AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #1 Skrevet 16. september 2019 Min mann står opp om morgenen, kler seg, spiser noe, og går. Hver morgen starter jeg med å ta en dusj, så rydder og vasker jeg litt på badet, tar med meg skittentøy om jeg ikke tømte kurven på kvelden, og setter dette fra utenfor vaskerommet, før jeg rydder og vasker kjøkken og stue, lager meg litt mat, rydder opp etter det, og tar klærne til vaskerommet og setter på en maskin. Så tar jeg meg en kopp kaffe og går på jobb. Min mann som begynner å jobbe grytidlig kommer hjem fra jobb og hviler et par timer. Innen han har stått opp er jeg hjemme, og har gjerne satt klær på tørk/hengt opp (alt ettersom vask), ryddet litt generelt, og enten er jeg ferdig med dette når han står opp, og slapper litt av, eller så holder jeg ennå på. Vi tar så en kaffe sammen og annen hver dag går vi sammen på trening, og annen hver dag går han alene. (Jeg trener 3 ganger i uken, han 5-6) Når vi er ferdige med trening lager jeg middag 4-5 ganger i uken, og han resten. Han lager altså mat 2-3 ganger i uka, han tar ellers ut søpla mest, og han støvsuger 1-2 ganger i uken. Det er hans fulle og hele bidrag til hushold. Tja han legger også klær jeg har vasket og brettet inn i skapet selv. Alt annet gjør jeg. Fra å bytte på senger til rydding og storrengjøringer. Samt den daglige rydding og vasking. Ungene holder rommene sine, og tømmer oppvaskmaskin. I dag da han støvsuget utbrøt han "Helvete heller, det er absolutt ingen som hadde vasket i dette huset om det ikke var for meg!" Nå vasket han heller ikke, han støvsuget. En av svært få plikter han har, og noe jeg konsekvent ikke gjør, fordi det er hans jobb. Jeg regelrett eksploderte. Greit nok at jeg ikke får noe skryt og anerkjennelse for alt jeg gjør, men noe så urimelig og urettferdig! Nei det fant jeg meg ikke i! Nå er min mann drittsur for at jeg reagerte med å bli forbanna. Han mener tydeligvis at han hadde belegg for det han påsto, og at jeg er urimelig som reagerte med sinne. For alt jeg bidrar med... nei det skjer visst av seg selv det??? Vi har et magisk hus, der ting bare blir ryddet og vasket av seg selv, mens jeg er lat og han stakkars er den eneste som gjør noe. Herregud, hva gjør man med en slik mann? Jeg skulle forøvrig ønske at han hadde rett. Så utrolig greit det hadde vært med et slikt magisk hus! Og hvilken fantastisk boligverdi vi da hadde hatt! Et magisk hus, hvor alt annet enn å gå ut med søpla og støvsuge et par ganger i uken skjer av seg selv... hva ville det vært verdt på det åpne markedet mon tro? Oppgitt! Hva gjør man? Anonymkode: 7151a...ac5 44
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #2 Skrevet 16. september 2019 Glemte å skrive at de dagene jeg ikke trener, bare han, så tar jeg storrengjøringer, fikser noe, eller følger opp barn. Men... skjer magisk det også. Anonymkode: 7151a...ac5 7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #3 Skrevet 16. september 2019 Du bør absolutt bytte han ut med en mann som setter pris på den du er, og som ser hva du gjør! ❤️ Anonymkode: d2d4b...d0b 13
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #4 Skrevet 16. september 2019 Nei, hva gjør man? Først av alt så burde du jo ha sjekket at din partner var deg likeverdig før du fikk barn. Det toget gikk. Men du må jo ha tatt en slags vurdering den gang da, at det var ok at han var det du betegner som en slask så lenge du ikke forble barnløs, eller at du neppe kunne forvente bedre på datingmarkedet. Kort sagt: du må ha rasjonalisert valget ditt. Og som voksen vet du at da må en tåle konsekvensene. De er nemlig forventede og beregnbare og ikke på noe vis overraskende. Når du har avfunnet deg med dette faktum: at du er den som valgte han som partner, og betegnet han som god nok (akkurat sånn han er), mens han valgte en kone som tar i et tak, (altså er han den uten tvil mest oppegående av dere), så kan du sette deg ned og skrive en liste over ting du ville ha blitt husløs uten å gjøre i huset. Husarbeid du kommer til å angre på at du har ugjort på dødsleiet. Dette er må-lista di. Alt det andre du strever og stresser med til daglig? All klesvasken og den mer enn ukentlige støvsugingen og alt ... fjaset? Det lærer du deg å leve veldig mye mer lykkelig uten. Mesteparten av det du strever med over, med andre ord. Anonymkode: a14c3...aed 15
Sidabmao Skrevet 16. september 2019 #5 Skrevet 16. september 2019 Han er ikke en mann om han ikke setter pris og ser bidraget ditt i huset. Dette er en tøffel av de store, blir ikke bedre med årene for å si det mildt. Dette er snille utgaven, bare vent noen år til. 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 Populært innlegg #6 Skrevet 16. september 2019 Gjør det enkelt, hvis han mener han er den eneste som vasker, så la han kjenne på å være den eneste som vasker. Overlat alt til han, rubbel og bit. Vask dine egne klær (og ha kriseskift til ungene). Ikke rydd noenting annet enn dine personlige eiendeler. Ikke rydd etter han, ikke rydd etter ungene. Ikke vask gulv, ikke vask på badet. Når han begynner å klage, så sier du at siden han mente han var den eneste som vasket, så tenkte du at ditt bidrag dermed ikke spilte noen rolle, så da kan han jo få kjenne på hvordan det er å ta over det "lille" du gjør. Anonymkode: 292f4...bd5 122
Gjest førstedamen Skrevet 16. september 2019 #7 Skrevet 16. september 2019 Bytt oppgaver med han. Gi han en fullstendig liste og la han gi deg en liste av hva han gjør hver uke. Så bytter dere i fire uker.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #8 Skrevet 16. september 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann står opp om morgenen, kler seg, spiser noe, og går. Hver morgen starter jeg med å ta en dusj, så rydder og vasker jeg litt på badet, tar med meg skittentøy om jeg ikke tømte kurven på kvelden, og setter dette fra utenfor vaskerommet, før jeg rydder og vasker kjøkken og stue, lager meg litt mat, rydder opp etter det, og tar klærne til vaskerommet og setter på en maskin. Så tar jeg meg en kopp kaffe og går på jobb. Min mann som begynner å jobbe grytidlig kommer hjem fra jobb og hviler et par timer. Innen han har stått opp er jeg hjemme, og har gjerne satt klær på tørk/hengt opp (alt ettersom vask), ryddet litt generelt, og enten er jeg ferdig med dette når han står opp, og slapper litt av, eller så holder jeg ennå på. Vi tar så en kaffe sammen og annen hver dag går vi sammen på trening, og annen hver dag går han alene. (Jeg trener 3 ganger i uken, han 5-6) Når vi er ferdige med trening lager jeg middag 4-5 ganger i uken, og han resten. Han lager altså mat 2-3 ganger i uka, han tar ellers ut søpla mest, og han støvsuger 1-2 ganger i uken. Det er hans fulle og hele bidrag til hushold. Tja han legger også klær jeg har vasket og brettet inn i skapet selv. Alt annet gjør jeg. Fra å bytte på senger til rydding og storrengjøringer. Samt den daglige rydding og vasking. Ungene holder rommene sine, og tømmer oppvaskmaskin. I dag da han støvsuget utbrøt han "Helvete heller, det er absolutt ingen som hadde vasket i dette huset om det ikke var for meg!" Nå vasket han heller ikke, han støvsuget. En av svært få plikter han har, og noe jeg konsekvent ikke gjør, fordi det er hans jobb. Jeg regelrett eksploderte. Greit nok at jeg ikke får noe skryt og anerkjennelse for alt jeg gjør, men noe så urimelig og urettferdig! Nei det fant jeg meg ikke i! Nå er min mann drittsur for at jeg reagerte med å bli forbanna. Han mener tydeligvis at han hadde belegg for det han påsto, og at jeg er urimelig som reagerte med sinne. For alt jeg bidrar med... nei det skjer visst av seg selv det??? Vi har et magisk hus, der ting bare blir ryddet og vasket av seg selv, mens jeg er lat og han stakkars er den eneste som gjør noe. Herregud, hva gjør man med en slik mann? Jeg skulle forøvrig ønske at han hadde rett. Så utrolig greit det hadde vært med et slikt magisk hus! Og hvilken fantastisk boligverdi vi da hadde hatt! Et magisk hus, hvor alt annet enn å gå ut med søpla og støvsuge et par ganger i uken skjer av seg selv... hva ville det vært verdt på det åpne markedet mon tro? Oppgitt! Hva gjør man? Anonymkode: 7151a...ac5 Jeg blir sliten av å lese tråden din. Tåler du ikke se at skittetøyskurven har tekstiler i seg? Må du rydde hele tiiden, og hvem roter så mye hjemme hos dere at du må rydde og rydde og rydde? Du høres ut som om du bor i en møbelkatalog der det ikke finnes en eneste feil på bildet. Mannen din er det vel ikke noe feil på, fordi han er ikke perfeksjonisten av dere to. Anonymkode: 34bad...4b0 36
irut Skrevet 16. september 2019 #9 Skrevet 16. september 2019 Enig i en blanding avde to over. Dialog er viktig uansett hvor kjedelig det er, særlig når irritasjonen er stor. Men her er min tanke. Fortell han alt du gjør, gi han en helt konkret liste som du skriver mens du snakker. Så sier du at du kan la være å gjøre disse tingene, eller bytte mot støvsuging og klesbretting 😉😂 Lykke til💕👍 . 11
Zienna Skrevet 16. september 2019 #10 Skrevet 16. september 2019 Nei, hva gjør man? Som gift i over 40 år, med barn, hus og hage, burde jeg kunne gi deg gode råd. Beklager å si det, men hos oss har det aldri blitt likestilling når det gjelder hus- og hagearbeidet. Jeg har prøvd det meste, tom. streik. Har henstilt til hans rettferdighetssans... Da mener han at jeg har en høyere standard enn ham, og at den standarden er altfor høy. Hos oss er dette fortsatt den største grunnen til krangel og misnøye. Om kort tid er vi begge pensjonister. Jeg kjenner det strider mot alt jeg har ment og stått for at jeg skal måtte bruke tid på husvask, oppvask, klesvask, matlaging osv. alene. Synes vi skal dele på dette. 23
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #11 Skrevet 16. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hva gjør man? Først av alt så burde du jo ha sjekket at din partner var deg likeverdig før du fikk barn. Det toget gikk. Men du må jo ha tatt en slags vurdering den gang da, at det var ok at han var det du betegner som en slask så lenge du ikke forble barnløs, eller at du neppe kunne forvente bedre på datingmarkedet. Kort sagt: du må ha rasjonalisert valget ditt. Og som voksen vet du at da må en tåle konsekvensene. De er nemlig forventede og beregnbare og ikke på noe vis overraskende. Når du har avfunnet deg med dette faktum: at du er den som valgte han som partner, og betegnet han som god nok (akkurat sånn han er), mens han valgte en kone som tar i et tak, (altså er han den uten tvil mest oppegående av dere), så kan du sette deg ned og skrive en liste over ting du ville ha blitt husløs uten å gjøre i huset. Husarbeid du kommer til å angre på at du har ugjort på dødsleiet. Dette er må-lista di. Alt det andre du strever og stresser med til daglig? All klesvasken og den mer enn ukentlige støvsugingen og alt ... fjaset? Det lærer du deg å leve veldig mye mer lykkelig uten. Mesteparten av det du strever med over, med andre ord. Anonymkode: a14c3...aed Nå falt jeg for en mann som er både renslig og ryddig, det var ikke akkurat mye hybelkaniner i hans bolig før vi flyttet sammen. Men jeg er vant til å ta i et tak, og det går helt automatisk for meg å rydde og vaske underveis. Slik vi jobber synes jeg det er greit at jeg tar det når jeg har tid og anledning, og det er ikke engang et problem for meg å gjøre det... TIL jeg får slike urimeligheter slengt i meg. DET er ikke greit for meg!!!!!! Jeg har egentlig ikke et problem med at han gjør mindre enn meg. Jeg stresser ikke med det heller, det går på autopilot. Men jeg regelrett klikket av den påstanden der, og det er ikke første gangen heller, det at han overvurderer egen innsats, og underkjenner min. Det er det som gjør meg fly forbanna, ikke at han gjør for lite, ikke engang det at han tydeligvis ikke registrerer alt jeg gjør, men at han rett og slett underkjenner mine bidrag, og fremstiller det som at han gjør mer. Altså, da er han idiot... enten på ene måten (som i steike dum) eller på andre måten (som i egosentrisk macho drittsekk som bare skal hevde seg selv urimelig). Eventuelt en kombinasjon. NÅ er jeg forbanna! Å gjøre mest plager meg ikke egentlig, men dette!!!!!! Anonymkode: 7151a...ac5 26
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #12 Skrevet 16. september 2019 2 minutter siden, Zienna said: Nei, hva gjør man? Som gift i over 40 år, med barn, hus og hage, burde jeg kunne gi deg gode råd. Beklager å si det, men hos oss har det aldri blitt likestilling når det gjelder hus- og hagearbeidet. Jeg har prøvd det meste, tom. streik. Har henstilt til hans rettferdighetssans... Da mener han at jeg har en høyere standard enn ham, og at den standarden er altfor høy. Hos oss er dette fortsatt den største grunnen til krangel og misnøye. Om kort tid er vi begge pensjonister. Jeg kjenner det strider mot alt jeg har ment og stått for at jeg skal måtte bruke tid på husvask, oppvask, klesvask, matlaging osv. alene. Synes vi skal dele på dette. Så lenge du forsyner han med det en mann vil ha (sex), så vil jo han aldri ha noen grunn til å bevise noe eller respektere din tid. Vi menn er enkle på det viset. Dere kvinner sitter med hele og fulle kontrollen. Anonymkode: d2d4b...d0b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #13 Skrevet 16. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir sliten av å lese tråden din. Tåler du ikke se at skittetøyskurven har tekstiler i seg? Må du rydde hele tiiden, og hvem roter så mye hjemme hos dere at du må rydde og rydde og rydde? Du høres ut som om du bor i en møbelkatalog der det ikke finnes en eneste feil på bildet. Mannen din er det vel ikke noe feil på, fordi han er ikke perfeksjonisten av dere to. Anonymkode: 34bad...4b0 Tro meg, han er perfeksjonist! Tåler ikke rot og skit overhodet. Mindre enn meg! Men stort sett er jo ikke rot og skit et problem, siden dette forsvinner magisk. Men du skal se reaksjonen om det like magisk har blitt rot igjen mens jeg er på jobb, og kommer litt senere hjem. Da setter han ungene i sving da. For rot og skit tåler han ikke. Anonymkode: 7151a...ac5 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #14 Skrevet 16. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nå falt jeg for en mann som er både renslig og ryddig, det var ikke akkurat mye hybelkaniner i hans bolig før vi flyttet sammen. Men jeg er vant til å ta i et tak, og det går helt automatisk for meg å rydde og vaske underveis. Slik vi jobber synes jeg det er greit at jeg tar det når jeg har tid og anledning, og det er ikke engang et problem for meg å gjøre det... TIL jeg får slike urimeligheter slengt i meg. DET er ikke greit for meg!!!!!! Jeg har egentlig ikke et problem med at han gjør mindre enn meg. Jeg stresser ikke med det heller, det går på autopilot. Men jeg regelrett klikket av den påstanden der, og det er ikke første gangen heller, det at han overvurderer egen innsats, og underkjenner min. Det er det som gjør meg fly forbanna, ikke at han gjør for lite, ikke engang det at han tydeligvis ikke registrerer alt jeg gjør, men at han rett og slett underkjenner mine bidrag, og fremstiller det som at han gjør mer. Altså, da er han idiot... enten på ene måten (som i steike dum) eller på andre måten (som i egosentrisk macho drittsekk som bare skal hevde seg selv urimelig). Eventuelt en kombinasjon. NÅ er jeg forbanna! Å gjøre mest plager meg ikke egentlig, men dette!!!!!! Anonymkode: 7151a...ac5 Kvinner har en tedens til å elske mannfolk som tror de er bedre enn de er (mistolket selvtillit), også hater de mannfolk som er ivrig til å hjelpe (tøffelhelt). Jeg vet ikke helt om du engang ønsker en mann som hjelper deg. Isåfall bør du tenke deg om, kanskje det kun hadde blitt en tøffel i dine øyene? Anonymkode: d2d4b...d0b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #15 Skrevet 16. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tro meg, han er perfeksjonist! Tåler ikke rot og skit overhodet. Mindre enn meg! Men stort sett er jo ikke rot og skit et problem, siden dette forsvinner magisk. Men du skal se reaksjonen om det like magisk har blitt rot igjen mens jeg er på jobb, og kommer litt senere hjem. Da setter han ungene i sving da. For rot og skit tåler han ikke. Anonymkode: 7151a...ac5 Trådens tema er godt oppfunnet, men jeg har absolutt ingen tro på at temaet har rot i en virkelighetsopplevelse i ett hjem. Anonymkode: 34bad...4b0 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #16 Skrevet 16. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trådens tema er godt oppfunnet, men jeg har absolutt ingen tro på at temaet har rot i en virkelighetsopplevelse i ett hjem. Anonymkode: 34bad...4b0 ??? Anonymkode: 74ac0...185 12
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #17 Skrevet 16. september 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trådens tema er godt oppfunnet, men jeg har absolutt ingen tro på at temaet har rot i en virkelighetsopplevelse i ett hjem. Anonymkode: 34bad...4b0 ??????? fra meg også. TS Anonymkode: 7151a...ac5 10
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #18 Skrevet 16. september 2019 Jeg sliter med å ha sympati for dere som velger så tafatte menn når det virker som minstekravet er å slippe å mate dem. Anonymkode: be0fc...416 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #19 Skrevet 16. september 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: NÅ er jeg forbanna! Å gjøre mest plager meg ikke egentlig, men dette!!!!!! Hva med å lage en liste over alt du gjør ila dagen? henge på kjøleskapet. sett ditt navn ( feks nina) og alt du har gjort. og så setter du opp barna sine navn. og så han sitt navn. og så ser deere hvem som gjør hva. Kansje han får litt perspektiv på ting? Anonymkode: bdc4f...23b 15
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #20 Skrevet 16. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oppgitt! Hva gjør man? Du drar på ferie i 3-4 uker. Da får han se hva som skjer med huset når du inne gjør noe. Anonymkode: 62339...b72 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå