Gå til innhold

Hvorfor skal du ikke ha fri bar?

Hvorfor skal du ikke ha fri bar?  

1. 1. Hvorfor skal du ikke ha fri bar?

• Fordi det er for dyrt for oss
      10
    • Vi er redd for at folk skal bli for fulle
      4
    • Vi vil heller invitere mange flere gjester
      3
    • Vi vil ikke fokusere på alkoholen i vårt bryllup
      9
    • Vi vil heller bruke pengene på bryllupsreise
      0
    • Vi vil ikke vente lengre med å gifte oss, og har ikke råd til fri bar
      2
    • Jeg klikker her for å få se svarene, fordi spørsmålet ikke gjelder meg.
      29

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvorfor skal dere ikke ha fri bar i deres bryllup?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Et av alternativene mangler!!!

Skrevet

Vi hadde fri bar kun fordi min far bestemte seg for å dekke den. I utgangspunktet skulle vi selge alkohol til kostpris, da det var viktigere for oss å få invitert alle til middag enn at alle fikk drikke seg tipsy.

Mange av mine slektninger drikker ikke, og flere av vennene er småbarnsforeldre med tidlig morgen neste dag, så omtrent halvparten av gjestene kunne nok klart seg med kaffe avec uansett.

Jeg tror nok de fleste andre heller ville valgt å være til stede under middagen, med taler (korte og få) og ingen sanger (!), enn å få komme innom og drikke etterpå.

Ingen skal føle seg presset til å forsyne gjestene med gratis sprit etter maten - dersom folk blir snurte, får de heller la vær å komme.

De kan jo sitte hjemme og skåle for dere... :wink:

Dersom man vil legge seg på en 'mellomting' er jo bonger en grei løsning - 2-3 øl eller drinker har man kanskje råd til, resten får folk selv dekke. Da har de fleste fått nok til å komme i humør, uten at de får nok til å miste vettet. :wink:

Skrevet

Litt pris, litt skademinimering, litt fordi kun enkelte av gjestene vil benytte seg av det.

Pris: Vi fikk beskjed om at fri bar ville gjøre prisen ca 200 kr dyrere. Siden vi allerede er oppe i 1500 per snute, så blir det for dyrt i forhold til hvor mange mennesker vi vil be. Heller mennesker enn drinker.

Skademinimering: Enkelte av gjestene blir lett animerte, og det synes jeg er ubehagelig. Det kommer til å være apperetiff, vin til maten og cafe avec, så det vil bli servert "gratis" alkohol. Ved å ikke la folk henge i baren med gratis drikke, så håper jeg vi får en mer sosial fest.

Vi har gitt beskjed om at det ikke blir fri bar, så folk bør klare å ta med penger selv.

Catzy

Skrevet

Vi hadde det på reataurant til restaurantpris på drinkene. Det var en av grunnene til at vi ikke hadde fri bar. Den andre grunnen var at vi ikke ønsket et alkoholisert bryllup, og det klarte vi å unngå på denne måten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...