen som på ski, da hadde vi stått oss godt!! Har tenkt på dette med mamma og skal prøve å klare å snakke med henne når j kommer hjem. J vil greie det.. Takk for at dere finnes jenter <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå