Gå til innhold

Tante/onkelbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du vant en stor sum penger (millionbeløp) og i tillegg gjorde det ekstremt godt inntektsmessig, ville du da vurdert å gi en liten sum til nevøer/nieser, hvis det dreide seg om 1 eller 2 personer?

Vi snakker om titalls millioner.

Anonymkode: 82040...e53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine nieser og nevøer er mindreårige, fra barnehagealder til tidlig videregående. Jeg ville gitt noe til søsken, som kunne hjelpe til nedbetaling av boliglån hvis jeg vant titalls millioner. Romslig økonomi for foreldrene kommer barn tilgode, nå og siden.

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Biloba skrev:

Mine nieser og nevøer er mindreårige, fra barnehagealder til tidlig videregående. Jeg ville gitt noe til søsken, som kunne hjelpe til nedbetaling av boliglån hvis jeg vant titalls millioner. Romslig økonomi for foreldrene kommer barn tilgode, nå og siden.

Enig i denne. Mine nieser og nevøer er 0-3 år 😅 Hadde heller hjulpet søskenene mine, noe som hadde kommet nieser og nevøer til gode.

jeg kunne evt satt av penger til barna som skulle brukes til dyre ting som bunad, konfirmasjonsfeiring, sertifikat og bolig.

Anonymkode: b36c3...aa9

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjenner ikke mine tantebarn så jeg hadde heller gitt pengene til noen fremmede barn som faktisk trengte dem, enn til nieser/nevøer.

Anonymkode: 978ea...b80

• Liker 2
Skrevet

Kommer nok litt an på hva slags forhold jeg har til disse niesene/nevøene. Jeg har noen jeg har god kontakt med og noen jeg aldri ser eller hører fra, og som aldri har takket for noe de har fått. 

Kunne nok tenkt meg å gi til dem jeg har kontakt med, men så er jo dilemmaet om man skal gjøre forskjell når slektskapet er likt, men forholdet ulikt? Må innrømme at det er flere både personer og organisasjoner jeg har mer lyst å gi til enn til slektninger man aldri har kontakt med. 

Men så er det jo slik at hvis det er snakk om ekstremt mange penger, er det kanskje nok til alle uansett ..?

Kanskje like greit at spørsmålet neppe blir aktuelt uansett  : D   

Anonymkode: ad788...eee

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis du vant en stor sum penger (millionbeløp) og i tillegg gjorde det ekstremt godt inntektsmessig, ville du da vurdert å gi en liten sum til nevøer/nieser, hvis det dreide seg om 1 eller 2 personer?

Jeg hadde gjort det til den ene av dem. Grunnen er mye at mor der har lav inntekt, og sannsynligvis kommer til å få det verre på den fronten i fremtiden, av grunner jeg ikke vil utbrodere her. Min bedre halvdel tror at forholdet som hans søster har med sin bedre halvdel sannsynligvis ikke kommer til å vare i så mange år. Ergo kommer det til å bli verre for henne økonomisk etterhvert, hvis det blir slik. Så tantebarnet som jeg har der, hadde fått en god del.

Jeg har også et annet tantebarn, men på grunn av mye drama som jeg ikke kan noe for, og heller vil utbrodere her, så hadde ikke det barnet fått noe. Man må ha en viss grad av kontakt for at et slikt pengebeløp skal øremerkes andre, tenker jeg.

Anonymkode: a9823...c65

Skrevet

Nope. Men hadde nok delt litt med mitt søsken, som jeg hadde regnet med at hadde kommet tante/onkelbarna til gode. 

Anonymkode: ba11c...cd3

• Liker 2
Skrevet

Det kommer vel an på relasjonen. Jeg har en ok relasjon til mine tanter og onkler men vi er ikke kjempenære og jeg ville ikke forventet å få noe av dem om de vant penger, uannsett hvor mye. 

Anonymkode: 539aa...a24

• Liker 1
Skrevet

Nei, tror ikke det. Kunne ha gitt dem noe flott til jul det året liksom, til noen tusen, men ikke penger. Mine søsken gjør det helt greit selv, de er ikke direkte trengende. 

Anonymkode: e7188...c03

• Liker 1
Skrevet

Hadde gitt til søsknene mine og satset på at det ville dryppet noen twist på tantebarna også. 

Anonymkode: b01dd...d0f

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke vurdert en gang. Jeg ville kanskje tenkt tanken hvis jeg enten hadde et nært forhold til dem eller hvis de hadde dårlig råd, men de har alle så de klarer seg og mer til.

• Liker 3
Skrevet

Mest sansynlig ikke. Gir man til én eller to, forventer alle å få. Sannsynligvis ville jeg holdt kjeft og syltet ned pengene i banken.

Anonymkode: 76988...455

Skrevet

Ja, men nå har jeg veldig tett forhold til familien. Ville hjulpet alle i familien jeg kunne hjulpet dersom jeg hadde råd til det. Penger er bare penger, men hvis det kan lette familiens liv vil jeg selvfølgelig hjelpe dem. 

Anonymkode: e27da...23c

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men nå har jeg veldig tett forhold til familien. Ville hjulpet alle i familien jeg kunne hjulpet dersom jeg hadde råd til det. Penger er bare penger, men hvis det kan lette familiens liv vil jeg selvfølgelig hjelpe dem. 

Anonymkode: e27da...23c

Samme her.

Ville delt med hele familien hvis jeg fikk titalls millioner. Og kjøpt et rekkehus med leiligheter til oss alle sammen😍

Anonymkode: f3680...25c

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her.

Ville delt med hele familien hvis jeg fikk titalls millioner. Og kjøpt et rekkehus med leiligheter til oss alle sammen😍

Men har ingen av dem hus fra før? Det hadde da vært veldig rart, ingen av mine søsken ville ha flytta til rekkehus fordi ei søster spanderte. 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har ingen av dem hus fra før? Det hadde da vært veldig rart, ingen av mine søsken ville ha flytta til rekkehus fordi ei søster spanderte. 

Nei. Ingen av oss har hus. Hadde ikke trengt å kjøpt hvis de allerede hadde det. I denne fantasien ble jeg rik,ikke dum😅

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville satt av til de ble større/voksne, ja. Jeg ville og gitt til mine søsken. 

Anonymkode: 063b8...1d0

Skrevet

Avhengig av hvor mye jeg hadde vunnet, så hadde jeg selvsagt gitt en betydelig sum om jeg hadde muligheten. Jeg har ikke egne barn, så da er det (for meg) naturlig at de skulle fått. 

Skrevet

Vinner jeg mange millioner gir jeg til søsknene mine og en sum på konto til mine 2 tantebarn.  Har ikke egne barn så de to er mine gullklumper! Men søsknene mine og mamma hadde først fått penger til å nedbetale boliglån med så blir hverdagen romsligere som igjen kommer tantebarnen mine til gode. 

Anonymkode: 78799...1f3

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tenkt at om jeg hadde vunnet 15 mill eller mer, ville det gått minst 1 million på hvert søsken med ektefelle, 2 til foreldre og 1 til mine 3 nieser. Om ikke mer!

Men så er det ekstremt forskjell på folk og relasjoner. Har du selv vunnet, eller er du et bittert tante/onkelbarn?😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...