Gå til innhold

Baby 8 - 9 mnd: Hva har du på brødskiva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har du på brødskiva til en baby på 8 - 9 mnd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Datter på 10 mnd
Skrevet

Jeg bruker leverpostei eller geitost. Med Vita eller Olivero under geitosten. Eller bare Vita eller Olivero.

Gjest porselen
Skrevet

Mine barn elsket leverpostei eller makrell i tomat, de så ikke videre lekre ut etter en skive med makrell men du verden så fornøyde de var. Store glis med masse rødt omkring, helt opp til nesen og noen ganger på ører og i pannen.

Skrevet

har ei på 8 mnd og skal snart begynne for fullt med skive, håper jeg... Vil da prøve å ha varierte pålegg som leverpostei, brunost, makrell i tomat, ost, div smøreoster, prim o.l.

Gjest skindeep
Skrevet

min lille liker IKKE leverpostei. Men er veldig glad i prim. Har også bringebærsyltetøy på og hapå (veldig søte pålegg da men) .

Liker også brunost på!

Skrevet

Vi bruker:

leverpostei

geitost

gulost

prim

kaviar

makrell i tomat

yoghurt

smør

havbris fiskepålegg

Skrevet

Jeg brukte det meste av pålegg som kunne smøres på, dog ikke søte pålegg som syltetøy, hapå, nugatti o.l.

Sønnen min plukket av alt som gikk an å plukke av. Ost o.l. Makrell i tomat var en kjempehit! Han elsket det, men etterhvert forstod jeg at han reagerte på det. Ble alltid kjempesår i stumpen etter å ha spist det, så det sluttet vi med. Til hans store fortvilelse. Nå når han er over 2 år, reagerer han ikke lenger på det. Men nå vil han bare ha syltetøy på maten. *sukk*

Skrevet

Takk for svar. Har hatt leverpostei og makrell i tomat på brødskiva i 1 mnd nå, men skal prøve å variere litt etterhvert og her var det jo mange gode tips.

Gjest Hapå
Skrevet

Styrer unna sukker, jeg.

Går mest i leverpostei, kaviar, ost, makrell i tomat, sylteagurk (!) og havbris.

Skrevet

Hva med gomme? Det var mine to glade i når de var så små. Litt søtt da men...

Skrevet

Hos min lille, håpefulle, er det Falukorv for alle penga!

Joda, han plukker det av, selvsagt, men spiser alltid opp brødskiva etterpå!

I tillegg er det godt med leverpostei, brunost og agurk.

Nugatti, prim og syltetøy kun en sjelden gang (i helgen).

Skrevet

Baconost, salamiost, pepperoniost, og kaviar.

Min lille er i alle fall glad i mat med SMAK!

Skrevet

Stort sett går det i leverpostei og baconpostei og syltetøy.

For dem her som ikke gir syltetøy, men brunost pga sukkeret vil jeg bare si at det er veldig mye sukker i brunost.

Skrevet

Mange av påleggene dere nevner er veldig saltholdige da, ikke bra for så små barn...

Skrevet

vi har brukt mye moset frisk frukt som pålegg,som banan,avokado,jordbær++,smør,leverpostei,servelat,fiskepudding,bacon ost,reke ost,naturell smøreost,gulost,brunost og kylling postei. søte påleggssorter som nugatti,sjokade,hapå ol,liker han merkelig nok ikke...

Gjest 9mndmamma
Skrevet

Han liker ikke brød med smør eller leverpostei. Makell i tomat derimot er godt.

Den gule leverposteien inneholder jern som de små trenger nå, vet ikke om de andre leverposteitypene gjør det.

Skrevet

Leverpostei, Litago prim, smøreost med mild smak. Det er bare å prøve seg frem. Etterhvert kan du prøve med hvitost, for det smelter jo nesten i munnen. Emil synes det er kjempegodt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...