AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #1 Skrevet 17. september 2019 Nå føler jeg at vi har tatt litt vann over hodet her hjemme. Vi er en herlig familie med tre barn på 10, 7 og 6 år. Jeg er på andre året pedagogikkstudie og mannen begynte nå på sosionom studie, begge to på studerer på fulltid.Vi jobber ved siden av, jeg 50% og mannen 100%. I tillegg er er det fotball på eldstemann 4-5 ganger i uken, foreldremøter, lekser og legetimer, bursdager, bli med hjem, kjøre og hente osv... nå skjønner jeg ikke hbordan dette skal gå. Til jul er jeg halvveis så det går jo igrunn fort, men kjenner nå at jeg er sliten... Anonymkode: 5782e...07c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #2 Skrevet 17. september 2019 Galskapen lenge leve. Lykke til med å ikke bli utbrent! Anonymkode: b130d...ce0 9
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #3 Skrevet 17. september 2019 Hvorfor studerer dere begge to samtidig? Jeg har studert 75% med full jobb ved siden av og to unger 50-50. Jeg er straks ferdig og sjeleglad for det! Hjemmeeksamen og syke barn er verst. Lykke til. Anonymkode: baed7...3d1 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #4 Skrevet 17. september 2019 Du for bare slutte da. Anonymkode: 1746c...31c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #5 Skrevet 17. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor studerer dere begge to samtidig? Jeg har studert 75% med full jobb ved siden av og to unger 50-50. Jeg er straks ferdig og sjeleglad for det! Hjemmeeksamen og syke barn er verst. Lykke til. Anonymkode: baed7...3d1 Vi studerer begge to fordi vi er voksne og har ikke veldig mye tid. Det er i praksisperiodene det er mest slitsomt. I det vanlige har jeg to dager fri i uka så da går det veldig greit. Forrige året gikk jeg ut med kun toppkarakterer, men dette året legger jeg lista litt lavere. Anonymkode: 5782e...07c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #6 Skrevet 17. september 2019 Stå på! Jeg har et vennepar med samme situasjon for to år siden, hun var fulltidsstudent, han startet firma fra scratch. 2 barn under 4 år. Hun jobbet i matbutikk deltid. Det gikk bra, men de firte på kravene; det viktigste var å spise middag sammen, og bare drite i om det var ferdigmat og ved stuebordet...de tilbragte den lille tiden det sto på som verst sammen og snakket, og bare dreit i kaoset rundt seg. Det er jo bare for en liten tid. Og spør venner om hjelp; Kunne jeg hente kidsa en dag så hun kunne dra til frisøren? Såklart! Anonymkode: f775c...3e0 2
Gjest Mass Skrevet 17. september 2019 #7 Skrevet 17. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå føler jeg at vi har tatt litt vann over hodet her hjemme. Vi er en herlig familie med tre barn på 10, 7 og 6 år. Jeg er på andre året pedagogikkstudie og mannen begynte nå på sosionom studie, begge to på studerer på fulltid.Vi jobber ved siden av, jeg 50% og mannen 100%. I tillegg er er det fotball på eldstemann 4-5 ganger i uken, foreldremøter, lekser og legetimer, bursdager, bli med hjem, kjøre og hente osv... nå skjønner jeg ikke hbordan dette skal gå. Til jul er jeg halvveis så det går jo igrunn fort, men kjenner nå at jeg er sliten... Anonymkode: 5782e...07c Hvor ofte drar du på legetimer? Foreldremøter er det bare en gang i året per barn. Dere skaper jo mer kaos og merarbeid dersom dere ikke er strukturerte med tid, arbeid og gjøremål. Det kreves at man setter grenser. Eldstemann kan jo sikkert dra på trening selv i en alder av 10 år?
bettsa Skrevet 17. september 2019 #8 Skrevet 17. september 2019 Wow. Dette hadde ikke jeg klart. Dere er flinke som får det til. Bruk all hjelp dere kan få. 10 åringen klarer seg vel litt selv. Stå på og ikke gi opp. Dere kommer i mål. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #9 Skrevet 17. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du for bare slutte da. Anonymkode: 1746c...31c Nei, det håper jeg da ikke at jeg noen gang kommer til å gjøre.... Anonymkode: 5782e...07c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #10 Skrevet 17. september 2019 Uff, kjenner igjen tidsklemma - hadde jeg lært av meg selv så hadde jeg ikke satt meg i en slik situasjon igjen -gikk nemlig på en real smell pga stress pga studier/barn/jobb/aktiviteter. Men siden dere allerede er der så må dere kanskje kutte ned på en del utenomting en periode. Hør med andre om sønnen kan sitte på med de til fotball, husker når jeg var yngre hadde vi kjøreordning til treninger og kamper, nå blir man jo uglesett om man ikke er mer land og strand rundt på kamper/treninger, håper folk får øya opp for sånne ordninger igjen. Dropp foreldremøter, dere MÅ ikke være med på de. Ikke meld deg til å bale kaker til avslutninger etc. Er mye vi tror vi MÅ være med på, som man faktisk ikke trenger og som ikke gjør noe om man kutter ut en periode. Lykke til! Anonymkode: ec011...b13 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #11 Skrevet 17. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi studerer begge to fordi vi er voksne og har ikke veldig mye tid. Det er i praksisperiodene det er mest slitsomt. I det vanlige har jeg to dager fri i uka så da går det veldig greit. Forrige året gikk jeg ut med kun toppkarakterer, men dette året legger jeg lista litt lavere. Anonymkode: 5782e...07c Hvis du gikk ut med toppkarakterer forrige året hva er det du klager over da? Anonymkode: 1d424...92a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #12 Skrevet 17. september 2019 5 minutter siden, Mass skrev: Hvor ofte drar du på legetimer? Foreldremøter er det bare en gang i året per barn. Dere skaper jo mer kaos og merarbeid dersom dere ikke er strukturerte med tid, arbeid og gjøremål. Det kreves at man setter grenser. Eldstemann kan jo sikkert dra på trening selv i en alder av 10 år? Ikke så mange legetimer nei, men nå etter sommerferien har det vært noen ekstra for meg da jeg har fått diagnosen migrene med aura. Foreldremøter har det også vært en del av nå rett på nytt skoleår. Jeg jobber selv i bransjen og må derfor bli med på de fleste gjennom jobben selvom det ikke involverer mine barn. Så det er bare nå den siste mnd jeg har følt det har blitt litt mye. Eldstemann spiller på akademilag i tillegg og må de for hentes i en annen treningshall enkelte dager. Det går rundt, men denne kvelden kjente jeg på en liten følelse av utmattelse....:) men etter en god natts søvn føles det nok bedre. Anonymkode: 5782e...07c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #13 Skrevet 17. september 2019 Jeg skjønner ikke hvorfor dere har valgt å gjøre det sånn. Jeg er fulltidsstudent med nesten fulltidsjobb, men har ingen barn. Har bare en hund som krever mosjon og oppfølging i hverdagen. Syns det holder lenge!! Tenker at dere har valgt alt dette og det er en smule urealistisk, spør du meg. Anonymkode: 81c3e...b7e 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #14 Skrevet 17. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, kjenner igjen tidsklemma - hadde jeg lært av meg selv så hadde jeg ikke satt meg i en slik situasjon igjen -gikk nemlig på en real smell pga stress pga studier/barn/jobb/aktiviteter. Men siden dere allerede er der så må dere kanskje kutte ned på en del utenomting en periode. Hør med andre om sønnen kan sitte på med de til fotball, husker når jeg var yngre hadde vi kjøreordning til treninger og kamper, nå blir man jo uglesett om man ikke er mer land og strand rundt på kamper/treninger, håper folk får øya opp for sånne ordninger igjen. Dropp foreldremøter, dere MÅ ikke være med på de. Ikke meld deg til å bale kaker til avslutninger etc. Er mye vi tror vi MÅ være med på, som man faktisk ikke trenger og som ikke gjør noe om man kutter ut en periode. Lykke til! Anonymkode: ec011...b13 Det er gode poeng og vi er definitivt selektive med hva vi gjør ved siden av. Det handler om prioriteringer. Og så lenge man kan klare å legge fra seg stress og oppgaver innimellom og bare kose seg så skal vi ordne dette. Anonymkode: 5782e...07c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #15 Skrevet 17. september 2019 Jeg var i dine sko da jeg tok ppu for 1,5 år siden. Jeg lover deg det blir bedre, når du er i mål er denne perioden heldigvis glemt. Det er litt travelt nå i oppstarten av skoleår, sesong for kamper osv men etter høstferien roer det seg nok 😊 Anonymkode: 03ce9...970
Gjest Mass Skrevet 17. september 2019 #16 Skrevet 17. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke så mange legetimer nei, men nå etter sommerferien har det vært noen ekstra for meg da jeg har fått diagnosen migrene med aura. Foreldremøter har det også vært en del av nå rett på nytt skoleår. Jeg jobber selv i bransjen og må derfor bli med på de fleste gjennom jobben selvom det ikke involverer mine barn. Så det er bare nå den siste mnd jeg har følt det har blitt litt mye. Eldstemann spiller på akademilag i tillegg og må de for hentes i en annen treningshall enkelte dager. Det går rundt, men denne kvelden kjente jeg på en liten følelse av utmattelse....:) men etter en god natts søvn føles det nok bedre. Anonymkode: 5782e...07c Jeg forstår. Det er godt å få det ut. Håper det kommer en roligere periode for deg snart. Og når studiet er fullført, så kan du gi deg en god klapp på skulderen. Er du halvveis der, så kommer det til å gå veldig fort. Bare fortsett å gå og så står du ved målstreken før du aner det.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #17 Skrevet 17. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var i dine sko da jeg tok ppu for 1,5 år siden. Jeg lover deg det blir bedre, når du er i mål er denne perioden heldigvis glemt. Det er litt travelt nå i oppstarten av skoleår, sesong for kamper osv men etter høstferien roer det seg nok 😊 Anonymkode: 03ce9...970 Takk- og praksisperioder hvor jeg må gå på jobb 5 dager i uka er det som er slitsomt for meg nå. Til vanlig har jeg som sagt to dager i uka fri imens barna er på skole og da kommer man omtrent ajour med det meste. Anonymkode: 5782e...07c 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #18 Skrevet 17. september 2019 Akkurat nå, Mass skrev: Jeg forstår. Det er godt å få det ut. Håper det kommer en roligere periode for deg snart. Og når studiet er fullført, så kan du gi deg en god klapp på skulderen. Er du halvveis der, så kommer det til å gå veldig fort. Bare fortsett å gå og så står du ved målstreken før du aner det. Takk😊 som regel skjer alt på en gang. Anonymkode: 5782e...07c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #19 Skrevet 17. september 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi studerer begge to fordi vi er voksne og har ikke veldig mye tid. Det er i praksisperiodene det er mest slitsomt. I det vanlige har jeg to dager fri i uka så da går det veldig greit. Forrige året gikk jeg ut med kun toppkarakterer, men dette året legger jeg lista litt lavere. Anonymkode: 5782e...07c Har vært gjennom 31 uker praksis, vet hva du snakker om. Hadde aldri gjort dette frivillig igjen, men er glad jeg straks er ferdig nå da.. Anonymkode: baed7...3d1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #20 Skrevet 17. september 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke så mange legetimer nei, men nå etter sommerferien har det vært noen ekstra for meg da jeg har fått diagnosen migrene med aura. Foreldremøter har det også vært en del av nå rett på nytt skoleår. Jeg jobber selv i bransjen og må derfor bli med på de fleste gjennom jobben selvom det ikke involverer mine barn. Så det er bare nå den siste mnd jeg har følt det har blitt litt mye. Eldstemann spiller på akademilag i tillegg og må de for hentes i en annen treningshall enkelte dager. Det går rundt, men denne kvelden kjente jeg på en liten følelse av utmattelse....:) men etter en god natts søvn føles det nok bedre. Anonymkode: 5782e...07c Fysiske symptom, bla. som du nevner er kroppen som prøver å sende deg noen signal. Hvorfor ikke være så smart å ta de? Anonymkode: b130d...ce0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå