Skytte Skrevet 31. august 2011 Forfatter #6841 Del Skrevet 31. august 2011 Småkjekset: Ja <3 Delph: Tok jammen feil jeg også Men nå får jeg jo en type baby jeg "kan" Pitte: Takk:) Ja nå kan jeg begynne å spare til fotball lag:) Teita: Takk:) Snupp ble veldig fornøyd og mannen også Mannen var veldig søt da, ikveld fortalte han om en liten liste med jentenavn som han hadde skrevet:) For han trodde jo på meg og feelingen min:) Så nå fikk han bare begynne på nytt igjen, hehe:) Det er hans første ja:) Teri: Takk:) Ja her går det unna! Er nå ukene begynner å røre på seg føler jeg. Jo, det blir nok en del handling..! Selv om jeg har det meste av klærne etter snupp så var jo han sommerbaby. Og kortermet body i januar høres bare kaldt ut:) Antar vi kommer til å få en masse til jul også men jeg vil jo handle litt... Er jo så koselig<3 Skal gjøre et par innkjøp imorgen tror jeg:) Det geniale nå er at vi sparer tusenvis av kroner i sko og utetøy i årene som kommer for jeg har tatt vare på alt slikt etter snupp:) Tar ny runde imorgen en gang for nå er komaet veldig nært...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 1. september 2011 #6842 Del Skrevet 1. september 2011 Gratulerer så mye med en liten prins i magen Synes det var ganske ufølsomt av sjefen din å komme med et sånt forslag/bemerkning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 1. september 2011 #6843 Del Skrevet 1. september 2011 Så herlig med en liten guttebaby i magen Skjønner godt at snupp var fornøyd med det ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 3. september 2011 Forfatter #6844 Del Skrevet 3. september 2011 Tutta: Takk Jepp, el jefe er bare sånn.. En veldig grei fyr som bare ikke er helt sjef:) Lucky: Ja, det blir kos med enda en liten røver<3 Gleder oss masse alle tre! Her går det unna om dagen så rekker lite innom, men det blir runde etter hvert:) Igår syklet vi i bhagen og jeg tok en ekstra runde før jeg syklet hjem. Hadde sett for meg mye ekstra energi men neida! Sov i to timer etterpå..! Dagen gikk med til soving, koselig besøk av venninne N, leking med snupp og middagslaging til storfamilien! Storfamilien er oss inkl nabosvogers:) Da snupp la seg var det fotball på mannen og jeg dro til E og testet sofaen:) Idag har jeg og snupp lånt minste tantebarnet på 2,5 år og vært på trilletur i byen og bakt nesten femti pizzasnurrer etterpå!!! Så nå er tanta sliten gitt..! Ute graves det og inne leker barna veldig veldig bra for øyeblikket så lykken er ganske fullstendig:) Må le litt av de to største som sitter og synger på "Møkkamannen" og faktisk kan nesten hele teksten:) Er litt oppgitt over et par ting for tiden... Ser ut som jeg begynner å få litt vann i kroppen:( Men er ikke det tidlig? Eller kan man få det nesten når som helst? I tillegg tror jeg det er i ferd med å komme noen nye strekkmerker på magen... Men men, det er nå prisen for lykken i livet <3 Må bare jamre litt læll:) Hvis jeg orker er planen å kokkelere middag til storfamilien ikveld også. Heldigvis er kl bare fire! ZzzzzZzzzZzzzZzzz.... Ble lite soving inatt. Hadde en flue på rommet, måtte på do tre ganger, snupp var våken to ganger og en gang våknet jeg av at knøttet gjorde et hallingkast..! Så da snupp sto opp halv sju kjentes det ut som en trailer hadde harvet over meg inatt! Så nå skal jeg lure meg nedpå senga litt sålenge barna leker i fred og fordragelighet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 3. september 2011 #6845 Del Skrevet 3. september 2011 Flink kokke du er Skytte Husker jeg var trøtt konstant i begynnelsen av mitt svangerskap. Kunne sove i nesten et helt døgn i strekk om jeg ville. Nå er det verre. Sover kun 5 timer ca. hver natt, og er helt ødelagt. Så nyt det nå! Man kan helt sikkert få vann i kroppen så tidlig også. Var vel ikke så mye lenger enn deg når jeg fikk det, og jeg har nå en ødem på 2. Kjedelig med strekkmerker, men ja.. De kommer som regel de, og er ikke noe pene, men som du sier; Det er prisen å betale. Ha en fin lørdagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 3. september 2011 #6846 Del Skrevet 3. september 2011 Så flink du er! Vann i kroppen og lite søvn er absolutt ikke noe moro. Er dessverre en av de mange tingene vi må gå igjennom for å få disse nydelige barna våre. Selv om jeg vet at det er verdt det, er det ikke alltid like lett å tenke positivt. Håper du får litt mer søvn i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 3. september 2011 #6847 Del Skrevet 3. september 2011 Vet ikke om jeg har vært inne her før jeg? Gratulerer med i magen i allefall Håper du har en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 3. september 2011 Forfatter #6848 Del Skrevet 3. september 2011 Teita: Takk:) For å skryte litt mer så ordner jeg nå indrefilet av okse med hjemmelagd potetmos, grønsaker og løk og soppstuing til lørdagskjærestekos:) Jeg runder jo 21 uker nå og er fortsatt like trøtt som i starten..! Pitte: Takk:) Håper alltid på mer søvn jeg, hehe:) Lily: Har ikke sett deg men velkommen skal du være:) Har du også dagbok? Prøver å være flink å få besøkt tilbake:) Jeg er sliiiiten!!! Akkurat da jeg hadde lagt meg i ettermiddag kom andre søstra til mannen på besøk.. Og så kom svigers.. Og hus og hage var fulle av folk og barn og gravemaskiner og biler og you name it! Barna fikk lørdagskos, barnetv, havregrøt og pang så var det kveld og hjem med dem som ikke bor her:) Har hatt koselig kveldsstund med snupp og nå er straks maten for meg og mannen klar:) Etterpå satser jeg på at mannen går til naboen så jeg bare kan slumre i senga Over og ut for idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 3. september 2011 #6849 Del Skrevet 3. september 2011 Typisk når man trenger å slappe av så er plutselig huset fult Så flink du er til å kokkelere da Jeg har og kokkelert i dag, men må virkelig innrømme det ikke er helt indrefilet og greier. Hørtes veldig godt ut! Soppstuing er utrolig godt! Her ble det Ziti med focaccia og salat. Håper denne trøttheten din kommer seg. Slitsomt å ha det sånn hele tiden. Jeg føler jeg har det sånn i perioder nå, ikke som i begynnelsen da det var hele tiden sammen med kvalmen. Kos deg med mannen og middag, håper du får slumre litt etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 4. september 2011 #6850 Del Skrevet 4. september 2011 Flinke søte tanten! og så mye god mat du lager Kjedelig med ødemer så tidlig Jeg vil ikke si noe veldig bastant, men jeg tror det forekommer desverre... Håper det tross mye besøk har vært en fin helg og at den får en behagelig avslutning i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 4. september 2011 #6851 Del Skrevet 4. september 2011 Har hatt noen venninner som og fikk ødemer svært tidlig i svangerskapet så det er sikkert som du sier TuttaV, at det oppstår tidlig hos enkelte desverre Er det mest i beina Skytte? Bruk støttestrømper Er mange som har veldig god hjelp av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 4. september 2011 Forfatter #6852 Del Skrevet 4. september 2011 Skogstrollet: Skal love at det er lenge mellom hvert herremåltid ja:) Går mest i norsk husmannskost! Men hva er ziti? Det hørtes spennende ut!! Foccacia er yammi men jeg får det aldri så godt som jeg vil.. Kanskje du har en lur oppskrift? Tutta: Jeg er litt matkjærring av og til:) Og det er nok ødemer på tur her ja:( Trollet: Mhm, har tenkt på strømper og spørs nok bare om jeg ikke må ha det etterhvert:( Kollapset i sengen etter middag med vondter over alt:( Ble nok gjort for mye igår.. Var livredd ryggen skulle ryke igjen. Men etter noen timer snurring kom søvnen heldigvis. Men imorges var det fryktelig vondt i hender, legger og føtter:( Mannen masserte hendene mine og har lovt meg fotmassasje ikveld<3 Ble bedre da jeg kom meg opp og fikk rørt litt på kroppen. Men fy jeg syns synd i dem med voldsomme ødemer:( It hurts... Åh, vi sto opp til ferdigdekket frokostbord idag:) Store gullklumpen hadde ordnet alt klart og ventet bare på hjelp til å skjære brød! Fliiink <3 Etter frokost bakte vi boller og ellers har snupp og nabobarna lekt ute! Nå må mannen jobbe resten av dagen, jeg er klok av skade og ligger på sofaen mens snupp sysler med sitt rundt omkring:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 4. september 2011 #6853 Del Skrevet 4. september 2011 Så søtt gjort av snupp Bra du tar det rolig, kjipt hvis ryggen begynner å streike igjen Blir godt med fotmassasje! Hadde ikke hatt noe imot det selv Skal ta grønnsåpefotbad i kveld. Har hørt at det hjelper mot vann i beina. Håper du får en fin og avslappende søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 4. september 2011 #6854 Del Skrevet 4. september 2011 Nam! Okse indrefilet! Og massasje! Love it! Søndagsklemmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 4. september 2011 #6855 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Sikkert verst å teste strømper. Håper det kommer seg raskt. Legg beina høyt når du kan og sitter i ro. Pute under beina i sofaen f.eks når man ser på tv. Også hjelper det med aktivitet så sirkulasjonen øker Har du vært plager med noe kramper? Det har jeg fått de siste dagene! Jeg brukte denne oppskriften på focaccia i går: Oppskift focaccia Ville brukt enda mer olje oppå før steking enn det denne oppskriften anbefaler, men det ble jo absolutt etandes Fant en til her jeg tror er bedre: Oppskift 2 Ziti er en italiensk pastarett. Fikk ideen da jeg hadde en periode jeg var alldeles avhengig av serien Sopranos. Hyppig brukt rett i mafia-miljøet tydeligvis Og her hjemme da :gjeiper: Veldig godt er det i hvertfall Serverer det med salat og focaccia. Her er oppskriften jeg bruker: (ca 4 personer) Dette trenger du: 500 g pasta 1 glass pastasaus (bruker oftest al forno. Den synes jeg er best til Ziti. Har prøvd noen forskjellige) 400 g kjøttboller (Jeg lager disse ofte selv og serverer de ved siden av. Liker ikke å ha de i retten) 1 beger cottage cheese (evt ricotta) 175 g mozarella 1/2 ts salt 50 g reven ost til topping Slik gjør du: 1. Kok opp pastaen, hell av vannet og ha det over i en stor bolle. 2. Rør inn saus og all osten (utenom toppingen) Ha blandingen i en ildfast form. Dryss over reven ost, dekk til med aluminiumsfolie og sett ovnene på 175 grader i 30 min. Ta av folien og stek videre til osten er gyllen. 4. La hvile litt og server med tilbehør. Legger med oppskriften jeg fulgte sånn halvveis til kjøttboller i går. Jeg varierer ofte det og putter oppi det jeg finner i mine skap som jeg synes passer :gjeiper: (droppet kavring og brukte annet krydder enn persille da jeg ikke hadde det): Kjøttboller Nå er det vist kvelden kjenner jeg! God natt Skytte Endret 4. september 2011 av Skogstrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 4. september 2011 Forfatter #6856 Del Skrevet 4. september 2011 Ååååå!!! Yammmi!!! For jeg var bare litt sulten fra før, hehe:) Tusen takk, den skal jeg prøve en dag jeg får ånden over meg! Men ser absolutt ut som Skyttemat ja:) Jeg har stadig kramper i bena:( Men også når jeg ikke er gravid, er bare oftere nå. Har ligget en del på sofaen idag samt sittet i stolen min med fotbrettet opp. Leggene kjennes stive ut og føttene er harde og ekle og varme.. Har også hatt litt vondt i blæreområdet igjen ikveld.. Satser på at uken går fort! Mandag har jeg time for voksing og skal jobbe. Tirsdag litt jobb. Onsdag litt jobb og møte med nav... Torsdag time hos jm. Fredag har jeg legetime i forbindelse med sykemeldingen og på kvelden kommer eeeeeendelig bestisen min <3 Er et år siden sist vi møttes, men nå skal de gudskjelov bo noe nærmere enn på mange år!!! Himmel som jeg gleder meg:) Skal prøve å få til så mange helger som mulig med besøk nå før jul. I allefall to satser jeg på! Hatt en helt fantastisk helg og er så stolt av snupp som har vært så utrolig flink<3 Ikveld har han gjort lekser i en aktivitetsbok og øvet på bokstaver. Han kan de store bokstavene stort sett, så nå øver han seg på småbokstavene. Onsdag har de første førskolesamling og det er veldig stas! For oss begge to:) Håper bare så inderlig han blir å like seg på skolen og slipper å plages og sånt. Blir et spennende år fremover på alle måter! Jeg er veldig glad for at jeg er hjemmeværende når han begynner på skolen. Da slipper vi sfo og jeg har forhåpentligvis litt tid og overskudd til å øve inn gode lekserutiner og slike ting:) Jeg har alltid likt meg på skolen så jeg håper så inderlig at han også blir å gjøre det. Okei, nok nattprat! Klokken har passert tolv og vi kan hoppe for 21 uker!!!! Måtte de neste nitten ukene gå både sakte og fort:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 5. september 2011 #6857 Del Skrevet 5. september 2011 Så herlig lille snupp er Tenk å våkne til ferdig frokost, noe så herlig Stas å begynne i førskoegruppen ja, har noen klare 5 åringer på jobben også Heldig for snupp at du skal gå hjemme da, lurt å få inn gode rutiner med en gang 21 uker Heldige deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 5. september 2011 #6858 Del Skrevet 5. september 2011 21 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 5. september 2011 #6859 Del Skrevet 5. september 2011 21 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 5. september 2011 #6860 Del Skrevet 5. september 2011 Deilig med massasje når man får vondter... Og jeg syns det høres ut som S vil få en veldig fin start på skolehverdagen. Er nok deilig for han å ha mamma ekstra hjemme i en sånn tid hvor det er mye annet nytt og spennende som han sikkert vil dele! for 21 uker i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå