Gå til innhold

Hva følger med ved kjøp av bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har nylig kjøpt meg bolig. 

Jeg har lest denne løsøre og tilbehør liste ved kjøp av bolig: https://www.nef.no/losore-og-tilbehor/

Er det slik at alt av fastmonterte hyller følger med? også de som er i stue?

Er det slik at alt av garderobeskap følger med, også i gang, vaskerom osv?

Det er ikke spesifisert unntak fra denne i salgsoppgaven.

Noen som har erfaringer med hva som fulgte med og ikke ved kjøp av bolig? Har nemlig noen bekjente som opplevde at alt av innmat i garderobeskap ble tatt ut, som trådkurver.

Anonymkode: 8995e...f8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som er fastskrudd følger med, som f.eks panelovner. Annet skal spesifiseres. 

Anonymkode: 5afb4...2fd

• Liker 1
Skrevet

Garderobeskap skal også følge med

Anonymkode: 42759...8db

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg har nylig kjøpt meg bolig. 

Jeg har lest denne løsøre og tilbehør liste ved kjøp av bolig: https://www.nef.no/losore-og-tilbehor/

Er det slik at alt av fastmonterte hyller følger med? også de som er i stue?

Er det slik at alt av garderobeskap følger med, også i gang, vaskerom osv?

Det er ikke spesifisert unntak fra denne i salgsoppgaven.

Noen som har erfaringer med hva som fulgte med og ikke ved kjøp av bolig? Har nemlig noen bekjente som opplevde at alt av innmat i garderobeskap ble tatt ut, som trådkurver.

Jeg har sånne standard garderobeskap som er satt inn av utbygger, de er uten trådkurver. Så jeg har kjøpt kurvsystem selv, og flytter jeg en dag kan det godt være jeg tar det med. Ingen krav at det skal være igjen når det ikke tilhører skapet opprinnelig. 

Anonymkode: ba8e4...fef

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Da får jeg spørre selgere om det med innmaten i garderobeskapene.

I boligen er det noen stringhyller som er fastmonterte flere steder i boligen, følger dette da med?

Skrevet

Mange tråder her for tiden om dette temaet. Saken er at selv om mange mener hvitevarer og garderobeskap skal følge med så MÅ det ikke det! Som det står i linken til TS så følger det med så sant annet ikke er spesifisert. Så du må høre med megler hvis det ikke kommer klart frem i salgsoppgaven. Ingen tvinger (heldigvis) selgere til å måtte sette igjen slike ting om de ikke vil.

Anonymkode: ee460...6b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...