AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #1 Del Skrevet 16. september 2019 Begynte å få litt redusert allmentilstand for noen dager siden. Er jo mange som er forkjølet nå så tenkte at det var dette, men i løpet av dagen har jeg begynt å få prikkende-stikkende ubehag i huden. Kjenner det over hele kroppen, men mest hender og føtter. Er et par måneder siden jeg brukte tilskudd av jern og D og B-vitamin på grunn av "litt lavt nivå". Har ikke tatt kontrollprøver ennå, men regner egentlig med at det er ok. Når jeg googlet kom det opp at det kalles parestesi og at det kan skyldes sykdom i nerver eller blodårer. Er det grunn til bekymring? Anonymkode: d0fbe...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #2 Del Skrevet 16. september 2019 Dersom du begynner å få utslett vil jeg tippe det er hånd,m- fot og munnsykdom. Det har gått noen runder nå i høst visstnok, meget smittsomt dersom man har et litt svekket immunsystem.. Jeg fikk det og det var jævlig irriterende, men helt ufarlig. Anonymkode: 24e60...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #3 Del Skrevet 16. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du begynner å få utslett vil jeg tippe det er hånd,m- fot og munnsykdom. Det har gått noen runder nå i høst visstnok, meget smittsomt dersom man har et litt svekket immunsystem.. Jeg fikk det og det var jævlig irriterende, men helt ufarlig. Anonymkode: 24e60...2ba Har ikke fått utslett så vidt jeg kan se. Tok det lang tid fra du opplevde stikking/prikking i huden og til du fikk utslett? Anonymkode: d0fbe...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 17. september 2019 #4 Del Skrevet 17. september 2019 Finnes det ikke legevakt der du bor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #5 Del Skrevet 17. september 2019 20 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke fått utslett så vidt jeg kan se. Tok det lang tid fra du opplevde stikking/prikking i huden og til du fikk utslett? Anonymkode: d0fbe...dd7 Omtrent 3-4 timer var det vel. Huden føltes veldig stram og sår, og prikking som du sier. det var en utrolig merkelig følelse, helt ulikt alt annet jeg har opplevd. det er vanlig å oppleve feber og noe kvalme i dagene før utbruddet kommer Anonymkode: 24e60...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #6 Del Skrevet 17. september 2019 6 minutter siden, SupaWoman skrev: Finnes det ikke legevakt der du bor? Jo, men det er vel litt voldsomt å kontakte legevakt på grunn av dette? Eller? Anonymkode: d0fbe...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #7 Del Skrevet 17. september 2019 Just now, AnonymBruker said: Jo, men det er vel litt voldsomt å kontakte legevakt på grunn av dette? Eller? Anonymkode: d0fbe...dd7 Jeg ville ventet med mindre det blir smertefullt. Også fordi det er veldig smittsomt dersom det er hånd- fot- og munn... Anonymkode: 24e60...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #8 Del Skrevet 17. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Omtrent 3-4 timer var det vel. Huden føltes veldig stram og sår, og prikking som du sier. det var en utrolig merkelig følelse, helt ulikt alt annet jeg har opplevd. det er vanlig å oppleve feber og noe kvalme i dagene før utbruddet kommer Anonymkode: 24e60...2ba Ok. Da tror jeg ikke det er dette jeg har. Har ikke hatt feber eller kvalme, og har hatt prikkingen i nesten hele dag. Så da ville jeg vel fått utslett allerede? Anonymkode: d0fbe...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #9 Del Skrevet 17. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ventet med mindre det blir smertefullt. Også fordi det er veldig smittsomt dersom det er hånd- fot- og munn... Anonymkode: 24e60...2ba Det er vel uansett ikke noe lege kan gjøre dersom det er dette jeg har? Så eneste grunn til å kontakte legevakt/fastlege vil vel egentlig bare være dersom jeg blir såpass dårlig at jeg trenger akutt medisinsk hjelp? Anonymkode: d0fbe...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #10 Del Skrevet 17. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel uansett ikke noe lege kan gjøre dersom det er dette jeg har? Så eneste grunn til å kontakte legevakt/fastlege vil vel egentlig bare være dersom jeg blir såpass dårlig at jeg trenger akutt medisinsk hjelp? Anonymkode: d0fbe...dd7 Eller hvis det ikke går over og en tenker at det kan komme av alvorlig sykdom. Anonymkode: d0fbe...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå