Gå til innhold

Normalt med ettåring som bæsjer 3-6 ganger per dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det virkelig være normalt? Han spiser noe vanvittig mye. 2-3 brødskiver til frokost, smoothie/frukt/grøt/middagsrester til lunsj, to porsjoner middag, grøt til kvelds. Og bæsjer altså både hver morgen når han står opp, etter første hvilen, midt på dagen et par ganger og rett før kveldsstell. Jeg er nesten litt bekymret for om han får i seg for lite næring? Han går fint opp i vekt og har fulgt kurven sin hele veien, men er en liten gutt, veier bare 9,5 kg. Drikker stort sett kun vann, en halv desiliter kumelk på morgenen. Sluttet å amme for to uker siden. 

Anonymkode: 855e0...5f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han 12 måneder så er fint innenfor normalen når det kommer til vekt.

Anonymkode: aae64...322

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han 12 måneder så er fint innenfor normalen når det kommer til vekt.

Anonymkode: aae64...322

Ja, det vet jeg :) Men det jeg er bekymret for en mengden mat og mengden bæsj 😛 Hvordan er det mulig på en så liten kropp?

Skrevet

Vår er også snart ett og har en enorm apetitt. Bæsjer ikke like mye da, men er bare i overkant av 8 kilo ;) 

Så lenge han følger kurven og har det fint så regner man vel med at det er normalt vil jeg tro?

Anonymkode: 79e2d...56b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vår er også snart ett og har en enorm apetitt. Bæsjer ikke like mye da, men er bare i overkant av 8 kilo ;) 

Så lenge han følger kurven og har det fint så regner man vel med at det er normalt vil jeg tro?

Mulig det er det? Jeg trodde ikke en ettåring skulle bæsje mer enn en nyfødt 😅

Skrevet

Vår er nå nesten 3 år og hun spiste MYE da hun var rundt året. Noen ganger mer enn meg til både frokost og middag. Men nå har hun mer «vanlige» porsjoner. Kanskje det hadde noe med at mat var nytt og spennende? Jeg vet ikke. Men kjenner meg igjen 😅

Anonymkode: 6c7d6...f22

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det er det? Jeg trodde ikke en ettåring skulle bæsje mer enn en nyfødt 😅

Haha, nei du sier noe. Vår bæsjer mer når det er tenner på vei da🤔

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Så lenge det er normal frisk avføring og ikke sprutdiaré og han er normalvektig og følger kurven sin hadde jeg ikke bekymret meg,

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vår er nå nesten 3 år og hun spiste MYE da hun var rundt året. Noen ganger mer enn meg til både frokost og middag. Men nå har hun mer «vanlige» porsjoner. Kanskje det hadde noe med at mat var nytt og spennende? Jeg vet ikke. Men kjenner meg igjen 😅

Anonymkode: 6c7d6...f22

Første barnet mitt var småspist hele tiden, og er det fortsatt, så dette er helt ukjent terreng for meg 😛 Og han spiser mer enn meg til frokost ja! Synes det er en enorm apetitt der 😅 Klart all den maten må jo ut igjen også, men lurer på om jeg burde gi han mat som bruker lenger tid til å fordøyes? 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha, nei du sier noe. Vår bæsjer mer når det er tenner på vei da🤔

Hm, det har jeg ikke tenkt over, men her har det jo faktisk kommet fire tenner de siste tre ukene. 

Akkurat nå, WhisperingWind skrev:

Så lenge det er normal frisk avføring og ikke sprutdiaré og han er normalvektig og følger kurven sin hadde jeg ikke bekymret meg,

Det varierer gjennom hele dagen, alt fra litt klumpete og hardt, til mykt, og til diareaktig. I alle mulige farger! Innslag av gult og grønt til tider også. Men virker ikke som han har noe magevondt da. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første barnet mitt var småspist hele tiden, og er det fortsatt, så dette er helt ukjent terreng for meg 😛 Og han spiser mer enn meg til frokost ja! Synes det er en enorm apetitt der 😅 Klart all den maten må jo ut igjen også, men lurer på om jeg burde gi han mat som bruker lenger tid til å fordøyes? 

Hm, det har jeg ikke tenkt over, men her har det jo faktisk kommet fire tenner de siste tre ukene. 

Det varierer gjennom hele dagen, alt fra litt klumpete og hardt, til mykt, og til diareaktig. I alle mulige farger! Innslag av gult og grønt til tider også. Men virker ikke som han har noe magevondt da. 

Da tror jeg det er tennene😃

Skrevet

Mest sannsynlig tenner og det at mage og tarm ikke er ferdig med å utvikle seg til å ta opp og fordøye alt av mat og næringsstoffer ennå.

En merker det ekstra godt hver gang en har introdusert noe nytt, da setter det tydelig farge på avføringen og biter kommer ofte ut nesten ufordøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...