helenaa Skrevet 18. mai 2005 #1 Skrevet 18. mai 2005 Jeg skal lage muffins til torsdag og lørdag. Jeg vil gjerne lage en stor porsjon, men er redd de blir tørre til lørdag hvis jeg lager alt på torsdag. Tåler deigen å stå i kjøleskapet i to dager? Så kan jeg steke litt på torsdag og litt på lørdag. Noen som vet? (Evt. er det noen som har en super oppskrift som ikke gir tørre muffins?)
Gjest 1111 Skrevet 18. mai 2005 #2 Skrevet 18. mai 2005 Det beste ville vært om du lagde muffins til torsdag og muffins til lørdag i hver sin omgang og helst så nærme dagen du skal bruke dem på som mulig, men det er jo mange andre måter å gjøre det på. Du kan for eksempel fryse dem ned og varme dem opp i ovnen igjen rett før servering. Eller du kan lage slike store, amerikanske muffins som inneholder endel fett, de vil holde seg lenger.
Gjest LoisLane Skrevet 18. mai 2005 #3 Skrevet 18. mai 2005 Tror jeg hadde tatt sjansen på å la det stå tildekket med plastfolie e.l. i kjøleskapet. men jeg lover ikke noe! Det heter forresten muffinsrøre.
Gjest Gjesta Skrevet 18. mai 2005 #4 Skrevet 18. mai 2005 Så lenge det du har i røra ikke går ut på dato, kan den fint stå fra torsdag til lørdag, tildekket med plast i kjøleskapet.
helenaa Skrevet 19. mai 2005 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2005 Takk for svar. Jeg prøver på kjøleskapsvarianten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå