Gjest Nimo Skrevet 18. mai 2005 #1 Skrevet 18. mai 2005 Jeg tenkte å forsøke å ta av et par kilo. Jeg pleier stort sett å spise brødskiver til frokost, lunsj og evt kvelds. Lurte derfor på om det kunne vrt en ide å byttet ut brødskivene med hvitost med knekkebrød og pålegg som magerost, skinke osv. Tror dere at dette ville hatt en slankende effekt? Hvilket knekkebrød burde jeg da spise? Jeg liker godt det vanlige grove fra Wasa. Alle råd tas imot med takk, da det om en mnd blir en tur til syden. Hadde vært deilig med noen kilo mindre da.
Gjest Madeline Skrevet 18. mai 2005 #2 Skrevet 18. mai 2005 Jeg spiser en del RugSprø fraWasa. De er sunne og gode. Bruk magert pålegg og pluss gjerne på med salat, agurk og tomat. Skal du ned i vekt er dette flott å spise. Trener du? Hvis ikke vil du få enda bedre effekt hvis du trimmer i tilegg til å spise sunt. Også bør du drikke mye vann.
Gjest Nimo Skrevet 18. mai 2005 #3 Skrevet 18. mai 2005 Er det et knekkebrød som er bedree enn andre å spise når man vil gå ned i vekt. Er for eksempel den vanlige grove fra wasa ok? Hva er grunnen til at det er så viktig å drikke vann når man vil gå ned i vekt? hor mye vann anbefales det å drikke per dag? Har hørt at det ikke e bra og overdrive dette heller.
Mathias Skrevet 18. mai 2005 #4 Skrevet 18. mai 2005 penget er vel å ikke spise mer enn man forbrenner. Og da å ikke slanke seg med å spise mindre, men å bevege seg mer...
Gjest Madeline Skrevet 18. mai 2005 #5 Skrevet 18. mai 2005 Jeg vil tro at det vanlige grove knekkebrødet fra Wasa er helt ok. Velg det du liker men helst mørkt (grovt) Det er riktig at du ikke skal overdrive vanndrikkingen men du bør få i deg minst 2 liter om dagen. Det har vært en del tråder om mat og slanking på dette forumet de siste par ukene. Jeg vil anbefale deg å lese igjenom noen av disse. Da kan du sikkert få noen tips.
Gjest Marianna Panna Skrevet 19. mai 2005 #7 Skrevet 19. mai 2005 Hvorfor er det ikke bra å overdrive vanndrikkingen, og hva kan skje, og hvor mye er å overdrive? Jeg drikker sikkert en halvliter vann i timen...er det for mye det da?
Rio Skrevet 19. mai 2005 #8 Skrevet 19. mai 2005 Det er ikke avgjørende om du spiser knekkebrød i stedenfor brød, for at du skal gå ned i vekt. Men det er jo få kalorier i et knekkebrød. Men jeg spiser mest brød, det groveste rugbrødet jeg får tak i, men stort sett bare en gang om dagen. Det har heller ikke mange kalorier, og jeg er mett lenge. Det er det som teller. Knekkebrød blir jeg fort sulten igjen av. Spis mer frukt, grønt og kylling til alle måltider. Husk og ikke spis for lite. Jeg får ikke i meg mer enn max 1000 kalorier om dagen har jeg funnet ut, og det er alt for lite. Finn ut ca hvor mange kalorier du trenger i løpet av en dag, og få i deg 500 kalorier mindre enn du trenger. Du kan såklart bruke noen av kaloriene på trening. Du vil kunne gå ned 0.5 kg i uken. Ikke sult deg, forbrenningen går saktere og når du spiser vanlig igjen vil du gå opp i vekt igjen. Spis deg ned, så kan du greie å holde deg varig på en ny vekt. Kroppen trenger tid på å omstille seg. Det er ikke vits i å hive innpå litervis med vann, kroppen trenger da strengt tatt ikke over bøttevis med vann i løpet av en dag? Det komer så klart an på hvilke aktiviteter man fordriver, og hvor mye væske kroppen faktisk mister. Jeg drikker ca 2 liter om dagen, når jeg ikke trener, og føler at det er passe for meg. Det var vel tipsene jeg hadde
Solskinnsbolla Skrevet 19. mai 2005 #9 Skrevet 19. mai 2005 Hvis du spiser brød tre ganger om dagen, har du et dårlig kosthold! knekkebrød er lite mettende, men, ja, det anbefales- knekkebrød uten hvitt mel. vil foreslå at du holder deg til ett brødmåltid om dagen/ett knekkebrødmåltid, og være kreativ ellers.
Gjest Nimo Skrevet 19. mai 2005 #10 Skrevet 19. mai 2005 Er det virkelig dårlig kosthold å spise brød/knekkebrød tre ganger om dagen :o (frokost. lunsj og kvelds) Har dere noen forslag om hva jeg kan spise i steden? Som samtidig er bra når man slanker seg. Orker ikke å lage mye salater o.l. Det tar så tid synes jeg. Altså er det eneste alternativ, så selfølgelig skal jeg gjøre det, men. Takk for alle tips. Flere gode råd tar jeg så gjerne i mot. Spesiellt om hva jeg bør bytte ut brødmaten med.
Gjest Gjesta Skrevet 19. mai 2005 #11 Skrevet 19. mai 2005 Den letteste måten å gå ned i vekt på, er å øke aktivitetsnivået samtidig som du senker energitilførselen slik at kroppen i stedet må forbrenne sitt eget fett. Hvis du skal sitte og spise knekkebrød og vente på å bli tynn, vil det ta evigheter. Derfor: tren! (hvis du ikke allerede gjør det, eller tren mer enn du gjør).
Gjest Madeline Skrevet 19. mai 2005 #12 Skrevet 19. mai 2005 Jeg skjønner ikke hva som er galt med å spise knekkebrød 2-3 ganger om dagen. Det har jeg gjort selv når jeg har gått ned i vekt og det kommer jeg til å fortsette med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå