AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #1 Skrevet 17. september 2019 Har en hund på 14 år der hørselen svikter mer og mer. Nå må jeg nærmest rope til han om han skal høre meg og det er vanskelig å kommunisere med han ute da han går i fleksibånd og er temmelig langt foran meg til tider. Har ikke lyst til å skifte bånd da han alltid har hatt denne friheten, og kan ikke slippe han da innkalling teller nada, spesielt nå som han ikke kan høre meg. Har lært han veldig mye tegnespråk oppgjennom, så nesten all trening er basert på det, når han ser meg så er det helt topp kommunikasjon, kan bare peke en vei, bak meg, eller på siden så går han dit. Så tenkte kanskje et slikt halsbånd ville vært midt i blinken dersom det ikke er snakk om noe ubehag. Tenker at det bare skal være en "poke" på at jeg vil ha oppmerksomheten hans og trene med masse godbiter så at han assioserer det med noe positivt. Har noen erfaringer med dette? Tenker å kun bruke det på turer. Anonymkode: 31f85...9f5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #2 Skrevet 17. september 2019 Ehm, vibrasjons-halsånd.. Anonymkode: 31f85...9f5
Myrmica Skrevet 17. september 2019 #3 Skrevet 17. september 2019 Har ingen personlig erfaring, men har hørt om folk som har brukt dette med hell. Det viktigste i starten er å passe på at hunden ikke blir usikker/redd av vibreringen. Start forsiktig, og få han til å koble vibrering med verdens aller beste godbit. Tren inne i vante omgivelser, og når det sitter bom sikkert kan du begynne ute. Husk å alltid ha godbiter når halsbåndet er på. Om det går bra vil du få en hund som alltid vil snu seg mot deg i forventning når halsbåndet vibrerer. Kjempebra til avstandskommunikasjon med døve hunder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå