Gjest hiha Skrevet 18. mai 2005 #1 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg vet ikke om "råkjøring" er rette ordet.. Men, min datter har ved flere anledninger kommentert pappaens måte å kjøre bil på, han er ofte stresset og irritabel, noe som tydeligvis fører til mye full guffe, harde bremsinger, kjefting på andre i trafikken osv. Min datter liker ikke dette og føler seg utrygg, jeg vet ikke hva hun er mest redd for, men tror at det er at hun føler farens sinnsstemning i måten han kjører på :veldigsur: Jeg er veldig bekymret for at det kan skje en ulykke, og i sommer skal de kjøre på ferie, jeg får vondt i magen.. :veldigsur: Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette, han blir sint på datteren vår når hun "sladrer" om ting til meg, og sier til meg at jeg ikke har noe med å blande meg inn i deres saker og at vår datter alltid overdriver :veldigsur: Huff, jeg synes dette er tungt, hva ville dere gjort???? tulla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandra ++ Skrevet 18. mai 2005 #2 Del Skrevet 18. mai 2005 Jeg "blander" meg mye inn i slik oppførsel hos far, prøver og få han til og forstå at barnet bli utrygt og ikke tørr gi beskje direkte til han- men forteller meg alt når han kommer hjem. Imitt tilfelle hører far på en del av det jeg sier / ytrer ønske om, men begynner jeg og kjefte så går det gale, det må gå ann og snakke sammen i en rolig tone og høre hverandres synspunkter. - jeg syns du har "rett" til og blande deg, det er tross alt BEGGE som er foreldre og vil det beste for sitt barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hiha Skrevet 18. mai 2005 #3 Del Skrevet 18. mai 2005 Tusen takk for svar og råd:) Jeg er enig i at man ikke skal kjefte, det vekker bare forsvarsinstinktet ytteligere, men her er det slik at jeg kan være så imøtekommende som bare det, men det blir tatt som direkte og personlig angrep :veldigsur: datteren vår får også pepper hvis hun sier i fra, så hun holder inni seg til hun kommer hjem :veldigsur: Jeg må jo få tatt det opp, uansett om han blir sinna, så tar han det kanskje til etterrettning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandra ++ Skrevet 19. mai 2005 #4 Del Skrevet 19. mai 2005 Du får bare prøve, fokuser på sikkerhet,og ditt barns bekymring. Innerst inne vel han jo ikke bekymre henne. Vet det er vanskelig når du vet du får en "sur" tone tilbake, men du vil i hvert fall føle deg bedre når du sier i fra. Håper det ordner seg, og du ska se det synker inn over han etter hvert Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå