Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplevde for noen uker tilbake at min 10 år gamle sønn ble mobben på skolen han går. Dette var en tung beskjed som mamma. Jeg opplevde at de ansatte ved skolen ikke tok tak i min sønns problemer og det var opp til meg som foresatt å løse problemet. Men til spørsmålet mitt, har noen av dere opplevd at sønn/datter har blitt mobbet på skolen? Hvis, hvordan har skolen håndtert dette? 

Hilsen mor som sier NEI til mobbing!  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mobbing er jo ofte noe som pågår over tid, ulikhet i styrkeforhold, gjerne flere mot en..

er du sikker på at det ikke var en engangsgreie? Høres rart ut om mobbingen kun har skjedd for noen uker siden, og så opphørt. Da vil jeg ikke definere det som mobbing, men heller erting eller konflikter. I såfall ville jeg tatt kontakt med foreldrene, om situasjonen ikke er løst for lengst. 

Det er viktig å sette mobbing på agendaen, men mobbe-begrepet må ikke normaliseres ved at det brukes når vanlig trygge unger utsettes for engangshendelser, eller der et barn gjør dumme ting mot andre.

mobbing er systematisk og ødeleggende for dem det gjelder. Det virker som om mange foreldre bruker begrepet med en gang barna deres utsettes for noe negativt. Det får virkelig mobbing til å forsvinne i mengden; da snakker jeg om barn som går alene fordi de blir fryst ut som en hovedregler, barn som uten støtte blir ledd av og latterliggjort, barn som blir slått og plaget av andre når det står helt alene, barn som utvikler skolevegring fordi det er redd, barn som ikke tørr å si fra til noen av redsel for reaksjoner fra mobberne...

sier ikke at det gjelder i TS sitt eksempel, men om det er ekte mobbing, tror jeg du må utdype. Om du bare har utdypet lutt for lite, bør du ta kontakt med rektor, siden fylkesmannen om det ikke hjelper. Bytte skole og krets er en siste løsning, fordi barn kan utvikle pstd av daglig mobbing (ikke erting). 

At skolen ikke tar det alvorlig, KAN bety at det ikke er mobbing. Selvsagt KAN det være det likevel, men noen ganger ser foreldre og skole situasjonen forskjellig. 

Igjen: er det systematisk mobbing i TS sitt tilfelle, må tiltak gjøres nå!! Da må du ikke gi deg, men kreve handling!! Men dreier det seg om en negativ episode der feks tre barn utestengte ditt barn pga en konflikt, vil jeg gå veien om foreldrene. OM det er nødvendig- flere uker etterpå.

Anonymkode: 9652d...7b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...