Gjest Pet Skrevet 18. mai 2005 #1 Skrevet 18. mai 2005 Hvordan blander dere melet inn i røra når dere lager sukkerbrød? Det skal jo landes forsiktig inn med ens likkepott e l, men jeg synes det er vanskelig å få blandet det inn uten å få klumper når man nesten ikke skal røre, bare "løfte" det inn!
Gjest Gjesta Skrevet 18. mai 2005 #2 Skrevet 18. mai 2005 Jeg sikter det inn mens jeg bruker en elektrisk håndvisp. Også kjører jeg den på full guffe helt til slutt. Da er det masse luft, og sukkerbrødene blir fine!
Gjest Pet Skrevet 18. mai 2005 #3 Skrevet 18. mai 2005 Jeg sikter det inn mens jeg bruker en elektrisk håndvisp. Også kjører jeg den på full guffe helt til slutt. Da er det masse luft' date=' og sukkerbrødene blir fine![/quote'] :o , trodde det var fy-fy, jeg, å vispe etter at melet var tilsatt! Da får jeg prøve det neste gang!
Gjest Gjesta Skrevet 18. mai 2005 #4 Skrevet 18. mai 2005 Mye som er fy fy vettu........ Jeg gjør det alltid, har aldri problemer..... Jeg vil heller si at jeg får pisket melet skikkelig inn, slik at det ikke blir melklumper som gjør kaken tung..........
tommeline Skrevet 18. mai 2005 #5 Skrevet 18. mai 2005 Pleier å sikte melet oppi eggedosisen og bruke slikkepott. Ta godt i bunnen, det er der det fort blir melklumper. Syns det fungerer greit å gjøre det på den måten.
Gjest Pet Skrevet 18. mai 2005 #6 Skrevet 18. mai 2005 Pleier å sikte melet oppi eggedosisen og bruke slikkepott. Ta godt i bunnen, det er der det fort blir melklumper. Syns det fungerer greit å gjøre det på den måten. Det er nettopp det jeg ikke får til. Melet samler seg i hauger og jeg må røre veldig mye for å få blandet det inn!
tommeline Skrevet 18. mai 2005 #7 Skrevet 18. mai 2005 Hmmm... ikke så lett å beskrive akkurat hva jeg gjør. Store bevegelser med slikkepotten og ta godt i bunnen og langs kantene og brett innover. Tror ikke jeg klarer å beskrive det annerledes enn det... :-?
liv1 Skrevet 19. mai 2005 #8 Skrevet 19. mai 2005 Jeg bruker en hullskje som jeg vender melet forsiktig inn i røren med. Jeg så på et matprogram fra B..B.C Food der det ble brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå