AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #1 Skrevet 17. september 2019 Har fått med meg denne emneknaggen og typ greia som har gått om dagen. Alt jeg leser er rettet mot menn som tar kontakt med kvinner. Jeg er selv ung kvinne, og tok nylig og helt uavhengig av denne emneknaggen kontakt med forskjellige unge kvinner som så hyggelige ut ute på gaten. Stoppet de ikke, men har ved flere anledninger sagt hei og prøvd å si et par alminnelige vennlige ord til noen som sto og ventet inne på Østbanehallen, Oslo S og på busstopp o.l som ikke var på farten akkurat i øyeblikket. Kommenterte at jeg savna en tidligere varmovn et sted som var satt ut før, men får bare rare og litt redde blikk tilbake og en slags latter "hehe" før de snur seg raskt vekk. Da går jeg raskt videre, for ellers hadde det nok blitt pinlig å fortsette å stå der. Syns og har syns lenge at det er så kaldt samfunn og mange er nok enige med meg, men å smile, si hei og et par hyggelige ord når anledningen byr seg og til og med når det er en annen KVINNE som tar kontakt med deg på en vennlig og smilende måte så skygger folk unna. Jeg er forresten ikke helt blottet for sosiale antenner (tror jeg 😅) så ingen av disse fremstøtene har neppe blitt oppfattet creepy. Har den siste tiden også opplevd å få veldig merkelige blikk ute, i en annen by, fra folk jeg ikke kjenner. Som ser på meg, og ikke typ vennlig blikk heller, men når jeg ser på de så snur de seg ikke alltid vekk heller. Er riktignok ganske tynn, rundt 40 kg, men hallo utseende sånn er da ikke noe å glane på. Skal du glane, gjør gjerne det så smil og si heller hei og en hyggelig kommentar da vel. Syns det er trist og er skuffet over folk. Om man henvender seg til menn går de gjerne unna, men observerer at de ser på deg fra god avstand etterpå, og lurer vel på om en er gæren eller interessert innbiller jeg meg. De kan også være svært arrogante og irritable og svare frekt tilbake, selv på den enkleste henvendelse som hva klokka er eller lignende. Viser med kroppsspråk de fleste at: nei deg har jeg ikke tid til. travelt. Irritert. Sint. Osv Anonymkode: 6d650...cc3 7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #2 Skrevet 17. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har fått med meg denne emneknaggen og typ greia som har gått om dagen. Alt jeg leser er rettet mot menn som tar kontakt med kvinner. Jeg er selv ung kvinne, og tok nylig og helt uavhengig av denne emneknaggen kontakt med forskjellige unge kvinner som så hyggelige ut ute på gaten. Stoppet de ikke, men har ved flere anledninger sagt hei og prøvd å si et par alminnelige vennlige ord til noen som sto og ventet inne på Østbanehallen, Oslo S og på busstopp o.l som ikke var på farten akkurat i øyeblikket. Kommenterte at jeg savna en tidligere varmovn et sted som var satt ut før, men får bare rare og litt redde blikk tilbake og en slags latter "hehe" før de snur seg raskt vekk. Da går jeg raskt videre, for ellers hadde det nok blitt pinlig å fortsette å stå der. Syns og har syns lenge at det er så kaldt samfunn og mange er nok enige med meg, men å smile, si hei og et par hyggelige ord når anledningen byr seg og til og med når det er en annen KVINNE som tar kontakt med deg på en vennlig og smilende måte så skygger folk unna. Jeg er forresten ikke helt blottet for sosiale antenner (tror jeg 😅) så ingen av disse fremstøtene har neppe blitt oppfattet creepy. Har den siste tiden også opplevd å få veldig merkelige blikk ute, i en annen by, fra folk jeg ikke kjenner. Som ser på meg, og ikke typ vennlig blikk heller, men når jeg ser på de så snur de seg ikke alltid vekk heller. Er riktignok ganske tynn, rundt 40 kg, men hallo utseende sånn er da ikke noe å glane på. Skal du glane, gjør gjerne det så smil og si heller hei og en hyggelig kommentar da vel. Syns det er trist og er skuffet over folk. Om man henvender seg til menn går de gjerne unna, men observerer at de ser på deg fra god avstand etterpå, og lurer vel på om en er gæren eller interessert innbiller jeg meg. De kan også være svært arrogante og irritable og svare frekt tilbake, selv på den enkleste henvendelse som hva klokka er eller lignende. Viser med kroppsspråk de fleste at: nei deg har jeg ikke tid til. travelt. Irritert. Sint. Osv Anonymkode: 6d650...cc3 Lurer på hva du vil diskutere? Er det en problemstilling inni her et sted? Nordmenn er nok litt kjølige av seg i sammenligning til feks uk og irland, det har jeg opplevd som har bodd der selv. Ingen liker å snakke med fremmede her i norge. Men vet du hva, jeg snakker med fremmede om det er noe jeg lurer på eller trenger litt hjelp med. Da ser jeg meg ut en snill dame eller mann og spør hvor tannlegen er feks, om det er det jeg lurer på. Men det er klart at jeg ikke prøver å sjekke personen opp eller snakker med personen for å bli kjent. Det er jo ikke sikkert de vil bli kjent eller har tid å snakke osv. Men jeg kom til å tenke på at på bussen, forleden, så stirret en dame på meg og smilte. Jeg ble veldig satt ut, og så rett ut av vinduet med en gang jeg merket det. Jeg tenkte at det var litt teit gjort av meg, men det var bare min reaksjon. Det kommer veldig an på humøret, om jeg er sliten, og om jeg får en god følelse på vedkommede, om jeg altså smiler tilbake eller noe sånt. Er det en gammel dame som snakker med meg, så prater jeg med personen, om ikke jeg har det kjempetravelt. Men er det en mann på min alder så skygger jeg unna, faktisk. og er det en kvinne så tenker jeg ofte at de vil ha noe fra meg. feks penger.. om jeg skal bli kjent eller snakke med noen så må det faktisk skje et sted som virker mer naturlig. feks et utested eller felles venner, eller gjennom hobby. Anonymkode: 248e6...dae
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #3 Skrevet 18. september 2019 Prøv å snakk med andre enn unge damer, da vil du få en bedre respons. Voksne og menn er mer imøtekommende hvis du ønsker en hyggelig prat Anonymkode: d6e7e...59c 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #4 Skrevet 18. september 2019 Um, ditt eksperiment har ikke noe med den emneknaggen å gjøre? Den handler om menn som tvinger uønsket seksuell oppmerksomhet på kvinner i det offentlige rom uten å akseptere å bli avvist. Anonymkode: 4537a...65e 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #5 Skrevet 18. september 2019 De antar nok at du er narkoman/tigger/psykisk ustabil. Anonymkode: 5c4bc...e15 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #6 Skrevet 18. september 2019 Tror kanskje du bare har vært uheldig og truffet på folk som er slitne og som ikke orker å småprate med fremmede. Anonymkode: 8fdb4...3b3 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #7 Skrevet 18. september 2019 En annen ting jeg merker er at når man tar kontakt med andre jenter på slike "bli kjent - finn venninner" - sider, så er det mange som er veldig hyggelige i starten og prater gjerne og når de for eksempel får vite litt mer om deg og kanskje adder deg på Facebook så blokkerer de deg eller slutter helt å svare. Sårende, og blir litt satt ut. Begge de delene skjedde meg de siste par dagene. Hadde god dialog med ei potensiell ny venninne helt til jeg spurte om hun tilfeldigvis hadde snap, da var mld lest og brått stille. Ei annen på en venninne app var veldig gira på at jeg skulle adde henne på fb, men da jeg prøvde å gjøre det samme kveld noe jeg hadde sagt jeg skulle gjøre samme kveld så hun var klar over det. Da hadde hun blokkert meg overalt. Hva er det som skjer egentlig? Dette er mennesker i 20 årene stort sett, og får jo helt følelsen at det er noe galt med meg. Eller noe de kanskje ser i profilen eller noe som gjør at de tenker noe sånt som " Å nei herregud hun der vil jeg hvertfall ikke ha kontakt med, la meg blokkere" Anonymkode: 6d650...cc3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #8 Skrevet 18. september 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: De antar nok at du er narkoman/tigger/psykisk ustabil. Anonymkode: 5c4bc...e15 Antar jeg er narkoman når jeg neppe ser sånn ut? Antar jeg er tigger når jeg er normalt kledd vil jeg påstå og norsk? Uten tiggerkopp i hånda altså eller noe ark med noe tekst på jeg går og vifter med. Psykisk ustabil må de jo gjerne tenke, for det kan man vel ikke alltid "se" utenpå, men ærlig talt da tenker jeg Anonymkode: 6d650...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #9 Skrevet 18. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antar jeg er narkoman når jeg neppe ser sånn ut? Antar jeg er tigger når jeg er normalt kledd vil jeg påstå og norsk? Uten tiggerkopp i hånda altså eller noe ark med noe tekst på jeg går og vifter med. Psykisk ustabil må de jo gjerne tenke, for det kan man vel ikke alltid "se" utenpå, men ærlig talt da tenker jeg Anonymkode: 6d650...cc3 Det er jo trivelig at du liker å prate med folk. Moren min elsket det, og fikk mange venner. Tror det funker bra når man er i en situasjon hvor andre også tenker det samme. Så hvorfor ikke være med i en slags sosial sirkel der folk er med fordi de ønsker å prate med andre? Det er jo mye bedre enn å snakke med tilfeldige folk i gata som sannsynligvis bare har lyst til å lese facebook på mobil. Anonymkode: 248e6...dae
Gjest O.G. Skrevet 19. september 2019 #10 Skrevet 19. september 2019 På 18.9.2019 den 7.48, AnonymBruker skrev: Um, ditt eksperiment har ikke noe med den emneknaggen å gjøre? Den handler om menn som tvinger uønsket seksuell oppmerksomhet på kvinner i det offentlige rom uten å akseptere å bli avvist. Anonymkode: 4537a...65e Dette.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #11 Skrevet 19. september 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo trivelig at du liker å prate med folk. Moren min elsket det, og fikk mange venner. Tror det funker bra når man er i en situasjon hvor andre også tenker det samme. Så hvorfor ikke være med i en slags sosial sirkel der folk er med fordi de ønsker å prate med andre? Det er jo mye bedre enn å snakke med tilfeldige folk i gata som sannsynligvis bare har lyst til å lese facebook på mobil. Anonymkode: 248e6...dae Jeg hater når fremmede forsøker å prate med meg når jeg er et eller annet sted. Det var en fyr som satte seg ned ved siden av på på venteværelset til fastlegen og forsøkte å prate med meg. Han ga seg ikke. Kommenterte strikkingen min og at jeg var et kvinnfolk. Jeg lukket meg helt. På et venteværelse gidder jeg ikke snakke med fremmede. Jeg har helseproblem og er konsentrert om at jeg skal inn til legen og få svar på videre behandling av sykdommen min. Jeg flyttet meg til andre enden av venteværelset. Anonymkode: d53ea...165 2
Vinterjenta Skrevet 19. september 2019 #12 Skrevet 19. september 2019 Det er ikke helt kultur for å bli kjent med folk på gata her til lands, iallefall ikke på en edru hverdag. Litt smalltalk går, så lenge man kjenner sin begrensning. Ellers støtter jeg det andre har nevnt tidligere, at dette ikke har noe med emneknaggen #villebaresnakkelitt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå