Gjest bekymret Skrevet 18. mai 2005 #1 Del Skrevet 18. mai 2005 Noen som har hatt blodpropp i beina av p-pille og/eller minipillebruk? Gjør det ufattelig vondt, eller kan det være litt mere duse smerter og? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 18. mai 2005 #2 Del Skrevet 18. mai 2005 Har ingen erfaringer å dele med deg, men hvis du er bekymret for noe sånt synes jeg du skal ringe legen din. Nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 18. mai 2005 #3 Del Skrevet 18. mai 2005 Noen som har hatt blodpropp i beina av p-pille og/eller minipillebruk? Gjør det ufattelig vondt' date=' eller kan det være litt mere duse smerter og?[/quote'] Jeg fikk blodpropp i lysken/låret i julen (fra kneet til lysken - vet ikke hvor langt opp den stoppet) da jeg var gravid (økt risiko) - i tillegg fant man ut at jeg hadde Leidenmutasjon (8% av befolkningen har dette - gir økt risiko). Det begynte som stølhet i låret - det var vondt å bruke beinet til å gå - spesielt i oppoverbakker og i trapper. Etter et par dager var det vondt å sitte og ligge også. Låret ble rødlig og hovent etter bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Formosiss Skrevet 18. mai 2005 #4 Del Skrevet 18. mai 2005 De trodde jeg hadde blodpropp i leggen en gang, og det var akkurat slik V. beskriver det. De har fortsatt ikke, etter snart 3 år og x-antall sykehusturer, funnet ut hva det er, annet enn at jeg har musklesvinn og bare ørlite tregere nerver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MinnieE Skrevet 18. mai 2005 #5 Del Skrevet 18. mai 2005 Noen som har hatt blodpropp i beina av p-pille og/eller minipillebruk? Gjør det ufattelig vondt' date=' eller kan det være litt mere duse smerter og?[/quote'] Lille vennen... du er ikke døende selv om det verker litt i stortåa vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2005 #6 Del Skrevet 18. mai 2005 Lille vennen... du er ikke døende selv om det verker litt i stortåa vet du. Utrolig tåpelig og unødvendig svar. Man skal selvfølgelig vite hvordan blodpropp kjennes når man bruker p-piller. Selv om det er veldig uvanlig, så skjer det jo at kvinner får blodpropp av p-piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstartertilbake Skrevet 19. mai 2005 #7 Del Skrevet 19. mai 2005 Om du ikke har noe fornuftig å komme med, så kan du for søren la være og svare. Kravl tilbake under den steinen du kom fra LILLE VENN!! Til dere andre: takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 19. mai 2005 #8 Del Skrevet 19. mai 2005 hehe... velkommen tilbake MinniE,alltid en unødvendig,krass kommentar på lur du! Til trådstarter: Du kan få tatt en blodprøve for å se om du er genetisk disponert for blodpropp, om du har disponert for leiden-mutasjon som det heter. Det vil ihvertfall vise om du er i risikogruppen. Ellers anbefaler jeg deg å søke litt på nett, det står endel om hvordan det eventuelt føles. I tillegg får vi p-pillebrukere trøste oss med at sjangsen er svært liten, er større sjangse for blodpropp om man går gravid, feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 19. mai 2005 #9 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg har Leiden, måtte slutte med pillene på dagen :hår: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 19. mai 2005 #10 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg har Leiden' date=' måtte slutte med pillene på dagen :hår:[/quote'] Oi, ja, det er jo veldig alvorlig. Bra du fant ut at du har Leiden da. Har akkurat vært å tatt blodprøve nå, for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snusfornuftig Skrevet 19. mai 2005 #11 Del Skrevet 19. mai 2005 Bare for å ha nevnt det: man kan få blodpropp selv om man ikke går på pillen/annen hormonprevensjon også. Hormonprevensjon øker risikoen, det samme gjør APC-resistens faktor 5 (også kallt Leidens mutasjon) og røyking. Det betyr ikke at man IKKE kan få det dersom man ikke gjør/har noen av disse tingene. Derfor er det litt feil å si at man får blodpropp PÅ GRUNN AV p-pillene, siden man like gjerne kunne ha fått det uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snusfornuftig Skrevet 19. mai 2005 #12 Del Skrevet 19. mai 2005 Bare for å ha nevnt det: man kan få blodpropp selv om man ikke går på pillen/annen hormonprevensjon også. Hormonprevensjon øker risikoen, det samme gjør APC-resistens faktor 5 (også kallt Leidens mutasjon) og røyking. Det betyr ikke at man IKKE kan få det dersom man ikke gjør/har noen av disse tingene. Derfor er det litt feil å si at man får blodpropp PÅ GRUNN AV p-pillene, siden man like gjerne kunne ha fått det uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 19. mai 2005 #13 Del Skrevet 19. mai 2005 ja det er jo klart! Men p-piller er jo klart med på å øke faren/sansynlighete, liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå