Gå til innhold

frukt til velkomst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker ha velkomstdrink og frukt npår gjestene kommer. Hva slags frukt bør være der? Har foreløpig tenkt eple, pære, drue, banan, appelsin og melon, Noe som mangler? Og hvordan beregner man dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Marianna Panna
Skrevet
Vi tenker ha velkomstdrink og frukt npår gjestene kommer. Hva slags frukt bør være der? Har foreløpig tenkt eple' date=' pære, drue, banan, appelsin og melon, Noe som mangler? Og hvordan beregner man dette?[/quote']

Kanskje jordbær? Nam, nam....

Gjest Gjesta
Skrevet

Tør jeg foreslå bittelitt kjeks til også...?

Mange som syns det er godt.............

Jeg ville ikke tatt i så veldig om jeg var deg, kommer an på hvor lenge denne seansen skal vare.

Noen spiser gjerne to epler, særlig barn kanskje, og hvis det går litt tid. Noen spiser ingenting for ikke å ødelegge apetitten. Hvor lenge er det snakk om da...?

Skrevet

Vi gifter oss 30.juli så litt usikkert om det er jordbær da. Hvis det er, skal vi selvsagt ha dette.

Hva kjekser snakker du om?

Syns det er utrolig vanskelig å beregne hvor mye folk spiser. Det kommer ingen barn, bortsett fra broren min på 12.

Skrevet

Morellsesongen er vel i gang 30.juli, så det kan jo være en ide til fruktfatet.

Mengder har jeg ikke noen formening om... Men ville skåret frukten i biter, ikke servert hele epler.

Skrevet

vi kommer ikke til å skjære frukten i biter iallefall:) Det syns jeg ser så smålig ut.

Skrevet
vi kommer ikke til å skjære frukten i biter iallefall:) Det syns jeg ser så smålig ut.

Jeg hadde ikke villet stått og gnagd på et eple i finstasen og med nylagt leppestift! Kutt heller frukten i biter og sett i tannpirkere.

Skrevet

Jeg har jobbet innen hotellnæringen i mange år, og det første som forsvinner fra fruktfat ved slike tilstelninger somf.eks bryllup er oppskåret frukt.

Forslag til oppskåret frukt: appelsiner, plommer, nektariner, fersken , ananas, epler (men ta sitron på..) og i tillegg kan du ha druer, moreller, jordbær og evt hele bananer.

Frukt er godt og oppkvikkende. Lykke til på den store dagen :)

Skrevet

Honningmelon NAM-NAM! Friskt og godt.

Skrevet

hehe, visste jeg glemte noe, selvfølgelig honningmelon og vannmelon :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Noen salte og noen søte, fex Ritz eller Salinas, og Marie eller Vaniljekjeks.

Og jeg ville nok skåret opp frukten......

Skrevet

Da regner jeg med at dere ikke serverer melon og ananas... begge deler er litt i overkant vanskelig å få seg når de er hele.

Forøvrig er det da ikke smålig å skjære frukt opp i biter, det er jo mye enklere og mer fristende å ta noen biter av forskjellige frukter enn å stå der og være mett etter å ha gnagd i seg en hel frukt.

Gjest gjest1
Skrevet

Da regner jeg med at dere ikke serverer melon og ananas... begge deler er litt i overkant vanskelig å få seg når de er hele.

Forøvrig er det da ikke smålig å skjære frukt opp i biter, det er jo mye enklere og mer fristende å ta noen biter av forskjellige frukter enn å stå der og være mett etter å ha gnagd i seg en hel frukt.

Vårt selskapslokale nevnte for oss at hvis vi skulle ha frukt så burde vi velge druer, jordbær og ting som er enkle å få i munnen. Ting som må skrelles og som er vanskelig å spise blir nesten ikke rørt.

Så om man deler frukt opp i biter blir det jo mye enklere å spise :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde After eight og Kong Haakon i tillegg, det var kjempepopulært, særlig til alle kaffedrikkerne.......

Skrevet

Var i bryllup i helga - der hadde de frukt og vin mellom vielse og middag. Aner ikke hvor mye det gikk... Men det gikk en god del!

De hadde: druer (røde og grønne), jordbær, banan, ananas og ulike meloner. Var kjempe godt og friskt! Kan absolutt anbefales - vurderer det selv!

Skrevet

Ananas, mango, epler, jordbær, pærer, plommer, melon alt skjært i biter eller skiver og "pinner". Husk å ha servietter evt våtservietter stående ved siden.

Skrevet

Oppskåret frukt ser ikke smålig ut. Prøvd å spise appelsin uten å kline? Eple uten å få eplesaft utover hele fjeset? (Eller er det meg som er dårlig på frukt? ;) )

Del det pent opp, dander det i mønster, ha i små coctailpinner i det som er mest klissete, og ha servietter i mengder. :)

Catzy

Skrevet
Oppskåret frukt ser ikke smålig ut. Prøvd å spise appelsin uten å kline? Eple uten å få eplesaft utover hele fjeset? (Eller er det meg som er dårlig på frukt? ;) )

:hoho: Kanskje litt dårlig til å spise frukt...?

Men jeg er absolutt enig i poenget ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...