Gå til innhold

Invitere tidligere mislykket tinderdate i bryllupet mitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så hadde det seg sånn at før jeg møtte min kommende mann så var jeg og venninna mi på tinder samtidig.

Jeg hadde snakket med en fyr av og på ganske lenge, kanskje over et halvt år. Vi møttes, drakk, rota litt i halvfylla og kvelden endte med at begge bare nei dette gidder vi ikke og han dro hjem midt på natta ETTER vi hadde lagt oss. Etter det så var ingen spesielt begeistra, jeg klarte ikke den brautende og upassende oppførselen hans og vi endte med å slette hverandre i dårlig stemning. 

Så matcha jo venninna mi med han og ble sammen med han her da.. De bor sammen, og det er derfor naturlig å be henne i bryllupet med følge, selv om både jeg og han har unngått å hilse (han har bare sluppet henne av og kjørt videre når jeg har vært der).Jeg har lite lyst til å ha en tidligere, katastrofalt dårlig tindermatch i bryllupet mitt, og det tror jeg ikke min kommende mann vil heller. Han vet at vi har rota osv. Likevel så ser jeg jo at det virker smålig når det er 3,5 år siden når bryllupet står.

Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 0a081...846

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inviterer selvfølgelig samboeren til venninnen din. 

• Liker 30
Skrevet
2 minutter siden, Joppeline skrev:

Inviterer selvfølgelig samboeren til venninnen din. 

Du liker tanken på litt drama og ubehag i bryllup? :) 

Anonymkode: b51a0...bb5

Skrevet

Selvsagt må du invitere samboeren til venninnen din.  Hvorfor skal det bli drama?  Man er vel voksne nok til å legge bak seg det som skjedde. 

Har opplevd at en venninne av meg ble samboer med en jeg datet en periode tidligere.  Kan jo fort skje i dagens digitale verden, men jeg har ingen problemer det. Og kan fint omgås de.  Vi fungerte ikke sammen, men det gjør de.  Og jeg har funnet han som er riktig for meg.

• Liker 22
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke snakk om voksne folk? Ingen grunn til verken drama eller ubehag. Sånn er livet, faktisk. 

• Liker 18
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror risikoen for drama og ubehag i ettertid er mye større hvis han ikke blir invitert, enn hvis han faktisk blir invitert den ene dagen. Alle har vel en eller annen nærstående som er sammen med en vi ikke liker fullt så godt.

Det enkleste er å bite det i seg den ene dagen, det er så mye annet som skjer at man har andre ting å fokusere på enn den ene personen man ikke er så begeistret for.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal bli drama?! Dere passet tydeligvis ikke som knullekompiser eller kjærester. Men kanskje dere passer som venner? 

Jeg ville invitert venninne med følge. Så ville jeg ringt han, og snakket med han. Lagt den teite kvelden bak dere, le av det, og begynn på nytt! Finn på noe dere alle sammen. Han syns sikkert dette er ok liv han og, og det må jo og være leit for venninnen din at dere ikke engang kan si hei til hverandre.. Det hadde ikke jeg orket i ett vennskap. 

Anonymkode: 64733...409

• Liker 6
Skrevet

Ok liv = pinlig. Teit telefon. 

Anonymkode: 64733...409

Skrevet

Selvfølgelig invitert han.  Noe annet hadde jeg sett på som sært. Og så lenge du fortsatt er venninne med det som når er dama hans tror sikkert de at alt er greit. 

For å si det enkelt,  om du ønsker å være venn med venninnen din inviterer du ham. 

Anonymkode: 5bf51...b3a

• Liker 5
Skrevet

Er du nødt til å invitere den venninnen da? Må man på død og liv ha absolutt alle venner i bryllup? Eller skal dere ha et stort bryllup med alt som kan krype og gå? 

Anonymkode: e5367...a33

• Liker 2
Skrevet

Tipper det bare er å invitere begge, og så løser det seg ved at venninna di kommer alene fordi han ikke har lyst til å være der.

(Siden han alltid bare slipper av henne og reiser.)

Anonymkode: d7400...e1c

• Liker 4
Skrevet

Så klart må du be samboeren til venninna di!

Dere er voksne mennesker, det er 3,5 år siden og det var ikke engang alvorlig mellom dere.

Om han ikke klarer å oppføre seg voksent, og ikke vil komme, så er han iallefall invitert og du har fremstått ordentlig 😉

• Liker 1
Skrevet

Inviter og ignorer 😉

Fokuser på de andre bryllupsgjestene, det er ikke uvanlig i bryllup at man ikke får tid til å snakke med absolutt alle gjester vet du.

Skrevet

Dere hadde en mislykket date for 3,5 år siden, du skal gifte deg med en annen og han har en ny samboer (som tilfeldigvis er venninna di) - hvorfor er i det hele tatt dette noe du (dere) fortsatt er opphengt i? Hva var det egentlig som skjedde? I den store sammenhengen - både hva dating, tidsforløp og livet generelt angår - burde dette være en detalj fra fortiden som forlengst var et tilbakelagt og glemt minne. 

• Liker 10
Gjest Lama_Drama
Skrevet
4 minutter siden, Daria skrev:

Dere hadde en mislykket date for 3,5 år siden, du skal gifte deg med en annen og han har en ny samboer (som tilfeldigvis er venninna di) - hvorfor er i det hele tatt dette noe du (dere) fortsatt er opphengt i? Hva var det egentlig som skjedde? I den store sammenhengen - både hva dating, tidsforløp og livet generelt angår - burde dette være en detalj fra fortiden som forlengst var et tilbakelagt og glemt minne. 

Dette. Fascinerende at dere i det hele tatt bruker energi på dette.

Gjest Blondie65
Skrevet

TS: Bli voksen!

Ta tyren ved hornene, ring mannen og få vekk alt det kleine med en gang. Da kan dere begge puste med full lungekapasitet og du kan være en høflig vert og invitere din venninnes samboer. At du ikke har gjort dette allerede sier mye om deg. Det skulle du gjort den første gangen det ble åpenbart at dette var vanskelig for dere.

Skrevet

Det er ditt bryllup. Du kan invitere hvem du vil og du er ikke forpliktet til å invitere noen du ikke vil ha der. Venninnen din vet vel historien her så ha en åpen dialog med henne om dette. Men jeg anser det som helt i din rett å være selektiv på gjestelista.

Personlig ville jeg valgt å ikke invitere ham. Men om det at venninna di ikke kan ta med sin samboer skaper mer drama, såre følelser og stress enn det er verdt ville jeg kanskje svelget den kamelen, latt ham komme og hatt en stilltiende enighet med ham om å ignorere hverandre. Du må kjenne på magefølelsen her og se hvilken løsning du til syvende og sist føler deg mest komfortabel/minst ukomfortabel med. 

Skrevet

Ehm.. Dette var egentlig litt vanskelig! Men man vet jo ALDRI når og hvordan kjærligheten inntreffer... Jeg endte selv opp med faren til en fbuddy/såogsikjæresten min for en del år tilbake... Jeg visste jo ikke at det var faren før det var for "sent". 

Skrevet
Akkurat nå, Footsteps skrev:

Ehm.. Dette var egentlig litt vanskelig! Men man vet jo ALDRI når og hvordan kjærligheten inntreffer... Jeg endte selv opp med faren til en fbuddy/såogsikjæresten min for en del år tilbake... Jeg visste jo ikke at det var faren før det var for "sent". 

Så uansett det jeg skulle fram til: Gjør det som føles rett for DEG og DIN MANN! Det er deres dag, ikke andres... Så ikke be noen som vil lage kvalme og stjele oppmerksomheten bort fra dere... Dette skjer kun 1 dag, deres bryllup, deres dag❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...